Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det mest forsvarlige nå tro. Er gravid og er tvunget til å ta kollektivt til jobb fra Oslo.

Hadde dere vært redd for å kjøre kollektivt nå som gravide, i Oslo,som vel betegnes som rødt?

Er det uforsvarlig av meg å gjøre det? Jeg blir ikke klok på dette viruset , men antar at det er ganske ille å bli smittet som gravid. Men kanskje mange reiser og det er helt innafor? 

Anonymkode: eed96...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe annet valg da? Her er mannen avhengig av kollektiv til/ fra jobb i Oslo, det har gått helt fint frem til nå. De siste par ukene før fødsel nå tar han heller bilen, for sikkerhets skyld. Men nå som det er anbefalt med munnbind føles det tryggere enn før, så jeg tror jeg ville hatt på det og ellers holdt avstand. 

Anonymkode: 714c5...70a

Skrevet

Jeg bruker kollektivt i Oslo, er ikke noe bekymret. Er 37 uker. 

• Liker 2
Skrevet

Tar kollektivt innimellom i Oslo, syns det føles helt trygt. Bruker munnbind og antibac på hendene. 

Anonymkode: 4260a...27e

• Liker 1
Skrevet

Bruk munnbind, antibac i veska og vask hendene med en gang du kommer på jobb så går dette heeelt fint! :)

Anonymkode: ba425...238

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde nok vært litt redd men reist likevel. Tatt bilen hvis det er mulig. Hadde ikke spart på parkering for å si det sånn.... Eller hadde spurt om sykemelding ca 1,5 - 2 mnd før fødsel og holdt meg litt mer hjemme for sikkerhetsskyld... 

Anonymkode: 83733...ff5

Skrevet

Ifølge FHI er det ikke så farlig for gravide, så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Ellers hadde jeg i stor grad syklet. Kjøp deg en elsykkel! 

• Liker 1
Skrevet

Snakk om å være hysterisk.... Bruk sunn fornuft og følg rådene. Bruk munnbind i rushen, vask hendene før du går hjemmefra og når du kommer fram. Bruk antibac om ikke har såpe og vann. Forsøk å holde avstand og ikke ta på alt. Det går bra!

Anonymkode: 99105...16d

• Liker 1
Skrevet

Det eneste du kan gjøre er å beskytte deg selv, i Oslo skal man vel bruke munnbind på offentlig transport? 

Sørg for å bruke munnbind rett, ha god håndhygiene og hold avstand. 

Jeg tenker det samme gjelder uansett hvor man oppholder deg med mange ukjente mennesker, du kan ikke unngå å gå på butikken fordi du er gravid heller ☺️

Anonymkode: 385fa...cf3

Skrevet

Aldri hørt om at gravide er i noen risikogruppe.

Anonymkode: 515cf...dc1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke i noen risikogruppe nei, men blir man syk av noe så får man ikke lov til å komme på kontroller før man er frisk igjen. Så konsekvensene er jo store.

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk at gravide bør være i risikogruppen, nå at det ble bekreftet at baby kan bli smittet i livmoren.

Anonymkode: c4f1c...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...