AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Mini er 6 mnd og vi er nå kommet inn i en fase hvor alt annet en ståing og gåing er kjedelig. Hun kan rulle men ikke spesielt stødig på sitting, åler seg fremover på magen men i det siste bare gidder hun ikke øve mer, misfornøyd nesten umiddelbart. Prøver vi å sette henne ned spenner hun bein og rygg for å komme seg opp i stående igjen. Prøver å få inn litt magetrening her og der på stellematte, oppå meg, i andre settinger en babygymmen men bruker mesteparten av dagen på å holde sånn at hun får stått eller gått. Noen som har smarte tips for å gjøre magetrening moro igjen? Anonymkode: 83f10...8c9
boblevann Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Det går over Vår har alltid vært sånn at nye ferdigheter er det eneste som betyr noe. Da han lærte og rulle, skulle han baaaare rulle. Lærte å åle, så skulle han baaaare åle. Samme med krabbing, sitting, ståing og nå skal han bare gå absolutt hele tiden 😅 La henne styre på, hun legger seg ned når hun er sliten (fikk vi alle fall beskjed om på helsestasjonen). 1
Bokdamen Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Ikke stress med det, det går i faser og hun kommer ned på gulvet igjen når hun vil. Jeg lar mini styre showet med det hun synes er gøy og tenker at det er det hun trenger å trene på akkurat da. Er det for å lære seg å krabbe du tenker hun skal drive med magetrening?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Jeg tenker også at det er en fase, babyen øver på det den er interessert i og syns er gøy, og så oppdager den noe nytt etter hvert. Det er vel noen som går rett fra å åle seg til å gå uten å krabbe først også, men sannsynligvis vil hun ned på magen igjen etter hvert. Vi hadde en som bare står i krabbestilling og setter seg opp, og ikke åler seg framover. Bedagelig type, tror jeg, som heller vil være i ro og utforske lekene sine enn å dra på eventyr. Hun var interessert i å stå ei kort stund da hun akkurat var blitt sterk nok til å holde egen vekt, men nå er ikke det noe gøy. Anonymkode: c8b58...e89 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 3 hours ago, Bokdamen said: Ikke stress med det, det går i faser og hun kommer ned på gulvet igjen når hun vil. Jeg lar mini styre showet med det hun synes er gøy og tenker at det er det hun trenger å trene på akkurat da. Er det for å lære seg å krabbe du tenker hun skal drive med magetrening? Ja, magetrening for krabbing først og fremst men også fordi det er litt slitsomt å holde henne hele dagen lang og ikke kunne legge henne ned i noe særlig grad. Magetrening er vel også bra for å lære å sitte men mulig ståing og gåing hjelper på det også. Sikkert bare en fase men hun har vært veldig glad i å stå hele livet, til og med på barsel la hun vekt på beina 😅 Anonymkode: 83f10...8c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå