AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Ser veldig mange som er desperate etter å få jente. Alltid jente, masse mas om jente. Hva kommer denne ekstreme lysten på jente av? Jeg har selv en jente og venter nummer to og jeg gidder ikke å tenke på kjønnet til mitt ufødte barn hverken denne gang eller forrige gang. Spurte ikke under ultralyd og er helt likegyldig til det. Så hva er greia? Hvorfor er det så mange som "planlegger" og prøver å få jente? Og hvorfor er folk så opptatt av babyens kjønn? Det hele er så sært! Anonymkode: f07ba...dc3 27
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Jeg bryr meg selvsagt, og ønsker nok å vite selv. Men spesielt viktig er det ikke Ønsker meg ikke egentlig det ene mer enn det andre. Har en følelse på at min førstefødte blir en gutt, men blir absolutt like glad og litt mer sjokkert om det blir ei jente. Like elsket, og like velkommen. Kommer ikke til å prøve å få det ene etter det andre. Hadde jeg derimot hatt tre jenter, og skulle ha en til så hadde jeg nok ønsket meg en gutt veldig sterkt! Det samme andre veien. Anonymkode: 0ffe1...872 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Det finnes en mellomting. Brydde meg ikke om det var jente eller gutt, men ønsket selvsagt å vite. Greit å kunne planlegge innkjøp. Anonymkode: 3f110...c4b 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en mellomting. Brydde meg ikke om det var jente eller gutt, men ønsket selvsagt å vite. Greit å kunne planlegge innkjøp. Anonymkode: 3f110...c4b Helt sikker er man ikke før babyen er født uansett så nøytrale farger er egentlig det eneste man burde kjøpe før den tid. Anonymkode: f07ba...dc3 8
Lipyros Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Jeg har heller aldri skjønt den der... Skjønner at noen kan ha et ønske i hodet sitt men fra det til å gråte på ultralyd, høyt si at de ønsker noe samt vise åpenlys skuffelse er helt ufattelig for meg. Like fornøyd uansett jeg. Men syns da det er like mange som er opphengt i gutt (kanskje mest far). Vet ikke om det henger igjen fra "arving" tiden men sånn er visst verden. Men jeg ville vite kjønn på ultralyd. Elsket å male med ulike farger, strikke ferdig noe, planlegge navn og alt det der. Det gjorde ventetiden kortere. 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Akkurat nå, Lipyros skrev: Jeg har heller aldri skjønt den der... Skjønner at noen kan ha et ønske i hodet sitt men fra det til å gråte på ultralyd, høyt si at de ønsker noe samt vise åpenlys skuffelse er helt ufattelig for meg. Like fornøyd uansett jeg. Men syns da det er like mange som er opphengt i gutt (kanskje mest far). Vet ikke om det henger igjen fra "arving" tiden men sånn er visst verden. Men jeg ville vite kjønn på ultralyd. Elsket å male med ulike farger, strikke ferdig noe, planlegge navn og alt det der. Det gjorde ventetiden kortere. Det siste skjønner jeg. Men jeg gjør som jeg gjorde sist, kjøpte nøytrale farger til det jeg trenger nytt og har en liste med både jentenavn og guttenavn 😊 Anonymkode: f07ba...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Når jeg sier jeg ikke bryr meg så mener jeg ikke om babyen men om styret rundt kjønnet. Har sett folk prøve seg på gamle kjerringråd for å bli gravid med jente så til og med før de er gravide er kjønnet det viktige. En venninne av meg fikk vite at hun ventet gutt tre ultralyder, den siste i uke 33/34. Hun fikk jente. Dette er ikke et unikt tilfelle... Så føler man ikke er helt sikker før babyen er født uansett. Anonymkode: f07ba...dc3
Lipyros Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det siste skjønner jeg. Men jeg gjør som jeg gjorde sist, kjøpte nøytrale farger til det jeg trenger nytt og har en liste med både jentenavn og guttenavn 😊 Anonymkode: f07ba...dc3 Vi hadde backup da siden de tok feil underveis med første Strikket/kjøpte mye i brunt f.eks siden det er så fint både til rosa og blått. Hadde det vært noe med motsatt farge enn barnet ble kunne jeg jo bare gitt det bort. Men hjalp meg med å virkeliggjøre hele opplevelsen da jeg syns det var veldig rart at det var en baby inni der Snakket til dem med mange ulike navn underveis også så flaks de ikke husker det 😂 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Akkurat nå, Lipyros skrev: Vi hadde backup da siden de tok feil underveis med første Strikket/kjøpte mye i brunt f.eks siden det er så fint både til rosa og blått. Hadde det vært noe med motsatt farge enn barnet ble kunne jeg jo bare gitt det bort. Men hjalp meg med å virkeliggjøre hele opplevelsen da jeg syns det var veldig rart at det var en baby inni der Snakket til dem med mange ulike navn underveis også så flaks de ikke husker det 😂 😂 det er veldig søtt da! Brunt er fint og nøytralt, jeg liker gråtoner og grønt også. Er så mye fint som er nøytralt så heldigvis kan man finne mye som passer begge kjønn Anonymkode: f07ba...dc3
