AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Gitt at de jobbet hardt? Eller må man være intelligent for å klare det? Er matten for hard for vanlige folk? Anonymkode: 48d41...bcd
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Tror veldig mange kunne klart det, men folk er redd for matte, og vil ikke prøve engang. Anonymkode: dc780...de0 20
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gitt at de jobbet hardt? Eller må man være intelligent for å klare det? Er matten for hard for vanlige folk? Anonymkode: 48d41...bcd Haha, nei. Kanskje 10-15% av befolkningen.. og mange av dem ville fortsatt blitt dårlige ingeniører. Anonymkode: cd94a...2ad 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Spørs hva du mener med «folk flest». Er som med andre studier, at man må ha interesse for det for å holde på motivasjonen, og for å komme gjennom de teoretiske fagene. Har mange venninner som er intelligente på mange måter, men som ikke ville klart de studiene. De har heller ikke hatt lyst og har studert andre ting uten at de er mindre smarte enn meg. Vi er forskjellige. Jeg vil si at ikke alle kan klare det, det avhenger av hvor mye man orker og klarer å lære. Hadde ei på studiet som studerte for å bli siv.ing. fordi foreldrene ville det. Det gikk vel i et år, vet ikke om hun bestod alle fagene heller. Anonymkode: 68b90...2c5 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Nei, tror ikke det. Akkurat som mange ikke ville klart bilmekaniker, økonom, markedsføring etc pga interessen ikke er der. Anonymkode: 5f2b9...5fa 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 Google gamle eksamensoppgaver ved sivilingeniør-studiene, prøv å løs de, og si hva du syns! Anonymkode: 90ec4...7db 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 YouTube laplace transform Men ja, gjennomsnitts iq kan fint klare siv ing Anonymkode: a26e0...853 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Nå er det jo mange aspekter rundt det å studere som er utfordrende. Mange flytter hjemmefra for første gang, kanskje til en by hvor de ikke kjenner noen. De må bo i kollektiv eller studenthybler med masse bråkete studenter. De er nesten alltid blakke og må finne seg deltidsjobb for å få pengene til å gå rundt. På toppen av dette skal de sette seg inn i 3-4 fag med avansert pensum. På mitt studie var det veldig mye frafall. Tror hovedgrunnen var at de ikke var disiplinerte nok, eller ikke taklet studenttilværelsen. Anonymkode: f5d07...aab 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Jeg kom meg gjennom med gjennomsnittlig IQ, men med en brennende lidenskap for teknikk og godt betalt jobb. For å få et inntrykk av arbeidsmengde sjekk dette løsningsforslaget fra innlevering 1 i matte 1000 som er det grunnleggende mattefaget som har felles pensum mellom mange høyskoler og universitet dette er 3 oppgaver https://docplayer.me/43959892-Losningsforslag-innlevering-i-byfe-emfe-1000-oppgavesett-1-innleveringsfrist-14-september-klokka-14-00-antall-oppgaver-3.html Anonymkode: 88eca...7c1 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 Jeg har ingen forutsetning for å klare det nå, siden jeg bare har hatt P-matte (og det er noen år siden), men hvis jeg hadde tatt den matten som kreves på vgs så tror jeg nok at jeg kunne klart det. Hva alle andre kan klare har jeg null forutsetning for å vite. Jeg tror derimot at ganske mange kunne klart det, om de bare hadde en litt mer vennlig innstilling til matte og var mer disiplinerte. Jeg tror ikke det er intelligensen som hadde felt folk flest. Anonymkode: 44048...c90 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #12 Skrevet 2. september 2020 Jeg er siving fra NTNU, og tror nesten alle hadde klart det. Til slutt, vel og merke. Anonymkode: 71dd3...8d7 9
Cata Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 Javisst, jeg er selv et eksempel på det. Er helt middels intelligent (tror jeg iallfall) og jeg klarte det. Jeg måtte naturligvis jobbe mer for det enn dem som er skikkelig smarte, men det var fullt mulig. 1
Fysikeren Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Google gamle eksamensoppgaver ved sivilingeniør-studiene, prøv å løs de, og si hva du syns! Anonymkode: 90ec4...7db Dette er jo en fullstendig meningsløs øvelse. Det håper jeg du innser selv? On topic: Ja, jeg tror de fleste hadde klart å få bestått i alle fagene på siv.ing. hvis de jobbet hardt. Jeg har selv en mastergrad i anvendt matematikk, og har sett ganske mange dumme folk klare det også. Endret 2. september 2020 av Fysikeren typo 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #15 Skrevet 2. september 2020 Sliter man med matte på vgs. vil jeg ikke anbefale siving-studiet! Anonymkode: c4173...3e7 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom meg gjennom med gjennomsnittlig IQ, men med en brennende lidenskap for teknikk og godt betalt jobb. For å få et inntrykk av arbeidsmengde sjekk dette løsningsforslaget fra innlevering 1 i matte 1000 som er det grunnleggende mattefaget som har felles pensum mellom mange høyskoler og universitet dette er 3 oppgaver https://docplayer.me/43959892-Losningsforslag-innlevering-i-byfe-emfe-1000-oppgavesett-1-innleveringsfrist-14-september-klokka-14-00-antall-oppgaver-3.html Anonymkode: 88eca...7c1 Jeg ville nok klart det rett etter videregående (hadde 5 i 3MX, som tilsvarer 2R nå), men nå har jeg ikke sjanse. 😂 Jeg tror relativt mange ville klart det HVIS de hadde lagt ned jobben som trengs, og HVIS de ikke hadde laget mentale matte-sperrer for seg selv. Men det er også en hel del som ikke ville klart det - ikke alle vil klare seg på høyere utdanning generelt, og spesielt ikke på studier med høye mattekrav (for eksempel på grunn av dyskalkuli). Anonymkode: 3b344...867
Rebecca30 Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 Man trenger ikke å være spesielt begavet, men man må ha en viss selvdisiplin og arbeidsmoral 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #18 Skrevet 2. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er siving fra NTNU, og tror nesten alle hadde klart det. Til slutt, vel og merke. Anonymkode: 71dd3...8d7 Du tror at nesten alle ville klart det. Da er min påstand at du ikke er siv. ing. fra NTNU. Anonymkode: 800dd...871 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #19 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror at nesten alle ville klart det. Da er min påstand at du ikke er siv. ing. fra NTNU. Anonymkode: 800dd...871 Hvorfor tror du det ikke ville gått? Anonymkode: 48d41...bcd 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Sliter man med matte på vgs. vil jeg ikke anbefale siving-studiet! Anonymkode: c4173...3e7 Jeg fikk 3 i 3MX. Klarte likevel å ta 30 studiepoeng i matematikk. Fikk ikke gode karakterer, men helt greit Anonymkode: f5d07...aab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå