AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Er det trygt å spise kantareller fra butikken? Hvordan tilbereder man dem? Anonymkode: a7ee2...f90
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Hvorfor skulle det ikke være trygt? Anonymkode: e7768...1ca 8
Jerry Lee Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 (endret) Selvsagt. Fres de i godt smør med løk. Server til f.eks viltkjøtt, ha de i viltgryte eller bare maule med salt og pepper. Endret 3. september 2020 av Jerry Lee 1
SoWhat? Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Kantareller er trygt. Og veeldig godt. Jeg steker dem i melange, og har de til div kjøtt eller på pizza eller i en god salat. Til kjøtt bruker jeg rømme til. Nam! Italienere liker steinsopp best. Og den er god! Men for meg er det ingenting som slår smørstekt kantarell med rømme. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Selvfølgelig, og det er jo sååå godt. Steker de med smør, salt og pepper og har det på loff 😋 Anonymkode: e95e8...7b6
norw Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 50 minutter siden, Jerry Lee skrev: Selvsagt. Fres de i godt smør med løk. Server til f.eks viltkjøtt, ha de i viltgryte eller bare maule med salt og pepper. Du og det gode smøret ditt 😄
Jerry Lee Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 12 minutter siden, norw skrev: Du og det gode smøret ditt 😄 Ja? Det gjør da det meste bedre! Du burde prøve... 😉 2
norw Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 5 timer siden, Jerry Lee skrev: Ja? Det gjør da det meste bedre! Du burde prøve... 😉 Bare sett at det gode smøret nevnes i flere tråder 😄
elien Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 9 timer siden, Jerry Lee skrev: Ja? Det gjør da det meste bedre! Du burde prøve... 😉 Godt smør er ganske så undervurdert, kan gjøre en kjedelig potet til en fest 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Du skal steke de i veldig varm, tørr panne først til det slutter å frese. Så skal du tilsette rikelig med smør. Lenger du steker de, bedre blir de. Du kan lage kantarellstuing, eller bare spise som de er på brødet med salt og pepper på. Du kan også sylte de, eller lage soya. Pass bare på at det er kantareller og ikke narrekantarell du plukker. Narrekantarell er ikke farlig, men smaker ikke kantarell. Anonymkode: 7f51a...3ba 1
Moonlight40 Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal steke de i veldig varm, tørr panne først til det slutter å frese. Så skal du tilsette rikelig med smør. Lenger du steker de, bedre blir de. Du kan lage kantarellstuing, eller bare spise som de er på brødet med salt og pepper på. Du kan også sylte de, eller lage soya. Pass bare på at det er kantareller og ikke narrekantarell du plukker. Narrekantarell er ikke farlig, men smaker ikke kantarell. Anonymkode: 7f51a...3ba Slik gjør jeg det også. Kjempegodt. Men må være meierismør synes jeg. 1
skrue Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 On 9/3/2020 at 12:06 AM, AnonymBruker said: Er det trygt å spise kantareller fra butikken? Hvordan tilbereder man dem? Anonymkode: a7ee2...f90 Det er helt trygt, men anbefaler å lære å plukke dem selv. De synes jeg smaker (og lukter) ennå bedre. Kjøp en ny soppbok og gå på tur i august. Den er regnet som en av de trygge soppene, dvs at om den forveksles med noe annet så er det man eventuelt plukker ikke farlig. Aller best om du blir med på tur med en du kjenner som har plukket sopp før de første gangene. Jeg bruker dem ofte i soppstuing, risotto og feks i en finnbiffgryte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå