Gå til innhold

Flere med super sensitiv hodebunn som lett klør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bruker du av hårprodukter? Jeg synes det er så lite å velge mellom for oss super sensitive? Ser ofte at shampooer som liksom skal være såå god for hodebunnen inneholder sulfater, og det tåler iallfall ikke min hodebunn. Tåler det ikke i ansiktet heller og tåler ikke huden i ansiktet det så er det jo som regel slik at hodebunnen heller ikke gjør det.

Jeg bruker nå Nisim shampoo og har gode resultater av den. Litt dyrere enn jeg foretrekker, men den fungerer iallfall. Hodebunnen er fornøyd. Hjelper også mot håravfall som jeg i perioder har slitt med. Ellers gjør jeg minst mulig med håret, farger eller striper ikke. Har heldigvis ikke begynt å få grått hår. Lar det alltid lufttørke etter vask.

Anonymkode: f25af...a42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker ingenting. Skyller håret hver dag med lunket vann. Har sluttet å klø. 

Anonymkode: 54907...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir vel ikke rent av det ?

Anonymkode: 7f9cb...f0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må håret ditt være meget fett og ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sensitiv hodebunn og seborreisk eksem. Har prøvd massevis av ulike sjampoer, og det eneste som funker på meg er en fra Eucerin, men den selges dessverre ikke i Norge. 

Anonymkode: 9e325...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også svært sensitiv hodebunn, så vet dessverre hvordan det er :( Bruker Vichy Dercos shampo. Synes den er bra, men har et generelt inntrykk av at shampo for sensitiv hodebunn lukter litt rart. I hvert fall de jeg har prøvd! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og veldig følsom hodebunn, får lett eksem og kløe av sjampo. Jeg bruker vossabia sin og noe som heter bodøshampo som jeg kjøper på nett. 

Anonymkode: 9c857...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, chunkylover53 skrev:

Newsflash, det er alle produktene vi putter oppi som gjør håret fett og ekkelt. 

Anonymkode: 2211c...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Newsflash, det er alle produktene vi putter oppi som gjør håret fett og ekkelt. 

Anonymkode: 2211c...113

Om jeg ikke tar noe som helst i håret mitt, så blir det fett.

Men du har kanskje aldri trent i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir vel ikke rent av det ?

Anonymkode: 7f9cb...f0e

Har du forsøkt? 

https://forskning.no/hygiene-menneskekroppen-hud/spor-en-forsker-sa-ofte-bor-du-vaske-haret/495615

18 timer siden, chunkylover53 skrev:

Det er det definitivt ikke. Jeg vasker jo håret hver dag, bare ikke med såper. Se for øvrig linken over. Gi det et forsøk selv og bli overrasket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det definitivt ikke. Jeg vasker jo håret hver dag, bare ikke med såper. Se for øvrig linken over. Gi det et forsøk selv og bli overrasket :) 

Håret ditt lukter om du bare vasker med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, chunkylover53 skrev:

Håret ditt lukter om du bare vasker med vann.

Det lukter ingenting i følge de rundt meg. Det lukter bare hår liksom. Er jo klar over at hår som ikke vaskes med sjampo ikke lukter roser, men det lukter faktisk ingenting. De fleste er overrasket over det ja ;)  

Skjønner at du ikke er av samme oppfatning, men prøv så skal du se. Håret må skylles grundig hver dag da selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det lukter ingenting i følge de rundt meg. Det lukter bare hår liksom. Er jo klar over at hår som ikke vaskes med sjampo ikke lukter roser, men det lukter faktisk ingenting. De fleste er overrasket over det ja ;)  

Skjønner at du ikke er av samme oppfatning, men prøv så skal du se. Håret må skylles grundig hver dag da selvfølgelig. 

Vasker du det med varmt vann? Eller lunkent? Har troen på at det kan fungerer med varmt vann siden varmt vann sammen med litt massasje løser opp talg etc. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har psoriasis. Bruker Nisim eller Daxxin. Må bytte innimellom da det mister effekten. Daxxin er mye billigere enn Nisim.

Anonymkode: e0f47...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du av hårprodukter? Jeg synes det er så lite å velge mellom for oss super sensitive?

Vet ikke om hodebunnen min er supersensitiv akkurat, men jeg klør og flasser lett. Jeg har i årevis brukt Sebamed shampoo og for meg er det den som fungerer best. Minimalt kløe og lite flassig. Bytter jeg til frisørshampoo så er jeg i gang igjen med å klø etter noen få hårvasker. 

Vasker vanligvis håret 1-2 ganger i uka hvis jeg ikke har svettet etter blitt spesielt skitten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har psoriasis. Bruker Nisim eller Daxxin. Må bytte innimellom da det mister effekten. Daxxin er mye billigere enn Nisim.

Anonymkode: e0f47...a55

Daxxin er fantastisk ❤️ Jeg byttet egentlig bare over til Nisim fordi jeg strever med håravfall, noe Nisim har hjulpet meg med. Helt utrolig hvor bra den er mot håravfall. Synes håret blir fortere fett av Nisim enn av Daxxin, men Nisim er da bedre mot håravfall. Vanskelig å få i både pose og sekk 😛

Har du prøvd balsamen til Daxxin, er den god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Neccin shampoo, den er super så lenge den får virke og jobbe litt etter at man har massert den inn i hodebunnen. Ellers bruker jeg bare Define balsam i tuppene. Bruker aldri noen andre typer produkter i håret.

Anonymkode: ad495...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...