AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Del Skrevet 2. september 2020 Hvordan er de? Kan man bruke dem hver dag? Uten pause? noen spesielle regler? hva koster de? Anonymkode: f4a45...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 2. september 2020 #2 Del Skrevet 2. september 2020 Jeg veksler på å bruke endagslinser og ukeslinser. I perioder har jeg veldig tørre øyne og da blir de ekstra tørre med ukeslinsene. Bytter da til dagslinser og da går det som regel mye bedre. Bruker en del øyedråper for å holde fuktigheten oppe spesielt når jeg er trøtt om kveldene. Ellers går det greit. Pris er ca lik. Betaler rundt 400 for en måned med dagslinser, og rundt 700 for ukeslinser for 6 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bribi Skrevet 2. september 2020 #3 Del Skrevet 2. september 2020 Jeg brukte de en stund til de satt stuck fast. Aldri mer!🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Del Skrevet 2. september 2020 Jeg gjorde det før, men til slutt utviklet jeg blodårer på hornhinna og måtte slutte. Anonymkode: 3a6d4...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 2. september 2020 #5 Del Skrevet 2. september 2020 Jeg bruker disse (skjeve hornhinner), har dem på 10-14 dager før de byttes. Funker bra, ikke plaget med tørre øyne eller andre problemer. Brukte dagslinser før, men byttet til disse da merket jeg brukte gikk ut av sortimentet og dagslinser med korrigering for skjeve hornhinner ofte er ganske dyrt. https://www.lensit.no/kontaktlinser/toriske-linser/acuvue-oasys-for-astigmatism-prd42172188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Del Skrevet 2. september 2020 Bruker day&night. Bruker de i 4-5 uker. Deretter en uke eller noe slikt med dagsvinner. Bruker ikke noe øyedråper eller noe slikt. Koster 450 ca for 3 mnd om jeg husker rett. Anonymkode: 278fc...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 2. september 2020 #7 Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Ja. Bruker "air optix night and day" i 28-31 døgn i strekk. Bytter på fast dato. Og det har jeg gjort i 13 år. Jevnlig kontroll helt uten anmerkninger. I mars i år hadde jeg min aller første øyeninfeksjon. Gikk derfor uten linser i 4 måneder, og opplevde at jeg ble mye tørrere og mer sensitiv/irritert på øynene da. (Også etter behandling og helt uten infeksjon.) Da jeg startet opp med linsene igjen tenkte jeg å ta det litt rolig, og la øynene hvile hver natt, men det føltes hellet utrygt å skulle ta på og peke på øynene hver dag, så nå er jeg tilbake til døgnbruk de siste to månedene, og det er så deilig 😄 Tilføyelse: betaler rundt 1200kr for 6 måneder. Endret 2. september 2020 av Teyla Tilføyelse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Del Skrevet 3. september 2020 Jeg kan ikke linser som man har på dag og natt. Da blir jeg tør og rød på øynene. Dagslinser går bra, men bør ha en dag innimellom uten linser, samt prøve å ha noen dager med kortere bruk. Anonymkode: 5d93b...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #9 Del Skrevet 3. september 2020 Bruker acuvue 2. 14 dager i strekk. Går helt fint. Koster ca 170,- for 3 par (for 6 uker) Tar en pause når jeg bytter hver 14. dag, tar av på kvelden og tar på nye neste dag. Ingen spesielle forholdsregler egentlig. Være ren på hendene når du tar ut/inn. Optikerkontroll 1 gang i året. Ta pause om det skjer irritasjoner etc. Men helt uproblematisk for meg, brukt disse i 10+ år. Når jeg kjøper søker jeg opp på prisjakt.no og får de billigste Anonymkode: f78b7...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå