Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Denne gangen har jeg så lyst til å prøve å få en liten jentebaby. Jeg ble fryktelig syk med førstemann, med alt som kan tenkes av svangerskapsproblemer. Ting gikk heldigvis til slutt bra, men svangerskap og skummel forløsning sitter derfor friskt i minne. Alle mødre i min familie som har vært gravid med gutter har blitt veldig dårlige med tøffe fødsler (med tøffe fødsler mener jeg hellp, eklampsi osv) så denne gangen vil jeg prøve på jente for å se om jeg brått kan bli litt friskere denne gangen😊 MEN så kommer spørsmålet: ved å unnfange en jente så bør man ha sex 2-3 dager før eggløsning, jeg bruker clearblue digital, bør jeg ha samleie når smilyen blinker for å så stoppe når den blir fast, eller fortsette selvom smilyen blir fast? 😊

Anonymkode: 95f59...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er bare tull. Det er så stor sannsynlighet (50%) for å unnfange en jente at mange som bruker slike tullemetoder TROR at fordi de fikk [det ønskede kjønnet] så må det ha fungert. Men det er ingenting du kan gjøre, utover å stikke en tur til utlandet for å selektivt sjekke. 

Anonymkode: d2192...dc0

• Liker 20
Skrevet

Det er bare tull. 

Anonymkode: a27d8...710

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er bare tull. Det er så stor sannsynlighet (50%) for å unnfange en jente at mange som bruker slike tullemetoder TROR at fordi de fikk [det ønskede kjønnet] så må det ha fungert. Men det er ingenting du kan gjøre, utover å stikke en tur til utlandet for å selektivt sjekke. 

Det er ikke 50% sjangse for å få jente eller gutt, hvert år blir det unnfanget litt flere gutter enn jenter, det fødes mellom 103-108 gutter per 100 jente. 
kilde: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull. 

Greit at du syns det er tull, men jeg vil fortsatt prøve. Og jeg spurte heller ikke om du mente det var tull eller ikke 😊 Jeg spurte ang digital eggløsningstest og når man bør stoppe med samleie. 

Dr. Shettle fant ut dette: 

«Det handler om å nå egget først …
Shettles fant ut at mannlige sædceller var mindre, svømte raskere og hadde kortere levetid enn kvinnelige sædceller. Han mente at hvis par hadde sex rundt tidspunktet for eggløsning, ville den mannlige sædcellen sannsynligvis nå egget før den kvinnelige sædcellen. Hvis egget ble befruktet, ville paret sannsynligvis unnfange en guttebaby. Kvinnelige sædceller viste seg å være tregere, sprekere og med lengre levetid enn mannlige sædceller, derfor vil samleie tidlig i det fertile vinduet bety at de fortsatt vil være i live for å befrukte egget, og at det vil være mer sannsynlig å unnfange en jentebaby»

Så siden guttesvømmere er kjappere men jentesvømmere lever lengre lurer jeg på når jeg skal stoppe ved samleie for å ha størst sannynlighet for å prøve å unnfange en jente 😊 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit at du syns det er tull, men jeg vil fortsatt prøve. Og jeg spurte heller ikke om du mente det var tull eller ikke 😊 Jeg spurte ang digital eggløsningstest og når man bør stoppe med samleie. 

Shettles fant ut at mannlige sædceller var mindre, svømte raskere og hadde kortere levetid enn kvinnelige sædceller. Han mente at hvis par hadde sex rundt tidspunktet for eggløsning, ville den mannlige sædcellen sannsynligvis nå egget før den kvinnelige sædcellen. Hvis egget ble befruktet, ville paret sannsynligvis unnfange en guttebaby. Kvinnelige sædceller viste seg å være tregere, sprekere og med lengre levetid enn mannlige sædceller, derfor vil samleie tidlig i det fertile vinduet bety at de fortsatt vil være i live for å befrukte egget, og at det vil være mer sannsynlig å unnfange en jentebaby»

Så siden guttesvømmere er kjappere men jentesvømmere lever lengre lurer jeg på når jeg skal stoppe ved samleie for å ha størst sannynlighet for å prøve å unnfange en jente 😊 

Spør legen din. Leger vil nok også si det samme som oss.

Har du ønske om baby så skal det egentlig være det samme for deg hvilket kjønn.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spør legen din. Leger vil nok også si det samme som oss.

Har du ønske om baby så skal det egentlig være det samme for deg hvilket kjønn.

Jeg blir glad for begge, men hvis du leser det jeg har skrevet så ble jeg veldig dårlig både før, under og etter forløsning og i svangerskap. Derfor vil jeg prøve på jente denne gangen for å se om jeg kanskje slipper å bli gjennopplivet på operasjonsrommet denne gangen! Kom deg ned fra din høye hest og slutt å vær så dømmende!!! 

Skrevet

Hvis du har råd så kan du få satt inn ett jente embryo i utlandet. Mye mer stress, men er det sikreste kortet..... forstår HVORFOR du vil ha jente, og det er sikkert litt gøy å bruke denne teorien.... men sjansen er minimal, det er uansett ca 50/50 sjanse....

