Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #1 Skrevet 20. juli 2005 I jakten på en vannfast mascara som sitter, kom jeg tilbake til denne (som jeg ikke likte første gang jeg prøvde den, da den var ny på markedet). Effekten er fin, både lengde og litt volum. Men jeg får den ikke bort uten å gni vettet av meg! Stakkars huden hvis dette er nødvendig. Jeg vet jo at den fjernes med varmt vann, men finnes det noen tips som gjør at den går lettere av??? Takk
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2005 #2 Skrevet 20. juli 2005 Jeg fikk pandaøyne av denne, selv om jeg brukte varmt vann. Men jeg kjenner folk som ikke har det problemet. Måtte fjerne restene med olje tilslutt.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #3 Skrevet 20. juli 2005 Jeg fikk også pandaøyne, og måtte gni som en tulling. Det er vel ikke akkurat anbefalt for øyeområdet.... Men hvis den tåler sykkelturer i øsregn og kanskje både dusj og sydentur, vil jeg forsøke å holde ut. Håper noen har noen gode råd å gi.
Gjest Xavia Skrevet 20. juli 2005 #4 Skrevet 20. juli 2005 Kan du ikke bare bruke vanlig sminkefjerner da. Man må vel ikke bruke vann?
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #5 Skrevet 20. juli 2005 Kan du ikke bare bruke vanlig sminkefjerner da. Man må vel ikke bruke vann? ← Det var akkurat det....Sminkefjerner funker ikke, så vidt jeg kunne fastslå.
Gjest Melk Skrevet 20. juli 2005 #6 Skrevet 20. juli 2005 Oj, godt jeg leste denne. Hadde snart tenkt til å kjøpe denne, men nå tror jeg at jeg revurderer....
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #7 Skrevet 20. juli 2005 Kjæresten mente at denne mascaraen var en sak for Mythbusters. Han kunne ikke skjønne at den var vannfast, men skal fjernes med vann.
Chihiro Skrevet 20. juli 2005 #8 Skrevet 20. juli 2005 Jeg har brukt denne i flere år, og fant fort ut at det ikke nyttet med klut og gniing. Jeg pleier å stå over vasken med rennende varmt vann. Fukter fingrene med varmt vann, og så "klemmer" jeg tommel og pekefinger "rundt" vippene. Gjentar dette slik at vippene er godt fuktet. Så drar jeg mascaraen av (ikke så hardt at vippene detter av, men et fast grep), skyller fingrene og gjentar dette et par ganger. Da er alt borte, og jeg får ikke fiberbiter rundt øynene. Høres kanskje tungvint ut, men går veldig fort når man får taket på det! (en liten avsporing: En parfymeridame nevnte nylig at denne skulle komme i en volum-utgave. Den gleder jeg meg til å prøve!)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. juli 2005 #9 Skrevet 20. juli 2005 Jeg har brukt denne i flere år, og fant fort ut at det ikke nyttet med klut og gniing. Jeg pleier å stå over vasken med rennende varmt vann. Fukter fingrene med varmt vann, og så "klemmer" jeg tommel og pekefinger "rundt" vippene. Gjentar dette slik at vippene er godt fuktet. Så drar jeg mascaraen av (ikke så hardt at vippene detter av, men et fast grep), skyller fingrene og gjentar dette et par ganger. Da er alt borte, og jeg får ikke fiberbiter rundt øynene. Jeg bruker samme metoden og er godt fornøyd
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #10 Skrevet 20. juli 2005 Men hvordan gjør dere det med annen øyensminke? Tar dere den bort først, og deretter mascaraen med vann, eller motsatt?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. juli 2005 #11 Skrevet 20. juli 2005 Jeg er lat og bruker samme renseprodukt til øynene som til ansiktet. Skyller denne av med masse vann og tar da bort mascaraen som beskrevet ovenfor.
Chihiro Skrevet 20. juli 2005 #12 Skrevet 20. juli 2005 Men hvordan gjør dere det med annen øyensminke? Tar dere den bort først, og deretter mascaraen med vann, eller motsatt? ← Jeg fjerner først mascaraen, deretter bruker jeg Dermalogicas Ultracalming Cleanser i hele ansiktet, inkludert øynene. Men jeg bruker ikke så mye øyensminke, bare litt øyenskygge til vanlig. Hadde jeg brukt mer øyensminke, ville jeg fjernet 1) mascaraen med vann 2) annen øyensminke med øyensminkefjerner 3) deretter ansiktsrens
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #13 Skrevet 20. juli 2005 Takk for svarene Jeg tror uansett denne vil bli brukt når jeg ellers bruker lite sminke, for tanken var at den skulle brukes i regn og fuktige situasjoner (trening). Jada, man er jo avhengig av mascara
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 20. juli 2005 #14 Skrevet 20. juli 2005 jeg ville seriøst revurdert denne mascaraen og funnet en ny hvis dere må dra den av (bokstavelig talt).
Chihiro Skrevet 20. juli 2005 #15 Skrevet 20. juli 2005 SexyCat: Det må du da gjerne, men det er virkelig ikke noe problem å fjerne den.
Catzy Skrevet 20. juli 2005 #17 Skrevet 20. juli 2005 Man må bruke varmt nok vann. Det må jo være mer enn 38 grader, ellers funker det naturlig nok ikke. Jeg pleier å ta en klut og dynke vippene med varmt nok vann, og så gni litt, og så kjøre på med mer vann, for så å trekke av maskaraen forsiktig. Det er jo ikke som om man drar ut øyevippene. Med varmt nok vann, og med rikelige mengder, så går det av. Det greieste er å ta det i dusjen, men jeg dusjer sjelden om kvelden, og liker ikke å sove med mascara på. Catzy
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. juli 2005 #18 Skrevet 21. juli 2005 (endret) slettet - feilposting Endret 21. juli 2005 av Dalwhinnie
Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #19 Skrevet 21. juli 2005 Poenget er jo at den skal dras av vippene. Det var iallfall det som stod i pakningsvedlegget da jeg kjøpte min. Og får man varmet opp mascaraen nok, så sklir den rett av vippene, uten videre problemer. Jeg har faktisk litt problemer med å skjønne hvordan dere har fått pandaøyne av den. Sminkefjerner og kanebo 38 er virkelig ingen god kombinasjon.
Shoegal Skrevet 21. juli 2005 #20 Skrevet 21. juli 2005 enten bruker jeg en bomullsdott med så mye varmt vann som mulig, eller så tar jeg den av i dusjen. og da har jeg funnet ut at det er lurt å ikke fjerne maskaraen med det samme, men vente noen minutter, slik at maskaraen blir mykere og enklere å ta av. avanserte saker dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå