Gå til innhold

Hvis du skulle flytte til en annen by eller sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kunne ha valgt hvor som helst i Norge, hvor ville du ha flyttet? Eller eventuelt blitt værende?

Forsøker å finne et sted å starte på nytt på med barnet.

Anonymkode: 883cd...df1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trondheim.

Anonymkode: 7a38e...a6b

• Liker 1
Skrevet

Ål i Hallingdal.

Anonymkode: ed763...0ef

Skrevet

Stavanger❤️

Anonymkode: e8ed9...075

Skrevet (endret)

Stavanger

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet

Øst-Finnmark ❤️ 

Anonymkode: 0eb7d...142

Skrevet

Og hvorfor? Hva gjør disse stedene til favorittstedene deres?

Skrevet

Lengst nord, kanskje Svalbard faktisk.

Liker meg der det er kaldt og værstridig, vil helst slippe varmen.

Og liker røff og flott natur.

Skrevet

Bergen

Anonymkode: 6b02d...666

• Liker 1
Skrevet

Oslo er det eneste i Norge jeg liker. Eller områdene rundt.. Lillestrøm, Ullensaker, Bærum... 

Men jeg er sikkert litt sær og har ikke barn da. Kunne gjerne bodd litt utenfor Oslo da jeg liker å gå turer og helst ikke på asfalt. Å ha den sjarmen å kunne dra inn til byen når man vil. Å bo midt i gryta kan kanskje bli litt klaustrofobisk på en måte..trange leiligheter og støy og trafikk rett utenfor. Ikke noe sted å gå i fred. 

Anonymkode: 1ef26...271

Skrevet

Drammen.

Anonymkode: 427e4...de7

Skrevet

Kautokeino ^^

Anonymkode: 62eb2...fe7

• Liker 1
Skrevet

Hjem, altså til Østerdalen.

Anonymkode: 41acd...613

Skrevet

Oslo

Anonymkode: 6d7f4...148

Skrevet

Oslo, Bærum, originale Asker, de største byene i Vestfold. Dette fordi jeg trenger nærhet til havet, og normale mennesker. Det er forskjell på folk etter hvor de er oppvokst, og personlig orker jeg ikke å bo med brautende nordlendinger, innesluttede fra Midt-Norge eller rånere fra Østfold. Bergen, Kristiansand og Stavanger kunne vært greit, men er for langt unna + dialekter.

Dømmende sa du? Absolutt!

Anonymkode: 2ea41...913

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Oslo, Bærum, originale Asker, de største byene i Vestfold. Dette fordi jeg trenger nærhet til havet, og normale mennesker. Det er forskjell på folk etter hvor de er oppvokst, og personlig orker jeg ikke å bo med brautende nordlendinger, innesluttede fra Midt-Norge eller rånere fra Østfold. Bergen, Kristiansand og Stavanger kunne vært greit, men er for langt unna + dialekter.

Dømmende sa du? Absolutt!

Anonymkode: 2ea41...913

Føler den. Er fra Sarpsborg selv, men kan ikke tenke meg å flytte tilbake til Østfold noensinne, orker ikke de folka. Vest- og Nord-Norge er uaktuelt på grunn av dialekt, og på sørlandet er det så mange sære kristne folk. Forblir nok Oslo-området for min del.

Anonymkode: e899d...92f

Skrevet

Godt å se at det er flere særinger her. Jeg har bodd litt rundt i Norge, men kom meg hjem igjen til Oslo tilslutt. Ville faktisk ikke bodd noe annet sted (bor ikke i sentrum). Orker ikke Nord-Norge pga folka, klima og dialekten, Vestlandet pga været og dialekt, Sør-Norge pga religiøst/dømmende, østfoldområdet pga dialekten og folka. Kunne bodd i de største byene langs kysten nedover Vestfold osv, men helst ikke.

Ville ikke bodd i alle bydeler i Oslo heller, haha!

Men ville tenkt meg godt om før jeg tok med meg et barn til en helt ny landsdel uten noe nettverk. Det kan bli ensomt og skjørt.

Anonymkode: 650ac...d72

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godt å se at det er flere særinger her. Jeg har bodd litt rundt i Norge, men kom meg hjem igjen til Oslo tilslutt. Ville faktisk ikke bodd noe annet sted (bor ikke i sentrum). Orker ikke Nord-Norge pga folka, klima og dialekten, Vestlandet pga været og dialekt, Sør-Norge pga religiøst/dømmende, østfoldområdet pga dialekten og folka. Kunne bodd i de største byene langs kysten nedover Vestfold osv, men helst ikke.

Ville ikke bodd i alle bydeler i Oslo heller, haha!

Men ville tenkt meg godt om før jeg tok med meg et barn til en helt ny landsdel uten noe nettverk. Det kan bli ensomt og skjørt.

Anonymkode: 650ac...d72

Er fullstendig klar over sistnevnte men flytter fra en av de nevnte upopulære stedene i et innlegg over her, og det kan vitterlig ikke bli noe verre. 

Skrevet

Oslo-området.

Trenger nær avstand til kulturlivet, kollektivmulighetene inkl. Gardermoen, og soling, bading ved begge sider av Oslofjorden.

Anonymkode: 39f09...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...