AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Jeg er 34 år og har prøvd i fire år utten å lykkes. Jeg hadde tre spontanaborter. Min første gynekolog giddet ikke å hjelpe meg videre eller å finne ut hva som er problemet. Nå byttet jeg til privat fruktbarhetsspesialist forrige måned. Han todde at jeg har kansje endometriose. Han anbefalte meg å prøve igjen med ovitrelle og Crinone get (etter eggløsning). Det har gått to dager og jeg fikk negativ resultatet. Jeg lurer bare på med endometiose hva skal jeg forvente? Er det mulig å bli gravid uten IVF? Hvor lang tid trenger jeg å prøve med medisinene? Trenger jeg virkelig å ha IVF? Jeg stiller disse spørsmål første gangen for at jeg kjenner ingjen om saken, og jeg vil finne ut hvilke alternativer jeg har? hvor lang må jeg vente for å få laparascopy ? trenger jeg å gjøre det ? Jeg vil gjerne høre dine opplevelser med gravitet og endometriose. Jeg trenger litt håp Anonymkode: c468b...5be
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Bestill en hys cos sis hos gynekolog. Dette er en metode dem bruker for å sjekke om egglederne er åpne. Endometriose kan i noen tilfeller tette igjen eggledere Personlig har jeg endometriose, men hos meg er egglederne åpne. Problemet mitt er at eggkvaliteten er dårlig. Jeg har flere i min familie som har endometriose som har blitt gravid naturlig. Alle er forskjellige, noen kan slite veldig med å bli gravid, som meg selv , andre blir lett gravid med endometriose Lykke til. Anonymkode: f2d47...543
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Hei hvordan fant du ut om du hadde endometriose ? Anonymkode: c468b...5be
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei hvordan fant du ut om du hadde endometriose ? Anonymkode: c468b...5be Lapraskopi er eneste måte å finne ut av det på. Men veldig få leger henviser til lapraskopi før det er veldig god mistanke om endomteriose. Selv måtte jeg vente 6 år på lapraskopi, hadde i forkant vært gjennom hys cos sis, 7 insemineringer og 2 ivf forsøk før jeg endelig fikk lapraskopi. Jeg hadde normal syklus, eneste mistanken hos meg var ryggsmerter. Anonymkode: f2d47...543 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå