AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Skal begynne å jobbe igjen etter ulønnet foreldrepermisjon. Begynner å jobbe deltid (60 %). Jeg vet jo at jeg må jobbe 4 uker for å få sykepenger for de 60 %, men hva mår jeg går til 100 igjen etter 3 mnd? Må jeg da jobbe 4 nye uker for å få dekt sykepenger opp til 100? Anonymkode: 95faa...fc0
spinnwild Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 (endret) Sykepenger regnes vel på hva du har tjent de siste 3mndr. "Månedsinntekten skal som hovedregel fastsettes ut fra et gjennomsnitt av den inntekten som er rapportert til a-ordningen i de 3 siste kalendermånedene før første fraværsdag." I starten blir det etter aktuell kontrakt første fraværsdag: "Hvis arbeidstakeren har hatt lovlig fravær uten lønn i beregningsperioden, skal du bruke den inntekten arbeidstakeren ville hatt hvis han eller hun hadde vær i jobb. Fraværet vil vanligvis være ulønnet permisjon eller ferie uten lønn." Mwn fullt mulig leder er snill og gir for kontrakt når prosenten øker også. Men lovlig er det det over som gjelder. Legger til: Sitert tekst er fra nav.no Endret 3. september 2020 av spinnwild Add
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 6 minutter siden, spinnwild skrev: Sykepenger regnes vel på hva du har tjent de siste 3mndr. "Månedsinntekten skal som hovedregel fastsettes ut fra et gjennomsnitt av den inntekten som er rapportert til a-ordningen i de 3 siste kalendermånedene før første fraværsdag." I starten blir det etter aktuell kontrakt første fraværsdag: "Hvis arbeidstakeren har hatt lovlig fravær uten lønn i beregningsperioden, skal du bruke den inntekten arbeidstakeren ville hatt hvis han eller hun hadde vær i jobb. Fraværet vil vanligvis være ulønnet permisjon eller ferie uten lønn." Mwn fullt mulig leder er snill og gir for kontrakt når prosenten øker også. Men lovlig er det det over som gjelder. Legger til: Sitert tekst er fra nav.no Ga vel egentlig ikke svar på det jeg lurte på men 😛 Anonymkode: 95faa...fc0
nøtta Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Går du dirkete fra lønnet foreldrepermisjon, til ulønnet foreldrepermisjon også i arbeid og blir sykemeldt har du rett på sykepenger fra dag en:) er egenmelding du ikke kan ta ut før etter 8 uker. Går du opp i stilling har det ingenting å si, for arbeidsperioden din startet da du begynte i 60%. Håper dette gav noe mening
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, nøtta skrev: Går du opp i stilling har det ingenting å si, for arbeidsperioden din startet da du begynte i 60%. Det var dette jeg var ute etter, takk var dessverre så dum å først ta lønnet permisjon, deretter ble det noen dager ulønnet da baby ble født termin. Tok så ferie før ulønnet permisjon. Så ferien burde blitt lagt til slutten, dum som jeg var 😕 Anonymkode: 95faa...fc0
nøtta Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var dette jeg var ute etter, takk var dessverre så dum å først ta lønnet permisjon, deretter ble det noen dager ulønnet da baby ble født termin. Tok så ferie før ulønnet permisjon. Så ferien burde blitt lagt til slutten, dum som jeg var 😕 Anonymkode: 95faa...fc0 Det eneste som er dumt med det, er at dey tar lengre tid å opparbeide rett til egenmelding, men med sykemelding skal du ha lønn fra dag en:)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 4 minutter siden, nøtta skrev: Det eneste som er dumt med det, er at dey tar lengre tid å opparbeide rett til egenmelding, men med sykemelding skal du ha lønn fra dag en:) Selv om ferien kommer som "avbrudd" mellom lønnet permisjon og ulønnet? Anonymkode: 95faa...fc0
nøtta Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selv om ferien kommer som "avbrudd" mellom lønnet permisjon og ulønnet? Anonymkode: 95faa...fc0 Ferie regnes som arbeid, så det skal ikke ha noe å si:)
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, nøtta skrev: Ferie regnes som arbeid, så det skal ikke ha noe å si:) Shit, det visste jeg ikke! Takk! Har ingen planer om å bli syk altså, men i jobben min får jeg ikke møte opp ved forkjølelsessymptomer, og jeg fødte jenta mi før coronaen kom 🥴 så fikk liksom ikke tatt med det i beregninga av permisjonen Anonymkode: 95faa...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå