Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få barn og å forlate verden i en bitteliten bedre tilstand enn når du kom. 

Anonymkode: 0d65c...7a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meningen med livet er vel å få det beste ut av det ift ditt potensiale. Forsøke å trives best mulig.

Å få barn er det største, for min del.. 

Anonymkode: 6b583...a1b

Gjest Achelois
Skrevet
På 3.9.2020 den 11.13, AnonymBruker skrev:

For meg er det å ha friheten til å gjøre det jeg vil uten at det skader andre. Vi mennesker er utstyr med fri vilje og «må» ikke noen ting. 

Anonymkode: e2f58...a1e

Enig i frihet til å gjøre hva man vil uten å skade andre. 

Men med fri vilje, hvor legger du listen?Mener du at vi ikke må pusse tenner eller mener du at vi ikke må følge norske lover?

Skrevet
På 3.9.2020 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Man vet jo ikke om det er en mening eller ikke, men de fleste vil nok si at de har en eller annen form for definisjon på hva livet er. 

Er meningen med livet å gå på skole, studere, få venner, ha familie, få kjæreste, få barn, oppdra barna, jobbe, bli pensjonist og reise litt, bli gammel og håpe man ikke blir syk? 

Anonymkode: 7f8e4...7b6

Hvorfor ikke finne ut av det selv?

Anonymkode: d6ef5...b56

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke finne ut av det selv?

Anonymkode: d6ef5...b56

Fordi, som jeg skrev:

På 6.9.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Hvis vinden blåser og en grein knekker i vinden og faller på bakken så var det en tilfeldighet. Da var det ingen mening (intensjon) bak at grenen knakk. En som kommer forbi etterpå kan selvfølgelig hevde at det var en mening med at grenen knakk, men det var ikke det. Der var ingen mening. Bare naturens tilfeldigheter.

Hvis en person som føler at det klør på ryggen, går bort til et tre og knekker en gren så var det en mening (intensjon) bak at grenen knakk. Det at den personen skulle ha noe å klø seg på ryggen med.

Hvis der er en skaper utenfor mennesket som har skapt mennesket med en eller annen form for intensjon så er der en mening bak ens liv.

Er der ingenting utenfor mennesket, bare naturens tilfeldigheter, så er vi alle her ved en tilfeldighet. Da har livet ingen mening, da er det ingen mening bak at en er skapt. Det er bare en tilfeldighet. En kan påstå at, "jeg eksisterer for å gjøre livet surt for andre", men det er ikke sant bare fordi en hevder det. Der var ingen, "det må skapes et menneske som gjør livet surt for andre"-øyeblikk i naturen. En ble til ved en ren tilfeldighet. Uten noen mening bak.

I så fall er livet meningsløst, samme hva en påstår og tillegger livet for mening.

Anonymkode: 0ac12...e1d

Med andre ord, hvis du "finner på en grunn selv", så er det mest sannsynligvis feil.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi, som jeg skrev:

Med andre ord, hvis du "finner på en grunn selv", så er det mest sannsynligvis feil.

Jepp, og du finner på at det var en intensjon bak greinen som knakk pga at noen klødde på ryggen. Dette er vrøvl. Pga den fysiske belastningen på greinen hadde den knekt uavhengig om en person var i nærheten eller ikke.

Anonymkode: d4fd2...dbb

Skrevet

Det finnes ingen ekstern mening. Heldigvis, for det betyr at vi står fritt til å forme eget liv uten å måtte leve opp til noe. Gjør det som gjør deg og de rundt deg glad. :)

Skrevet

Meningen med livet er å tjene Vår far Jehova og vår bror Jesus. Og å glede seg over livet og hjelpe hverandre. 😇❤️

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Meningen med livet er å tjene Vår far Jehova og vår bror Jesus. Og å glede seg over livet og hjelpe hverandre. 😇❤️

Får du ikke dårlig samvittighet over dine naboer og venner som ikke får bli med i paradis ?

Eller er du kun venner med andre vitner?

Anonymkode: 75f97...4f1

Skrevet

Meningen med mitt liv er å være glad, trives, ha venner, jobb eller noe å livnære meg på, være frisk, gjøre noe bra og nyttig for andre, være til hjelp uten å bli utnyttet, gjøre noe bra for samfunnet og naturen, få meg en karriere, få økonomi til å kunne leve, reise er viktig i mitt liv. 

Realiteten min er dessverre litt annerledes så jeg er deprimert og nedfor ganske ofte dessverre. Å få en karriere er ikke bare bare, og ikke akkurat en menneskerett. Mange må bare ta en jobb for å overleve. 
Mye hindres av begrenset økonomi og tiden går fort. 
Det er vanskelig å finne de menneskene man trives med. 
Jeg er frisk fysisk, noe jeg må sette mer pris på. Jeg er sjelden syk av vanlige sykdommer også. 

Anonymkode: c6f4d...557

Skrevet
På 8.9.2020 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Jepp, og du finner på at det var en intensjon bak greinen som knakk pga at noen klødde på ryggen. Dette er vrøvl. Pga den fysiske belastningen på greinen hadde den knekt uavhengig om en person var i nærheten eller ikke.

Anonymkode: d4fd2...dbb

Nei, du misforstår. Du tenker på, "hva gjorde at greinen knakk". Det er et helt annet spørsmål enn, "hva er intensjonen bak at greinen knakk".

Spørsmålet om "meningen med livet", er ikke, "hva gjorde at du ble til". Spørsmålet bak "meningen med livet" er "hva er intensjonen med at du er til".

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, du misforstår. Du tenker på, "hva gjorde at greinen knakk". Det er et helt annet spørsmål enn, "hva er intensjonen bak at greinen knakk".

Spørsmålet om "meningen med livet", er ikke, "hva gjorde at du ble til". Spørsmålet bak "meningen med livet" er "hva er intensjonen med at du er til".

Intensjon er et menneskelig konsept, det er ikke noe universet i seg selv har. Det er (sannsynligvis) ingen mening. Det er hvertfall ingen som har klart å bevise at det motsatte.

Anonymkode: d43e9...e7f

Skrevet

Meningen med livet er å erfare, lære, utvikle seg og stadig bli en mer og mer opplyst og bedre utgave av seg selv. Så ikke sammenlign deg med andre. 

Å komme seg igjennom utfordringer og å gjøre forskjellige valg. Det er ikke noe rett og galt da vi alle velger utifra de forutsetningene vi har til rådighet. Så ikke døm andre da du ikke vet hvordan livet har formet andre mennesker. Veien blir jo til mens du går og om du roter deg langt inni krattskogen kan man alltids kjempe seg tilbake til en eller annen sti og begynne på et nytt liv. 

Skrevet
4 minutter siden, Bølle said:

Meningen med livet er å erfare, lære, utvikle seg og stadig bli en mer og mer opplyst og bedre utgave av seg selv. Så ikke sammenlign deg med andre. 

Å komme seg igjennom utfordringer og å gjøre forskjellige valg. Det er ikke noe rett og galt da vi alle velger utifra de forutsetningene vi har til rådighet. Så ikke døm andre da du ikke vet hvordan livet har formet andre mennesker. Veien blir jo til mens du går og om du roter deg langt inni krattskogen kan man alltids kjempe seg tilbake til en eller annen sti og begynne på et nytt liv. 

Bevis det på en vitenskapelig måte.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bevis det på en vitenskapelig måte.

Vel, vi utvikler jo oss som mennesker hele livet. Vi oppdager nye ting og er nysgjerrige og ønsker å lære mer. Vi syns det er spennende og kanskje skummelt å oppdage nye ting. Likevel er jo mennesker satt sammen slik at vi vil opp og fram i livet. Og når vi finner ut at noe ikke er farlig tør vi å gå videre og vil ha mer av livets goder. Vi møter på utfordringer hele tiden, og det er ikke alltid lett å komme seg igjennom de eller vite hva man skal velge, men de fleste erfarer jo at å komme seg over en barriere fører til noe bedre. En ny dør som åpnes. Men det er du selv som menneske som må gjøre valget om du vil gi opp fordi du er redd og du ikke tror det er noe vits i å kjempe lenger, eller om du møte frykten og vil kjempe deg igjennom ting. Det ligger i menneskes natur å ville kjempe og å overleve og å komme seg frem for å få det bedre og å leve et trygt og godt og harmonisk liv.

Vet ikke om dette ble så vitenskapelig, men.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...