Gå til innhold

Når dere menn sier at gnisten mangler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dating, hva mener dere da? Og hvordan kan man skape denne gnisten? Eller går det gjerne på kjemi?

Vet om menn som har sakt det etter noen mnd med dating og avsluttet det. Det er i relasjoner hvor det ikke har vørt mangel på kos, latter, omsorg og godt humør.

Anonymkode: 58077...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel denne udefinerbare kjemien da? At en kan ha det hyggelig sammen, men ikke ser for seg noe mer enn vennskap. Det er vel sånn for oss kvinner også?

• Liker 2
Skrevet

Gitt at man sier sannheten så er det "kjemi" som mangler, det som får man til å se på noen som sengevenn og andre som venn...

"Gnist" er vel det lille ekstra....

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dating, hva mener dere da? Og hvordan kan man skape denne gnisten? Eller går det gjerne på kjemi?

Vet om menn som har sakt det etter noen mnd med dating og avsluttet det. Det er i relasjoner hvor det ikke har vørt mangel på kos, latter, omsorg og godt humør.

Kos, latter og omsorg kan det være om man bare liker noen godt. Men det de mener er vel at det lille ekstra mangler, det som får deg til å ville dele hele livet med vedkommende. Det er jo sånn for oss kvinner også? Jeg har avsluttet dating på lignenede grunnlag selv.

Anonymkode: 4ac50...eb2

• Liker 2
Skrevet

Det er et uttrykk for at vi har funnet en annen, og at «det er nok nå», vi er forsynt og flørten er over.

Anonymkode: 6a93f...0d6

• Liker 2
Skrevet

Det betyr at du ikke virker interessert nok.

Anonymkode: bb754...da6

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet

Tror det handler om at man ikke helt kjenner på et drag mot damen. Man kan også ha grei kjemi, men ikke kjenne på en tiltrekning. 

Skrevet
4 timer siden, Minesveiper skrev:

Tror det handler om at man ikke helt kjenner på et drag mot damen. Man kan også ha grei kjemi, men ikke kjenne på en tiltrekning. 

Jeg forstår.

Det jeg ikle forstår er hvordan han da klarte å gi med kyss, si fine ting, sende hjerter og være intim. Før det plutselig snudde.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår.

Det jeg ikle forstår er hvordan han da klarte å gi med kyss, si fine ting, sende hjerter og være intim. Før det plutselig snudde.

Set skjer jo hele tiden, må man kysse, sende hjerter og si fine ting for å komme ned i buksa, så gjør man det, that’s life.

Anonymkode: 6a93f...0d6

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår.

For meg er seksuell tiltrekning og romantisk tiltrekning to helt forskjellige ting. Hvis ikke gnisten er der er jeg ikke forelsket rett og slett. 

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår.

Det kan være så mangt. Det er lett å peke på utroskap. Det kan det selvfølgelig være. Men en annen forklaring er frykt og tilknytningsvegring. Jeg har selv opplevd total frykt i møte med partner etter en veldig intim periode. Jeg hadde ikke peil på følelsene mine og fikk panikk rett og slett. Og plutselig var følelsene vekke.

Ellers kan det også være at han har følt på dette en stund, og har nå funnet en annen. Det har jeg også vært borte i. Jeg tror menn flest har vanskelig for å forlate forhold som ikke fungerer for oss med mindre vi har noen å gå til.

Men altså, dette kommer helt an på personen. Du er uansett god nok som du er. Ikke tvil et sekund på dét.

Endret av irkan90
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår.

Helt enig med deg! Jeg har opplevd dette selv. Intimitet, daglig kontakt og en som aaldri løp ut døren dagen etter overnatting. Så man begynner jo virkelig å lure på hva man har oversett.

Anonymkode: 589ed...388

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, irkan90 skrev:

Det kan være så mangt. Det er lett å peke på utroskap. Det kan det selvfølgelig være. Men en annen forklaring er frykt og tilknytningsvegring. Jeg har selv opplevd total frykt i møte med partner etter en veldig intim periode. Jeg hadde ikke peil på følelsene mine og fikk panikk rett og slett. Og plutselig var følelsene vekke.

Ellers kan det også være at han har følt på dette en stund, og har nå funnet en annen. Det har jeg også vært borte i. Jeg tror menn flest har vanskelig for å forlate forhold som ikke fungerer for oss med mindre vi har noen å gå til.

Men altså, dette kommer helt an på personen. Du er uansett god nok som du er. Ikke tvil et sekund på dét.

Takk❤

Jeg er helt sikker på at det ikke er en annen i bilde i dette tilfelle hvertfall. 

• 2 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gammel tråd. Men jeg fikk også servert denne fra en mann jeg har truffet 3 ganger. Det var han som sjekket meg opp på byen, vi gar hatt endel sex - også sier han dette. Men han syntes jo jeg var fin da, bare ikke fin nok? Vi hadde god sex. For alt jeg vet kan det være en som kun vil ha sex og mover videre. 

Anonymkode: 30f88...76b

Du kan være verdens flotteste, fineste og snilleste kvinne, men er ikke gnisten der så er den ikke det. Gnist mot deg handler om hans personlig persepsjon utifra den kombinasjonen av attraksjon, forventninger, ulikheter, kjemi, tilknytningsproblemer, redsel, psykiske kneiker, historiske opplevelser, selvtillit, gamle forelskelser og følelser. 

At gnisten ikke er der for deg har i 95% av tilfellene ingenting med deg å gjøre. 

"Det er ikke deg, det er meg", er tidenes mest klisjèaktige "unnskyldning". Men den er ofte helt sann. Mange ganger VIL man at gnisten skal være der, men gnist er ikke noe du kan tvinge frem.

Så, vær så snill, ikke ta manglende gnist personlig. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åh takk, nå ble jeg meget glad. Selvtillitten min brytes jo fullstendig ned. Selfølgelig etter sex og alt han har sagt til meg. Han sjekket meg opp fordi jeg visst nok var noe av det fineste han hadde sett på lenge. 

Han er nok mer en singel type, han nevnte også at han var vant med å ikke ha kjæreste. Jeg er jo tvert imot. Han var også 6år yngre enn meg. 

Anonymkode: 30f88...76b

Høres ut som om at hans tilknytningsproblemer og redsel nok ødelegger hans gnist. Derfor er du nok ikke relevant for gnisten hans, for han ville nok hatt samme manglende gnist for andre også.

Ingen grunn til å få dårlig selvtillit av en "ubalansert" type som ikke finner veien sin mot deg. Å prøve å jobbe for å få han til å finne gnisten blir som å stange hodet i en murvegg. Hans tap. Så kvinn deg opp, "fuck han", og gå videre i livet. Finn deg en som har så mye gnist mot deg at han ikke vet sine arme råd, heller ;) 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2020 den 7.07):

For meg er gnist = spenning. 

Jeg har møtt flere jenter hvor det har vært hyggelig nok. Samtalen har gått greit, vi har ledd sammen og funnet på ting. Men det kan jeg også gjøre med vennene mine. 

Gnist er det som skiller venner fra kjærester. Det er spenningen dere mellom, det som får deg til å ville se igjen personen i en romantisk setting og ta kontakt. 

Anonymkode: 3b574...60a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For meg er gnist = spenning. 

Jeg har møtt flere jenter hvor det har vært hyggelig nok. Samtalen har gått greit, vi har ledd sammen og funnet på ting. Men det kan jeg også gjøre med vennene mine. 

Gnist er det som skiller venner fra kjærester. Det er spenningen dere mellom, det som får deg til å ville se igjen personen i en romantisk setting og ta kontakt. 

Og ofte skjer det at bare en av to føler gnist, men ikke den andre. Kjipt det. 

Anonymkode: 30fab...53e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og ofte skjer det at bare en av to føler gnist, men ikke den andre. Kjipt det. 

Anonymkode: 30fab...53e

Ja, slik er livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...