GammelKaktus Skrevet 3. september 2020 #41 Skrevet 3. september 2020 Jeg trengte egentlig ingen 6-ukers kontroll, men tok en for jeg ville ha p-piller og en celleprøve. Og så er det jo alltid greit at noen sier at alt ser bra ut. 😄 Følte ikke det var noe mas med det hele. Var jeg som tok opp p-piller for da hadde vi allerede hatt oss et par ganger og da bare med kondom, så jeg ville ikke friste skjebnen alt for lenge. Men altså jeg hadde en fin fødsel og revnet ikke så jeg hadde jo strengt tatt ikke sånn kjempebehov for det men greit å ha det tenker jeg. Er jo mange som sliter etter en fødsel. 1
Skogkløver Skrevet 3. september 2020 #42 Skrevet 3. september 2020 For 4 år siden husker jeg at 6ukers kontrollen bestod av en gynundersøkelse og celleprøve. Så spurte fastlegen om amming og sjekket tungebåndet til mini. Hun sjekket også brystene mine for sopp på grunn av vond amming.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #43 Skrevet 3. september 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på seksukerskontroll og syns det var veldig nyttig! Fikk tatt celleprøve og kontroll av underlivet, i tillegg til å fikse prevensjon. Legen min skrapte også ut noen rester av livmoren som fortsatt hang igjen, så er glad jeg dro 🙈 Veldig fornøyd med legen min! Anonymkode: d1ce3...13c Uten noen form for bedøvelse eller sedasjon? Hardly..... Anonymkode: b9f8a...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #44 Skrevet 3. september 2020 Jeg fødte i 2007, 6 ukers kontrollen var totalt bortkastet. Samme erfaring som mange skriver her. Jeg bestilte meg time hos gynekolog for celleprøve og sjekk etter ca 3mnd. Anonymkode: 6a83b...d29
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #45 Skrevet 3. september 2020 Min var superflink,men så var hun ung og ny og som regel er disse legene gode leger. Hun pratet masse og tok celleprøve pluss sjekket underlivet etter fødsel. Oldis legene er dritt lei dermed lite hjelp å få fra dem. Anonymkode: e2843...c7b
S20 Skrevet 4. september 2020 #46 Skrevet 4. september 2020 Jeg var på 6 ukers kontroll i år. Var hos jordmor som jeg har gått til under svangerskapet. Vært lite hos lege, hadde ett ukomplisert svangerskap og tok nesten alle kontrollene hos jordmor. Pga korona syns jeg det var greit å forholde seg til 1 person. Syns det var veldig nyttig. Tok celleprøve, bakterieprøve av underlivet, sjekket at alt så bra ut i underlivet, sjekket blodprosent og jern nivå og satte inn p stav. En samtale om sex, amming, humøret mitt, livet med barn og hvordan det gikk med familien. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #47 Skrevet 4. september 2020 På 2.9.2020 den 23.37, AnonymBruker skrev: Dette må ha blitt dårligere, for da jeg var på 6-ukers kontroll for haugevis av år siden, så inngikk underlivskontroll og celleprøve. Anonymkode: d18c8...735 Samme tenkte jeg.... Selv om jeg måtte bestille time selv så var det ikke det minste problem Anonymkode: 45904...a3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå