Gå til innhold

Abonnement på barneutstyr

Julie91

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber med en oppgave på universitet som går ut på å komme opp med en forretningsidé. Jeg har selv en sønn på 2 år, og har i 2 år irritert meg over mengden utstyr som hoper seg opp hjemme, og prisen på alt utstyret. min forretningsidé er derfor et selskap som leverer utstyr til leie, slik at man kan leie utstyret kun den perioden man trenger det, fremfor å kjøpe utstyret som blir stående etter at barnet har vokst fra det. Dette vil også gjøre at flere vil ha rå til de litt dyrere barnevognene, barneklær o.l.

Selvfølgelig kan man bruke finn.no, men tanken er at et større firma vil skape mer trygghet og gjøre utleie enklere med hensyn til renhold, forsikringer, levering, etc.

Er dette noe dere ville vært interessert i? kom gjerne med forslag på utstyr, tilleggstjenester eller annet dere kunne tenkt dere fra et slikt selskap

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker i utgangspunktet at normal slitasje dekkes av selskapet, andre skader som rammes av en evt forsikring tas der, og skader eller tyveri som skyldes skjødesløshet dekkes av kunden. det blir nogenlunde det samme som når man leaser bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært interessert. Syntes det er veldig vanskelig å beregne hvor lenge man bruker noe, så jeg vil heller kjøpe det (evt. Kjøpe det brukt) og så evt. Selge det igjen. Hvis man både kjøper og selger brukt, så har man ofte ikke tapt noe særlig med penger. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sikkerheten? Du aner ikke hva slags tilstand utsyret er i. Smitte, mtp utysker og andre skadedyr. 

Anonymkode: 39ad1...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste tingene jeg ser for meg ville vært aktuelt er så billige at jeg er usikker på om det ville vært verdt å leie. Det ville vært vippestol, babyseat til tripp trapp og babygym.

Bilstol hadde vært aktuelt. Og dette tilbudet finnes vel?

Babyseng også, men da måtte det jo vært ny madrass..

Jeg har alltid kjøpt og solgt brukt, så det har vært lite tap på seng, stellebord, babygym.

Vogn ville jeg beholde i årevis, så ville ikke lånt seg å leie.

Men reiseutstyr kunne vært ok! Reiseseng, fly box, reisevogn, pram pack..

Anonymkode: fbb90...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiseutstyr som man kan leie på Gardermoen.  Det ville vært interessant for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke interessert. 

Babyutstyr må være i orden ift. sikkerhet (bilstoler bør du f. eks. ikke leie ut da de kan ha falt i bakken og dermed ikke være like trygge lenger) Dessuten kan ting ha blitt oppbevart på fuktige steder slik at det kan ha fått mugg/svartsopp som kun er overflatevasket slik at det ikke syntes lenger, og madrasser skal jo heller ikke brukes om igjen. Alt i alt så hadde jeg som forbruker kommet langt billigere fra det dersom jeg hadde kjøpt tingene på Finn (forutsatt at jeg ønsket brukt utstyr, noe jeg ikke gjør) og solgt de igjen etter bruk. 

Anonymkode: abdd0...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Reiseutstyr som man kan leie på Gardermoen.  Det ville vært interessant for meg!

Ja, var dumt at barnombord gikk under av corona. 

Anonymkode: 6b12b...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke interessert. 

Aner jo ikke hvem andre (HVOR MANGE) har tidligere brukt gjenstandene og hvor lenge jeg evt. vil leie. 

Bedre å kjøpe brukt for da sparer man i grunn penger og kan heller selge det videre til nestemann i trygghet.

Føler det blir uhygienisk å leie barneutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hatt behov for å bruke, men ikke eie, er sportsutstyr/fritidsutstyr, som bæremeis, sykkelvogn, pulk. Det ville vært interessant, det har vi lett blant venner og bekjente for å få låne til enkelte ferier og ikke hatt behov for ellers. 

Anonymkode: af794...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har hatt behov for å bruke, men ikke eie, er sportsutstyr/fritidsutstyr, som bæremeis, sykkelvogn, pulk. Det ville vært interessant, det har vi lett blant venner og bekjente for å få låne til enkelte ferier og ikke hatt behov for ellers. 

Kan legge til: reiseseng, sammenleggbar bærbar barnestol, lett sammenleggbar reisetrille, redningsvest, kanskje utstyr for en familie for telttur: telt og hengekøyer, primus, liggeunderlag, sekker i ulike størrelser. Våtdrakter (vi må kjøpe ny hvert år), ski og skøyter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...