tangent Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Jeg synes det er veldig menneskelig å være opptatt av det. Selv om jeg ikke er enig i at det burde være sånn, så henger det masse fordommer og tradisjoner inn i det med kjønn etc. Noen ønsker seg jenter fordi de er veldig opptatt av ting som de oppfatter som jentete og vil ha noen å dele det med. Andre ønsker seg gutter fordi gutter er mye enklere og rett fram når de er tenåringer. Noen ønsker seg jente fordi de er roligere osv osv. Alle er jo klar over (som regel) at de uansett får en person som kanskje ikke er stereotyp jente eller gutt og blir like glad i ungen uansett hva slags kjønn det er. Jeg ønsket meg aldri et spesifikt kjønn første gang - men jeg håpet at jeg skulle få to barn og håpet at jeg skulle få både en gutt og en jente. Mest for å vite hvordan begge deler var å være mor til - viser seg at det er mye likheter og at jeg er meg uansett hvem jeg er mamma til! Og det med at folk begynner å gråte på ultralyd og sånn... Det gjorde jeg også - det er jo en situasjon der man kanskje "ser" barnet sitt for første gang og man kan ha mange rare følelser rundt det, også hadde man kanskje håpet på jente, så var det en gutt, også blir det litt mektig og rart og man er skuffa, men letta for at barnet er friskt etc. etc. Synes ikke vi skal dømme hverandre så veldig hardt for den menneskeligheten vi bærer på - noen bryr seg og noen bryr seg ikke, men stort sett så er jo resultatet at man får et barn man elsker høyere enn himmelen uavhengig av kjønn! 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Jeg syns helt klart det er noe å dømme folk for om de prøver hardt å bli gravide og begynner å grine fordi det er "feil kjønn". Anonymkode: f07ba...dc3 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt sikker er man ikke før babyen er født uansett så nøytrale farger er egentlig det eneste man burde kjøpe før den tid. Anonymkode: f07ba...dc3 Av og til er det ikke tvil 😅 Anonymkode: 3f110...c4b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av og til er det ikke tvil 😅 Anonymkode: 3f110...c4b Mulig det men har hørt under UL at de har vært hundre prosent sikre og likevel tatt feil så 🙈 Anonymkode: f07ba...dc3
Anjatapinjata Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Føler at damene ofte vil ha jente mens mannfolka gjerne vil ha en sønn. Anyways, jeg er for nysgjerrig til å ikke vite kjønn, men sålenge babyen var frisk og alt så bra ut i forhold til det betydde ikke kjønnet noe for meg 🥰 elsker lille gutten min mer enn noe annet❤️ 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 Har inntrykk av at det er vel så om å gjøre å få gutt for mange menn (og en del kvinner, spesielt de som er selverklærte "guttejenter"). Det er vel ganske menneskelig å ønske seg en av "sine egne" og noe kjent.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 Jeg kan forstå at det hadde vert kjekt med en av hvert kjønn. Men jeg kan på samme måte som deg ikke forstå den «enorme» skuffelsen noen får over å vente «feil kjønn». På slutten av dagen har det INGENTING å si. Jeg husker at det var ei som skrev ett innlegg her på kg for ikke så alt for mange måneder siden om at hun var 39 uker på vei og ikke ville ha babyen for den var «feil kjønn». Jeg blir så provosert av sånt. Stakkars baby. Jeg tenker at hvis man bare kan bli fornøyd med ett kjønn så burde man ikke få barn, siden det er 50/50 hva man får. Anonymkode: ba350...6eb 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 Så bra at det er likegyldig for deg hvilket kjønn det blir, men folk er ulike. Noen bryr seg om det, andre ikke. Respekter at folk kan føle annerledes enn deg. Jeg har to gutter, skulle gjerne hatt en datter. Bare for å ha prøvd det. Vi mennesker er vel gjerne sånn, ønsker det man ikke har Anonymkode: 61665...a19 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 I India blir jentebarn drept fordi de er «feil» kjønn. Syns det er trist. virker faktisk som om gutt er mer ønsket i store deler av verden enn jente. Men i scandinavia er det utbredt med ønske om jente fra kvinnen sin side. Men jeg forstår at man ønsker en av hver. Men at man absolutt vil ha ett kjønn syns jeg er spesielt. Har man to av samme kjønn fra før kjønnet jeg ønsket om motsatt kjønn. Men dette med at kvinner sutrer fordi de får gutt å ikke jente syns jeg er idiotisk. Anonymkode: 82e15...bba 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 skjønner* Anonymkode: 82e15...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå