Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man vet jo ikke om det er en mening eller ikke, men de fleste vil nok si at de har en eller annen form for definisjon på hva livet er. 

Er meningen med livet å gå på skole, studere, få venner, ha familie, få kjæreste, få barn, oppdra barna, jobbe, bli pensjonist og reise litt, bli gammel og håpe man ikke blir syk? 

Anonymkode: 7f8e4...7b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU lager meningen med ditt liv utifra dine forutsetninger og sosiopolitisk situasjon.

• Liker 4
Skrevet

Meningen er å ha det gøy 

Anonymkode: 5e57b...cbb

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe mening med livet.

• Liker 1
Skrevet

Å ha det akkurat slik en selv vil. En må legge opp livet slik at en oppnår 100% av dette eller så nær 100% en kan komme.

Hensikten helliger midlet for å oppnå dette. Noen velger ditt, andre datt.

For meg er det viktig at jeg er tilfreds med det jeg har valgt uten helst å gå på et eneste kompromiss.

Anonymkode: d4fd2...dbb

Skrevet

For mange er det vokse opp, finne tak over hodet, jobb, partner, formere seg, oppdra avkom, dø. 

Men egentlig kan du gjøre akkurat hva du vil så lenge du kan finansiere mat og et sted å bo.

Anonymkode: 1bed4...0cf

Skrevet

For meg er det å ha friheten til å gjøre det jeg vil uten at det skader andre. Vi mennesker er utstyr med fri vilje og «må» ikke noen ting. 

Anonymkode: e2f58...a1e

• Liker 1
Skrevet

For meg er det problemløsing. Sette meg mål og jobbe mot dem. Det er prosessen, og ikke målet, som gir mest mening. Mestringsfølelse og utvikling.

Jeg regner med at jeg vil skifte jobb/retning mange ganger, prøve nye ting, mestre dem, og gå videre. Noen prosjekter er mer langvarig, som partnerskap og å fostre opp barn. Jeg hadde aldri vært fornøyd med å gå i samme tralt år etter år.

Til syvende og sist håper jeg at jeg kan si at jeg forlot "min del" av verden litt bedre enn jeg fant den. 

Anonymkode: c875f...a32

Skrevet

Meningen? Livet er en diger lottogevinst for de aller fleste av oss. Vi fikk den muligheten. Alle de andre
som svømte ved siden av og rundt oss, fikk det ikke. Vi får selv definere hva vil vil og hvem vi er, men
å gjøre så godt vi selv syns at vi kan er vel det vi har muligheten til hver dag. 
Mange er av forskjellige grunner forhindret fra å gjøre det de vil. De lever, men det er tungt og vanskelig.
Jeg tenker på alle dem når mitt liv av og til mister kursen og så hjelper det meg opp på veien igjen. 

Legg lista lavere, så blir det lettere å finne noe å glede seg over hver dag. Ingen sa at alles liv ville bli lett,
rikt og fantastisk. Det kom ikke med en garantiseddel vedlagt, men vi som har muligheten til å tenke; bruk den.
Trekk pusten dypt. Gled deg over at du finnes. Her. Akkurat nå. :) 

• Liker 1
Skrevet

Å gjøre det beste ut av livet, å være god mot hverandre ❤️

Anonymkode: 83830...ca1

• Liker 1
Skrevet

Formere seg, slik at arten menneske lever videre. 

Anonymkode: 7af4d...0ce

Skrevet

Å nyte det jeg har 😊

Anonymkode: c94fc...140

Skrevet

Meningen er å formere seg, og så dø. Og livets sirkel og sånt.

Anonymkode: 52df9...a76

• Liker 2
Skrevet

Akkurat nå er det å finne ut hvor i alle dager man finner dealere i Oslo, kunne tenkt meg å begynne med dop ut av coronakjedsomhet.

Anonymkode: d43e9...e7f

Skrevet

Meningen er å tjene jesus, gud og den hellige ånd

Anonymkode: cffb5...c73

• Liker 2
Skrevet

Få så mange m reproduksjonsdyktige etterkommere som mulig. 

Anonymkode: 29847...824

Skrevet

Pule på seg et par unger vel.

Anonymkode: 40846...a47

Gjest TheCatLady
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om det er noen mening i det hele tatt, men det blir kanskje litt pessimistisk. 

Kanskje det å utvikle meg som menneske og sette meg mål og jobbe mot dem.

Skrevet

Hvis vinden blåser og en grein knekker i vinden og faller på bakken så var det en tilfeldighet. Da var det ingen mening (intensjon) bak at grenen knakk. En som kommer forbi etterpå kan selvfølgelig hevde at det var en mening med at grenen knakk, men det var ikke det. Der var ingen mening. Bare naturens tilfeldigheter.

Hvis en person som føler at det klør på ryggen, går bort til et tre og knekker en gren så var det en mening (intensjon) bak at grenen knakk. Det at den personen skulle ha noe å klø seg på ryggen med.

Hvis der er en skaper utenfor mennesket som har skapt mennesket med en eller annen form for intensjon så er der en mening bak ens liv.

Er der ingenting utenfor mennesket, bare naturens tilfeldigheter, så er vi alle her ved en tilfeldighet. Da har livet ingen mening, da er det ingen mening bak at en er skapt. Det er bare en tilfeldighet. En kan påstå at, "jeg eksisterer for å gjøre livet surt for andre", men det er ikke sant bare fordi en hevder det. Der var ingen, "det må skapes et menneske som gjør livet surt for andre"-øyeblikk i naturen. En ble til ved en ren tilfeldighet. Uten noen mening bak.

I så fall er livet meningsløst, samme hva en påstår og tillegger livet for mening.

Anonymkode: 0ac12...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...