AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg er ikke glad i vin generelt, men har en vennegjeng som er glad i vinkvelder, så har endelig funnet en jeg synes er grei å ha disse kveldene. Jeg er nå på diett, og vil gjerne fortsette å ha disse vinkveldene. Jeg vet at jeg ikke må telle kalorier hver dag, og jeg legger ikke på meg 5 kg bare fordi jeg drikker vin og spiser litt ost én gang i uka, men i og med at jeg fint kan tilpasse inntaket mitt dagen jeg skal kose meg slik at jeg heller fortsetter å få resultater i stedet for å måtte gjøre det om til en juksedag, så vil jeg heller det. Noen som vet hvordan man beregner kaloriene i vin? Den spesifikke vinen jeg liker er Thr3 Monkeys Sparkling Raspberry Peach. Kjipt at det ikke står næringsinnhold på flasken, slik det gjør med cider.. Anonymkode: 28467...510
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Den vinen har 64 g/l sukker, og det er jo en del. Jeg er glad i tørre viner, og de har ofte under 3 g/l. Det sier jo ikke noe om det eksakte antallet kalorier, men det gir en indikasjon. Jeg anbefaler deg altså å gå for tørre viner. Du finner informasjon om sukkerinnholdet på nettsiden til polet og på prislappen på hyllen på polet. Anonymkode: 76613...8f2 1
Camillapb Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Det er 20 g/l sukker mer i den enn i hvitvinen av samme merket og prosent. I hvitvinen er det 60 kcal pr 100 ml. Ville tatt ca 80 kcal pr 100 ml på din, så er du på den sikre siden hvertfall ligger nok på litt over 70 pr 100 ml
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke glad i vin generelt, men har en vennegjeng som er glad i vinkvelder, så har endelig funnet en jeg synes er grei å ha disse kveldene. Jeg er nå på diett, og vil gjerne fortsette å ha disse vinkveldene. Jeg vet at jeg ikke må telle kalorier hver dag, og jeg legger ikke på meg 5 kg bare fordi jeg drikker vin og spiser litt ost én gang i uka, men i og med at jeg fint kan tilpasse inntaket mitt dagen jeg skal kose meg slik at jeg heller fortsetter å få resultater i stedet for å måtte gjøre det om til en juksedag, så vil jeg heller det. Noen som vet hvordan man beregner kaloriene i vin? Den spesifikke vinen jeg liker er Thr3 Monkeys Sparkling Raspberry Peach. Kjipt at det ikke står næringsinnhold på flasken, slik det gjør med cider.. Anonymkode: 28467...510 iflg linken her er ikke den så verst mtp kalorier: https://d5k7lz3pusfsr.cloudfront.net/gx2Kn/1 (pga lite alkohol, tross mye sukker) ...men mer usikker på hvilken ost som skulle passe til denne? Neppe en ostevin. Prøvd noen litt søte - gode - rieslinger? eks disse er lettdrikkelige, rimelige og søte - og passer fint til mange oster. Kalorier bør ikke være så galt pga lav alkoholprosent https://www.dn.no/smak/vin/donnhoff-riesling/4-1-28352 (står også i kaloritabellen over) https://www.dn.no/smak/vin/j-baumer-rheingau-riesling/4-1-42674 Anonymkode: 02a4c...591
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 17 minutter siden, Camillapb skrev: Det er 20 g/l sukker mer i den enn i hvitvinen av samme merket og prosent. I hvitvinen er det 60 kcal pr 100 ml. Ville tatt ca 80 kcal pr 100 ml på din, så er du på den sikre siden hvertfall ligger nok på litt over 70 pr 100 ml Tusen takk! Anonymkode: 28467...510 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå