Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsgravid, derav litt hysterisk 🙄

Jeg er 6+0 i dag, altså i uke 7. Har hatt mensmurringer, ømme bryster og halsbrann til nå. Har fått med meg at de aller fleste opplever at kvalmen melder sin ankomst innen uke 6. For min de har jeg ingen antydninger til kvalme, forutenom litt halsbrann, som nevnt. Litt rart å ville være kvalm kanskje, men har lest at det er mindre sannsynlig med SA hvis man opplever kvalme. 

Noen flere som ikke var kvalme i begynnelsen av uke 7? Endte graviditeten bra? 

Anonymkode: 7f517...fa4

Skrevet

Jeg var ikke kvalm eller hadde noe som helst antydning til graviditet annet enn uteblitt mens og voksende mage. Jeg har eneggede gutter på 5.5 år idag som er friske og raske:)

• Liker 3
Skrevet

Jeg var ikke noe kvalm i det en ene av mine 4 svangerskap. Og bare såvidt kvalm i et annet. Og veldig kvalm i to. Har også opplevd mye kvalme og mistet.

Så kvalme trenger ikke gi noen indikasjoner på om det vil gå bra eller ikke.

Anonymkode: 05bd3...888

• Liker 1
Skrevet

Uke 6!!

Anonymkode: baa7b...253

Skrevet

Gravid 2 ganger, aldri kvalm! 😊 svært mange merker ikke kvalme før de er 6-7-8 uker på vei.. og noen får det aldri. Så ville ikke bekymret meg!

Anonymkode: 4d842...357

• Liker 1
Skrevet

Noen opplever kvalme tidlig, senere eller aldri. Har ingenting å si om det går bra eller dårlig med graviditeten.

Når man har ofte halsbrann så sies det at babyen kommer til å få masse hår! 😂😂 

Skrevet

Jeg var aldri kvalm :) Periodevis litt uvel og «fyllesyk» hvis det gikk for lenge mellom måltid, men aldri kvalm. Utenom litt mensmurringer hadde jeg få/ingen symptomer på graviditet - men har nå en frisk og fin gutt på 10 mnd! Vi er mange som er heldige og slipper kvalmen.

6 minutter siden, Kenelz skrev:

Noen opplever kvalme tidlig, senere eller aldri. Har ingenting å si om det går bra eller dårlig med graviditeten.

Når man har ofte halsbrann så sies det at babyen kommer til å få masse hår! 😂😂 

Stemte ikke her - hadde sånn halsbrann på slutten at jeg var overbevist om at det ville gå hull på spiserøret, men ungen var skalla ved fødsel 😂

Skrevet
Just now, boblevann said:

Jeg var aldri kvalm :) Periodevis litt uvel og «fyllesyk» hvis det gikk for lenge mellom måltid, men aldri kvalm. Utenom litt mensmurringer hadde jeg få/ingen symptomer på graviditet - men har nå en frisk og fin gutt på 10 mnd! Vi er mange som er heldige og slipper kvalmen.

Stemte ikke her - hadde sånn halsbrann på slutten at jeg var overbevist om at det ville gå hull på spiserøret, men ungen var skalla ved fødsel 😂

Er bare noe mange latinere (min mor) tror 😂 Tror ikke helt på det selv!

• Liker 1
Skrevet

Hehe .. he! Jeg sa for mindre enn 7 dager siden at jeg er så HELDIG som ikke har vært noe særlig kvalm ennå!
Nå er jeg 6+4 og de siste dagene har jeg bare måttet sitte med vannflaske i hånden og drikke en skvett hvert 5. minutt for å ikke være helt spyferdig - alle døgnets timer unntatt når jeg sover (sover dårlig så det er mest på morgenkvisten!)

Ikke ønsk deg kvalme😂ække noe gøy! Men gratulerer med graviditeten og masse lykke til ^^ 

Anonymkode: fcfe0...d33

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ikke kvalm en eneste dag i svangerskapet mitt. Kunne ikke merke på kroppen at jeg var gravid før uke 15-16 når jeg kjente spark. Ingen plager før de siste ukene, da fikk jeg vondt i ribbeinet og litt ekstra luft i magen.

Anonymkode: 6fdff...642

• Liker 1
Skrevet

Kvalmen kom aldri her, er i uke 36 nå. Har ikke noen sammenheng med SA heller. Alle har ulike graviditeter og det er lite vits i å sammenligne. 

Anonymkode: eebfe...7d6

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er man i uke 7 om man er 6+0?

Anonymkode: f8d28...ee9

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er man i uke 7 om man er 6+0?

Anonymkode: f8d28...ee9

https://www.babyverden.no/gravid/slik-regnes-svangerskapsuker-vekt-og-lengde-pa-babyverden/

"Når det har gått 9 uker og 0 dager av svangerskapet, er fosteret 7 uker og 0 dager gammelt. Du kan si at du er ni uker gravid, eller at du er i den 10. uken (den uken du har begynt på, men ikke fullført enda)."

Altså regner TS at fra 6 uker er hun inne i den 7. uken men ikke fullført... 

• Liker 1
Skrevet

Ikke kvalm én gang på to svangerskap. Ta det som noe positivt!

Anonymkode: 0f8f0...d14

Skrevet

Symptomer er individuelt. Noen går gjennom svangerskapene siden uten et eneste symptom også. Jeg har ikke hatt kvalme i noen av mine. 5 svangerskap nå (mistet 4 ganger da), men nå i den 5 graviditeten går det fint (uke 34 nå) Generellt få symptomer i mine svangerskap i første trimester bortsett fra manglende mens og noen murringer. Kun 1 graviditet har resultert i ømme bryster.

Skrevet

Symptomer har ingenting med SA å gjøre. Spekteret for symptomer som er normalt spenner fra ingenting (slik jeg hadde det), til ekstrem svangerskapskvalme. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.babyverden.no/gravid/slik-regnes-svangerskapsuker-vekt-og-lengde-pa-babyverden/

"Når det har gått 9 uker og 0 dager av svangerskapet, er fosteret 7 uker og 0 dager gammelt. Du kan si at du er ni uker gravid, eller at du er i den 10. uken (den uken du har begynt på, men ikke fullført enda)."

Altså regner TS at fra 6 uker er hun inne i den 7. uken men ikke fullført... 

Og i Norge sier vi at vi da er i uke 6. Bare førstegangsgravide som bruker utenlandske apper, som sier feil uke. De lærer etterhvert. 

Anonymkode: baa7b...253

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt to svangerskap og var ikke kvalm i noen av de. 

Hadde forøvrig ingen symptomer på graviditet heller foruten ingen mens og at magen vokste.

Alt gikk helt fint.

Lykke til.

Anonymkode: 431c8...605

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ikke kvalm med sønnen min i det hele tatt. Lite symptomer generelt. Har en fin gutt på 7 år i dag😁

Anonymkode: fdf06...519

Skrevet
23 timer siden, Fliip skrev:

Jeg var ikke kvalm eller hadde noe som helst antydning til graviditet annet enn uteblitt mens og voksende mage. Jeg har eneggede gutter på 5.5 år idag som er friske og raske:)

Fysøren så heldig... 

Anonymkode: d8529...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...