Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 6 mnd og vi er nå kommet inn i en fase hvor alt annet en ståing og gåing er kjedelig. Hun kan rulle men ikke spesielt stødig på sitting, åler seg fremover på magen men i det siste bare gidder hun ikke øve mer, misfornøyd nesten umiddelbart. Prøver vi å sette henne ned spenner hun bein og rygg for å komme seg opp i stående igjen. Prøver å få inn litt magetrening her og der på stellematte, oppå meg, i andre settinger en babygymmen men bruker mesteparten av dagen på å holde sånn at hun får stått eller gått. Noen som har smarte tips for å gjøre magetrening moro igjen?

Anonymkode: 83f10...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går over :) Vår har alltid vært sånn at nye ferdigheter er det eneste som betyr noe. Da han lærte og rulle, skulle han baaaare rulle. Lærte å åle, så skulle han baaaare åle. Samme med krabbing, sitting, ståing og nå skal han bare gå absolutt hele tiden 😅 La henne styre på, hun legger seg ned når hun er sliten (fikk vi alle fall beskjed om på helsestasjonen). 

• Liker 1
Skrevet

Ikke stress med det, det går i faser og hun kommer ned på gulvet igjen når hun vil. Jeg lar mini styre showet med det hun synes er gøy og tenker at det er det hun trenger å trene på akkurat da. Er det for å lære seg å krabbe du tenker hun skal drive med magetrening?

Skrevet

Jeg tenker også at det er en fase, babyen øver på det den er interessert i og syns er gøy, og så oppdager den noe nytt etter hvert. Det er vel noen som går rett fra å åle seg til å gå uten å krabbe først også, men sannsynligvis vil hun ned på magen igjen etter hvert. 

Vi hadde en som bare står i krabbestilling og setter seg opp, og ikke åler seg framover. Bedagelig type, tror jeg, som heller vil være i ro og utforske lekene sine enn å dra på eventyr. Hun var interessert i å stå ei kort stund da hun akkurat var blitt sterk nok til å holde egen vekt, men nå er ikke det noe gøy. 

Anonymkode: c8b58...e89

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Bokdamen said:

Ikke stress med det, det går i faser og hun kommer ned på gulvet igjen når hun vil. Jeg lar mini styre showet med det hun synes er gøy og tenker at det er det hun trenger å trene på akkurat da. Er det for å lære seg å krabbe du tenker hun skal drive med magetrening?

Ja, magetrening for krabbing først og fremst men også fordi det er litt slitsomt å holde henne hele dagen lang og ikke kunne legge henne ned i noe særlig grad. Magetrening er vel også bra for å lære å sitte men mulig ståing og gåing hjelper på det også. Sikkert bare en fase men hun har vært veldig glad i å stå hele livet, til og med på barsel la hun vekt på beina 😅

Anonymkode: 83f10...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...