Gå til innhold

Hvor mye koster ca et bryllup.? 200 000k?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ca 100 gjester! 

mat må være med. Rundt 7000-10 000

lokal 20-30 k

foto og video 15-10k

Hvordan kan min mor mene jeg trenger 200 000 kroner for bryllup? Når kostnadene er så lite? 
alt det basic vil koste meg 60 tusen? 

klær, makeup  og smykker fikser jeg selv ! det vil koste meg maks 30 tusen. 

Hvorfor mener min mor jeg trenger 200 000 tusen for bryllup? 

Anonymkode: b2123...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol har du glemt.

Dekorasjoner.

Underholdning - toastmaster/band/musikk ol.

Brudebukett.

Kjole

Dress

Mange går ofte til frisøk på dagen, for å få proff hjelp til oppsett.

Anonymkode: ffd64...728

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 35 gjester i vårt bryllup i år. Inkl alt(klær, fotograf, «full bryllupspakke» på hotell, blomster og kake, kom det på ca 110 000,-.

Anonymkode: a0d7d...db1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bransjen vil si at et norsk gjennomsnittlig bryllup er 80 gjestet ca 150 000.

Anonymkode: f058d...4af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 100 gjester! 

lokal 20-30 k

foto og video 15-10k

Hvordan kan min mor mene jeg trenger 200 000 kroner for bryllup? Når kostnadene er så lite? 

Du beregner alt for lite for mat i alle fall. Spørs litt på hva slags mat du skal ha. Skal du ha 3 retters middag med cuvert er det gjerne 1000-1500 kr per pers. Skal du bestille fra cathering feks koldtbord må du nok regne med en 30-40000 kr for 100 gjester. Skal du lage koldtbord selv, vel kanskje en 15000. Vi var 60 i bryllupet vårt og brukte 11000 ca på eget koldtbord (da hadde de nærmete med seg noen retter til koldbordet også)

Fotograf koster gjerne mer enn summen du skisserer. Spørs hvor lenge du skal ha fotografen. For hele dagen kan det fint koste 30000 kr, halv dag 15000 feks.

Lokale: Finnes billigere lokaler enn den summen du kommer med. Spørs om du vil ha lokale hvor du kan stå for mat og drikke selv, eller om all mat og drikke må bestilles på lokale du leier. Det siste er vesentlig dyrere, men men slipper unna mye styr som å gjøre i stand lokale selv osv.

Klær/make up/smykker: 30000 er en ok sum her.

....

Men så kommer alt som du ikke har med i budsjettet ditt:

.1. Bryllypskake (om du ikke er heldig at noen lager dette gratis til deg), evt andre kaker.
2. Duker og dekorasjoner (Gjelder hvis du leier lokale hvor du må stå for alt selv) Men under her kommer feks blomster..
3. Drikke   (både mineral vann og alkohol (om du skal ha det siste)
4. Velkomstdrink og noe småtteri å spise mens gjestene venter
5. Transport på selve dagen (evt), Noen må i alle fall kjøre...
6. Kostnadene ved å kjøpe/lage invitasjoner + sende ut. Om du lager selv med en del blekk til skriveren. Bordkort må du også ha. DEt kan enten kjøpes eller lages selv. (enda en kostnad)
7. Kostnader i forbindelse med takkekort etter bryllupet
8. Kostnader for evt sang hefter (ikke alltid vanlig men i en del bryllup så er det gjerne sanghefter med noen sanger)
9.. Kostnader for leie av stoltrekk og sløyfer evt (De fleste har det, men ikke en nødvendighet)
10. Brude bukett.
11. Underholdning: Toastmaster? Musikk? Skal det spilles live musikk så koster dette. Hvis ikke har man spotify. En toastmaster i familien gjør gjerne denne jobben gratis, men leier man noen proffesjonelle så koster det en del.
12. Evt betaling av servitører. HVis man leier lokale der man må gjøre alt selv, må man nesten ha servitører som kan servere mat og drikke, samt hjelpe til med rydding og diverse. Disse bør få litt betalt, selv om de er bekjente. Feks 150-200 kr timen. MEd et bryllup på 100 gjester kan du nok regne med minst 5 -6 servitører.
13. Dress med tilbehør til mannen (om det er mann), tilbehør feks: sko, mansjetter, sånn blomst man setter i vesten/jakken osv)
14. Evt natt mat. Om middagen er tidlig er det gjerne høflig å tilby noe enkel natt mat til de gjestene som fortsatt er værende igjen sent på kvelden. Feks pølser og brød.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte 15 000, 15 gjester. Maten + drikke kostet 10 000, så tror du beregner for lite mat og drikke.

