AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Vår på 10 mnd har aldri sovet. Både dag og natt har vært en kamp av dimensjoner. Men nå, siste uken har det bedret seg enormt. Han kan sove en time i strekk på dagtid og han har sovet rundt (1930-06) med bare et par unntak. Tør vi virkelig håpe det blir bedre nå? Jeg nyter det så klart, men klarer ikke annet enn å være stålsatt på at det er kortvarig. Hvordan var det med deres? Plutselig eller gradvis overgang til bedre søvn? Anonymkode: 333e2...467
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår på 10 mnd har aldri sovet. Både dag og natt har vært en kamp av dimensjoner. Men nå, siste uken har det bedret seg enormt. Han kan sove en time i strekk på dagtid og han har sovet rundt (1930-06) med bare et par unntak. Tør vi virkelig håpe det blir bedre nå? Jeg nyter det så klart, men klarer ikke annet enn å være stålsatt på at det er kortvarig. Hvordan var det med deres? Plutselig eller gradvis overgang til bedre søvn? Anonymkode: 333e2...467 Det går i perioder. Min på 21 mnd har nå hatt en periode på flere måneder der hun har hatt mange oppvåkninger om natta. Anonymkode: f0ae1...8aa
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går i perioder. Min på 21 mnd har nå hatt en periode på flere måneder der hun har hatt mange oppvåkninger om natta. Anonymkode: f0ae1...8aa Er det jeg frykter. Sitter med høye skuldre og ørene på høyspenn hver kveld fordi jeg forventer at dette går over og at han snart er tilbake til sitt gamle (ikke-sovende) jeg om få dager... Anonymkode: 333e2...467
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Min ble plutselige en drøm på soving dag og natt ved 10mnd. Varte til ca 17 mnd så ble det litt styr igjen men ikke på langt nær slik det var. Snart to år nå og hun rr grei på soving ikke en drøm lengre men ok Anonymkode: fb45f...195
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Vår yngste ammet mange ganger på natta og sto opp 4-5 fra 6 mnd til 14 mnd. Vi tok henne på eget rom og sluttet med nattamming samme dag, og etter det sov hun hele natta fram til 6-7, nå er hun snart 4 og gjør det fortsatt(sover lenger på morgenen nå da). Vi har knapt hatt en eneste oppvåkning siden! så det er håp for deg også😄 Anonymkode: e93a0...38b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 På lillesøster var det en helt grei og normal søvn frem til ca 6 mnd alder, snudde tvert om, våknet ofte på natt, ca hvert kvarter, tjue minutt mange, mange ganger på natt, i flere måneder 🤷♀️ Men du bare nyte søvnen og tiden nå, ikke bekymre deg rundt det. Anonymkode: 7d0f7...c0b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Min var helt lik. Sov svært dårlig frem til ca 9-10 mnd og begynte da plutselig å sove natten gjennom og lenger på dagtid. Han er nå 16 mnd og sover fortsatt godt (bank i bordet). Det har selvfølgelig vært en og annen natt med oppvåkninger og perioder med litt tidligere morgener, men 90% av nettene er gode. Men er fult klar over at det kan snu, slik er det jo bare 😅 Så ja, det er fullt mulig det blir bedre nå! Anonymkode: ac96a...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Her har det også gått i perioder. Eldstemann hadde en periode rundt 8 måneder da han sov natta gjennom og godt på dagen i ca. en uke, så brøt oppvåkningene løs igjen. Nå er han snart 3 og sover ofte natta gjennom, men ikke hver natt. Anonymkode: 474f6...2e6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: På lillesøster var det en helt grei og normal søvn frem til ca 6 mnd alder, snudde tvert om, våknet ofte på natt, ca hvert kvarter, tjue minutt mange, mange ganger på natt, i flere måneder 🤷♀️ Men du bare nyte søvnen og tiden nå, ikke bekymre deg rundt det. Anonymkode: 7d0f7...c0b Lettere sagt enn gjort når man har gått på 4-5 timer søvn i døgnet i nesten et år 😅😅 Vandret gatelangs med barnevogna midt på svarteste natta... Er lenge siden jeg gav opp at det skal bli bedre, har bare innstilt meg på at sånn er livet mitt nå 🤷🏽♀️ Sliter fortsatt med å få sove om kvelden fordi jeg ligger i full beredskap og venter på første oppvåkning.. Så jeg prøver, og jeg håper det varer - men er ikke så enkelt 😟 Anonymkode: 333e2...467
Sensi Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg frykter. Sitter med høye skuldre og ørene på høyspenn hver kveld fordi jeg forventer at dette går over og at han snart er tilbake til sitt gamle (ikke-sovende) jeg om få dager... Anonymkode: 333e2...467 Det kan jo hende det blir trøbbel med soving igjen, men jeg tror ikke det blir slik som når han var baby. Snart begynner han i barnehagen og det er aktive dager. Mine hadde innsovningsproblemer frem til 2.5-3 år og holdt på lenge med legging. Men sov gjennom stort sett. Kom de inn, så lempet jeg dem opp i sengen vår. Men uten å snakke med dem. Stilte lite spørsmål. Bare sånn ååå...kommer du. Stakkar har du drømt. Kom hit.... suss... Dvs si...de ble ikke ignorert, men heller ikke vekket opp med at de måtte svare på masse spørsmål. Mer sånn «jeg ser deg, kom til mamma, du er trygg». Dette virket iallfall her. Og alle fikk sove foruten denne ene oppvåkningen. Jeg vet ikke om dette hjalp. Ville bare dele en erfaring.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 22 minutter siden, Sensi skrev: Det kan jo hende det blir trøbbel med soving igjen, men jeg tror ikke det blir slik som når han var baby. Snart begynner han i barnehagen og det er aktive dager. Mine hadde innsovningsproblemer frem til 2.5-3 år og holdt på lenge med legging. Men sov gjennom stort sett. Kom de inn, så lempet jeg dem opp i sengen vår. Men uten å snakke med dem. Stilte lite spørsmål. Bare sånn ååå...kommer du. Stakkar har du drømt. Kom hit.... suss... Dvs si...de ble ikke ignorert, men heller ikke vekket opp med at de måtte svare på masse spørsmål. Mer sånn «jeg ser deg, kom til mamma, du er trygg». Dette virket iallfall her. Og alle fikk sove foruten denne ene oppvåkningen. Jeg vet ikke om dette hjalp. Ville bare dele en erfaring. Jada, jeg regner med det kommer dårlige perioder igjen i forbindelse med sykdom, utviklingstrinn etcetc, men jeg blir så uendelig lykkelig hvis dette er den nye normalen! Tør egentlig ikke håpe på det 🤷🏽♀️ Takk for din erfaring. Vi har heller aldri ytt noen ekstra service om natta. Selvsagt trøst, kos og trygghet - men aldri prat, lek, eller noe sånt. Har praktisert fra dag 1 at natt er natt, selv om jeg har holdt på å klikke på det mørke soverommet med en lys våken, turnende baby i senga 😂 Anonymkode: 333e2...467
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Det har aldri vært veldig ille med søvnen til eldste, men når du skriver det så husker jeg at det ble veldig bra akkurat rundt 10 mnd. Da begynte hun å sove natte igjennom. Det kom flere mer utfordrende perioder igjen etter det, men generelt tenkte jeg at vi hadde det lett med søvn fra da av. Lille frøken nattens dronning av en lillesøster vi har, er som din, så vi håper på at 10 mnd skal være magisk igjen. Lys våken turnende baby høres litt for kjent ut 😅 Krysser fingrene for at det er en varig endring hos dere! Anonymkode: 01756...17e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå