Gå til innhold

Hvor finner man gode tradisjonelle norske oppskrifter på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg lurer på hvor jeg kan finne gode oppskrifter på nett med ingredienser som man finner i "vanlige" matvarebutikker (e.g. Coop Mega)? Jeg spør fordi jeg vet at alle mine kokebøker fra England og Tyskland ofte har ingredienser i oppskriftene som jeg ikke kan finne i butikken, eller man må bruke noe annet som ikke er helt "lik".

Jeg venter tvillinger, har overkommet hovedparten av kvalmen nå, men klarer ikke å trene mye eller gå lange turer.
Derfor vil jeg fokusere på å gjøre nye ting hjemme, og prøve å bli litt bedre på kjøkkenet og lære meg hvordan å lage skikkelig mat fra bunnen. Jeg kan jo en del fra før, men må si at jeg har spist mer ferdigmat enn jeg burde i det siste, siden det var enklere.

Vil gjerne lære å lage tradisjonelle norske retter også siden jeg synes det er spennende å lære å lage mat fra landet som jeg fortsatt integrerer meg i :) (og fordi samboeren ikke er glad i mat med mye "krydder" i det hele tatt 😄, han har laget mesteparten av maten i det siste og da bruker han kun salt og pepper!).

Hvis du kjenner gode nettsider med tradisjonelle oppskrifter (gjerne også met litt "tvist"), vil jeg være takknemlig om du kan dele! 
Jeg tar også gjerne anbefalinger om kokebøker, men foretrekker å bruke gratis nettsider til å begynne med for å prøve meg frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matprat.no er vel ganske grei, og ellers trinesmatblogg.no

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Tvist skrev:

Matprat.no er vel ganske grei, og ellers trinesmatblogg.no

Takk for svar! :)

Har prøvd litt fra Matprat før, og syntes oppskriftene som jeg prøvde hadde litt rare kombinasjoner av ingredienser.
Samboeren min likte ikke maten heller, han sa at det virker som de endrer på tradisjonelle retter for å gjøre de mer "spennende".

Trinesmatblogg.no ser jo helt fantastisk ut 😍, tusen takk for tipset :) jeg synes ukemeny valget ser veldig fristende ut, så skal kanskje prøve det!

Skrevet

Ellers bruker jeg godt.no ofte om jeg vet hva jeg vil lage og søker en bestemt oppskrift, men synes det er litt vanskelig å finne inspirasjon der. Rema1000 har også en stor base med oppskrifter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...