Anonymkode: 92b1b...11c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol har du glemt.

Dekorasjoner.

Underholdning - toastmaster/band/musikk ol.

Brudebukett.

Kjole

Dress

Mange går ofte til frisøk på dagen, for å få proff hjelp til oppsett.

Anonymkode: ffd64...728

Se innlegg to fra ts. Pakistansk bryllup. Tror ikke de serverer alkohol i slike.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Glemte helt dekorasjon da jeg trodde dette var en del av lokalet. 
glemte også andre ting som kort😛😛😛 huffa meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup blir så dyrt som en selv gjør det til. Bryllupet mitt ender på ca 32000, 22 gjester. Føler vi ikke har spart på noe som helst og det dyreste er gifteringene våre til 12500...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HopelessFear skrev:

Bryllup blir så dyrt som en selv gjør det til. Bryllupet mitt ender på ca 32000, 22 gjester. Føler vi ikke har spart på noe som helst og det dyreste er gifteringene våre til 12500...

Gifte ring blir bare gitt en gang. Så 12500 er greit tenker jeg🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 100 gjester! 

lokal 20-30 k

foto og video 15-10k

7000-10.000 for mat til 100 personer? skal dere spise tomatsuppe?

Anonymkode: 94207...60f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsfotograf og videograf til 10-15K? Det er urealistisk. Kanskje hvis dere får hobbyfotograf som bygger portofolio, men skal dere ha erfarne, profesjonelle, så må du minimum doble det for KUN fotografen. I alle fall om dere skal ha fotograf halve eller hele dagen.

Anonymkode: 6d77d...170

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si egentlig. Vi hadde vel maks 50 gjester. Hadde sodd og det kom nok på 1000,- pr 10. Kaker bakte vi selv, men en kake kan fort komme opp i 1000,- det også. Sminke, hår og klær fjerner mye fra utgifter faktisk. Gjorde dette selv vi også minus klær. Drikke må en fort beregne opptil 300,- per pers (brus/saft, te, kaffe&melk/fløte) dekorasjoner kan man fint få til for under 1000,-! Bukett koster mellom 1000,- og 3000,- for en fin bukett og bilder koster alt fra 5000,- hel dag alt etter hvem faktisk. Vi hadde det privat, men hadde en i bakhånd som skulle ha 3000,- for hele dagen med foto og film fordi det var venn av familien. Invitasjoner og bordkort kan man lett få under 2000,- dekorasjon er alt mellom 2000,-og 4000,-eventuelt mer alt etter hva dere ønsker og alt annet har vel lokalet som er veldig uvisst alt etter hvor og størrelse? (dekketøy, bord, stoler osv) vi sparte veldig på mye samt har flere rundt som stiller opp ved sånne anledninger. Kom på maks 20.000,- hos oss, men det er veldig relativt dessverre 🤷‍♀️🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Vårt bryllup kommer på nærmere 350 000, så et bryllupsbudsjett kan være akkurat hva man ønsker selv:) Her er noen av våre poster:

-3 retters meny + alkohol til mat 100 000 (1250 kr * 80 gjester) 

-Leie av lokale 40 000 (slott i sverige) 

-åpen bar 20 000

-Heldagsfotograf 35 000

-videograf heldag 15 000

-Blomster/pynt 15 000

-DJ 8000

-Hest og vogn fra kirken 15 000

-Hår og makeup 6000

-ringer 10 000

-Kjole 30 000

-invitasjoner, takkekort osv 3500

-Bryllupskake 6000

-photo booth 9000

Lykke til og nyt planleggingsperioden🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Ca 100 gjester! 

lokal 20-30 k

foto og video 15-10k

200 000 hørtes veldig mye ut.

Jeg skal selv gifte meg til neste år og så langt er kostnadene rundt 50 000,- og selv det synes jeg er mye 😁

Anonymkode: f3d58...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Syns du har regnet litt lite på mat (vet ikke hva du tenker å servere da) men er ikke mye man får for så lite per pers, kanskje lapskaus, noen få snitter o.l. Bare ett koldtbord koster jo rundt 250 per pers.

Anonymkode: 6e93e...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Vi hadde 35 gjester i vårt bryllup i år. Inkl alt(klær, fotograf, «full bryllupspakke» på hotell, blomster og kake, kom det på ca 110 000,-.

Anonymkode: a0d7d...db1

Wow! Vi giftet oss for 14 år siden, 65 gjester, 3 retter m/vin, fri bar,  leid lokale,  klær, proff fotograf, kjøpt blomster......kom på ca 60.000

Anonymkode: af5c1...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...