Vet om flere som har testet i stor skala  på hester, de ønsket hoppeføll, det gjør de fleste for da kan de avle videre på de. Da inseminerer de på det de tror er best tidspunkt, men blir fremdels ca 50/50.... men ha håper du, kan aldri skade å prøve !

Anonymkode: 14cb9...76e

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir glad for begge, men hvis du leser det jeg har skrevet så ble jeg veldig dårlig både før, under og etter forløsning og i svangerskap. Derfor vil jeg prøve på jente denne gangen for å se om jeg kanskje slipper å bli gjennopplivet på operasjonsrommet denne gangen! Kom deg ned fra din høye hest og slutt å vær så dømmende!!! 

Vi har alle ulike erfaringer fra fødsler. 

Men å tro at det har med kjønnet til barnet er jo bare dumt.

• Liker 9
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke 50% sjangse for å få jente eller gutt, hvert år blir det unnfanget litt flere gutter enn jenter, det fødes mellom 103-108 gutter per 100 jente. 
kilde: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/blir-det-gutt-eller-jente

Det vet jeg veldig godt. Men vet du at resonnementet mitt gjelder selv med en sånn liten forskjell? Les litt statistikk, så skjønner du greia. 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde sex samme dag som EL skjedde, vet dette fordi jeg testet etter EL, vi hadde ikke sex før over en uke i forveien av EL. Så jeg vet at jeg ble gravid av denne gangen vi hadde sex. Vi fikk jente. Hvorfor bruke tid å energi på å prøve på jente med å ha sex så å så mange dager før EL? Tror det liksågreit kan komme en gutt som jente uansett, veldig tilfeldig! Også tror jeg det bare er tull at du TS ikke hadde blitt like dårlig med jentebaby i magen som gutt. Har ingenting med saken å gjør. Tilfeldig det også hos de i familien din. 

Anonymkode: 857f8...9c4

• Liker 4
Skrevet

Tror forresten dette handler mer om at du egentlig ønsker jente mye mer enn gutt nå på nr to...

• Liker 4
Skrevet

Merk at om man velger å ha sex en god stund før EL gjør man også sjansen for å bli gravid mindre. Særlig 3 dager før. Sier ikke at man ikke blir gravid, men det er mindre sannsynlig. Vi hadde kun sex på EL dagen den gangen jeg ble gravid med jenta. Med gutten hadde vi kun sex 3 dager før (mannen reiste bort). Shettlers er forøvrig motbevist. Det er også sammenhengen mellom symptomer i svangerskapet og kjønn. Er nok helt tilfeldig at du og dine familiemedlemmer har blitt så dårlig. 

Anonymkode: 41c24...78e

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette uendelige maset om å få jente. Syns det er så spesielt å være besatt av kjønnet til babyen før man er gravid. Ønsk deg et friskt barn.

Anonymkode: 67ab9...f2b

• Liker 9
Skrevet

Det sies vel at man blir mye dårligere i svangerskapet om man venter jente. Så lykke til 😂

Anonymkode: be9bf...ddb

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies vel at man blir mye dårligere i svangerskapet om man venter jente. Så lykke til 😂

Ja, det har jeg også hørt forresten 😂 

Skjønner ikke hvorfor flere skal mase så mye om kjønn og da spesielt jente... 

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, slik har det vært hos alle damene i min familie. 😇

Skrevet

Takk for all lykkeønskninger damer! Det er så godt å lese hvor positive dere er og alle gode råd! Håper dere får like gode svar neste gang dere lurer på noe, og møter folk som sprer lykke og glede like mye som dere! 
Men helt ærlig: neste gang ikke heng dere opp i så mye annet enn hva trådstarter lurer om. Meningene deres kan dere ha for dere selv, dere trenger på død og liv ikke skrive om hva dere mener og synser.. svar heller på spørsmålet og syns dere er teit, så syns jeg dere heller kan forlate tråden.. Er dere så uenig i ting eller ute etter å spre negativitet så kan dere heller holde dere på krangletråder andre steder

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du burde snakke med noen du stoler på heller og fortelle de at du ikke ønsker svar utover spørsmålet? Litt snålt å forvente kun svar du ønsker å høre. Lykke til med graviditeten, håper du får et friskt barn.

Anonymkode: 67ab9...f2b

• Liker 2
Skrevet

Du kan prøve, men du er jo ikke garantert noe. 

Jeg har to jenter. Første gang prøvde vi med sex annenhver dag fra sånn ca en uke før forventet eggløsning til ca en uke etter. 

Andre gang testet jeg for eggløsning og hadde sex annenhver dag fra smileyen blinket til jeg ikke hadde utslag på testene lenger. 

Hadde et fint svangerskap med en og et som var helt forferdelig med den andre. Hadde en fin fødsel og en fæl fødsel. 

Har kvinnene i familien din vært bedre i svangerskap hvor de har ventet jenter? 

Anonymkode: d5a62...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...