AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Hvordan få henne til å slutte? Jeg prøver forsiktig å bytte tema, være litt stille eller se i mobiltelefonen. Men alt blir veldig negativt hver gang vi skal møtes. Blir sliten. Hvordan få henne til å slutte å bruke meg som psykolog? Anonymkode: 9c443...be1 3
Gjest chunkylover53 Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan få henne til å slutte å bruke meg som psykolog? Si det til henne. Hinting har aldri fungert som kommunikasjonsform. Endret 3. september 2020 av chunkylover53
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 2 timer siden, chunkylover53 skrev: Si det til henne. Hinting har aldri fungert som kommunikasjonsform. Gjorde det, og hun er veldig sur nå. Angrer. Anonymkode: 9c443...be1
Gjest theTitanic Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjorde det, og hun er veldig sur nå. Angrer. Anonymkode: 9c443...be1 Du trenger ikke angre, for du hadde ikke kommet ut av knipa uten å si noe. Det må hun tåle. Du hadde blitt veldig lei om dette hadde fortsatt. Noen ganger får vi beskjed om ting vi ikke vil høre og det stikker. Hun blir nok blid igjen. Litt avhengig av måten du sa det på.
Gjest Calm Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Syns du gjorde det rette jeg. At hun blir sur er ikke ensbetydende med at det var feil. Hun uten at hun sikkert var klar over det, gikk over det som er grensa for deg. Du sa i fra. Hennes følelser rundt det er ikke ditt ansvar. Man kan være en god venninne for noen som sliter, uten at en må være psykolog.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Begynn å klage til ho og spørre om råd. Anonymkode: d25f5...a66 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Hva med å ta betalt? Hun skjønner nok tegninga når det dukker opp et inkassovarsel i posten. Anonymkode: 85fc0...1e5 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å ta betalt? Hun skjønner nok tegninga når det dukker opp et inkassovarsel i posten. Anonymkode: 85fc0...1e5 😅😅da er vi mange som hadde blitt rike🤑 Anonymkode: 06307...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Høres ut som min kusine Anonymkode: bd0d1...38d
Gjest Achelois Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Nå har du sagt fra og dermed opprettet en grense mellom dere. Fortsett å holde den grensen, selv om det er ubehagelig. Relasjonen vil ikke bli den samme, slik er det mellom oss mennesker når vi blir utnyttet og velger å si i fra. Det har vært skjevfordeling mellom dere, men nå har du sjansen til å gjøre relasjonen mer balansert. Hvis du liker henne, fortsett å treffes. Foreslå aktiviteter som ikke gjør det naturlig at hun bruker deg på den måten.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Dersom hun vil ha råd av deg kan du bare si "vet ikke" og "kanskje du heller burde snakke med noen som har peilig på dette". Hvis hun ikke vil ha råd, bare pøse ut frustrasjon, kan du stoppe henne etter en stund og si at nå må dere snakke om noe annet. Dersom du ikke vil høre på noe av frustrasjonen hennes så er dere kanskje egentlig ikke venner? Da kan du kutte henne ut. Anonymkode: c44bc...703 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Jeg har hatt en sånn venninne. Heldigvis var snapchat det eneste stedet vi hadde kontakt så av og til har jeg tatt "snapchat pauser" eller "vert opptatt med andre ting" sånn at hun skjønner at jeg ikke alltid kan være der for henne. Jeg tror at hun overdramatiserer mye mer enn hun faktisk trenger hjelp, og det går veldig ut over min egen mentale helse at jeg måtte være en støtteperson i ekstreme episoder (som jeg heller ikke er noen ekspert på)¨ Veit at hun har mange andre rundt seg nå, så nå er det ikke så stress lenger. Anonymkode: b275f...d20 1
dillyduzit Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Hadde en slik venninne, jeg var tilgjengelig omtrent hele tiden fordi jeg på den tiden hadde få venner så bet i det sure eplet og var permittert. Fikk meg en ny jobb samtidig som permitteringen ble trukket tilbake, mao hadde svært lange dager. Sluttet å svare, eller svarte på noe annet som ikke handlet om psyken hennes. Enden på visa er at jeg nå er blokkert på alle medier og hun forteller andre hvor "slem" jeg er som ikke hjalp henne 🙂 Helt ærlig så var det den beste avgjørelsen jeg har hatt og angrer ikke et sekund på at jeg sluttet å svare på ting som hadde med psyken å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 har en slik venninne, hun vil ikke ha råd fra meg, bare lesse av seg alle problemer. Blir utrolig sliten av å treffe henne, føler meg som en søppelhaug🤯 Anonymkode: b626f...24a 4
Vinglass Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: har en slik venninne, hun vil ikke ha råd fra meg, bare lesse av seg alle problemer. Blir utrolig sliten av å treffe henne, føler meg som en søppelhaug🤯 Anonymkode: b626f...24a Skjønner hva du mener,en emosjonell søplekasse. 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #16 Skrevet 5. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: har en slik venninne, hun vil ikke ha råd fra meg, bare lesse av seg alle problemer. Blir utrolig sliten av å treffe henne, føler meg som en søppelhaug🤯 Anonymkode: b626f...24a VELDIG få vil ha eller trenger råd fra andre. Hvis problemet kan løses med enkle råd, finner de jo ut av det selv. Folk snakker for å lette børen, delt sorg er halv sorg, heter det jo. Så kan noen snakke for mye om egne problemer og da passer det kanskje bedre at de går til en terapeut med det meste av det. Eller det blir en dårlig vane. Eller det er dårlig kommunikasjon mellom venner, noen ganger, hvis f eks vennen er en sånn som blir stillere jo mer hun snakker, så blir det en ond sirkel. Anonymkode: d818d...472
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #17 Skrevet 5. september 2020 Jeg hadde en sånn venn og sa ikke noe over lang tid (flere år), og følte meg elendig og utslitt etter de fleste treff/samtaler. Sa i fra etter lang tid, hun ble sint og såret, jeg tenkte vennskapet var over eller i hvert fall redusert, men etter at hun fikk tenkt litt på det ble alt bedre, hun sluttet å bruke meg som søppelkasse, og jeg følte jeg kunne snakke mer om meg selv og andre ting. Siden da har ting vært bra. Håper det samme kan skje for dere. Anonymkode: a3432...be0 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 Hva er dere for slags venninner? Om en venn har det vanskelig er det naturlig å prate om det. Anonymkode: 30fe9...20e 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er dere for slags venninner? Om en venn har det vanskelig er det naturlig å prate om det. Anonymkode: 30fe9...20e til og med x antall timer ukentlig over 20 år...? tipper du hadde blitt lei også. man må sette grensen et sted. blir jo selv syk av sånne Anonymkode: 06307...bd0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå