Gå til innhold

Barnet hans lyver mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har en datter i 3.klasse. Hun lyver veldig mye, om alt! Eks. Stjeler i skap, lyver om det etterpå. Eller hun sier hun har sett et troll i skogen.. eller at hvis noe er knust, så er det ikke henne.. eller hvis andre sier de har vært i USA, har hun også vært der. Lista er endeløs, hun lyver altså om veldig,veldig mye og det er nesten umulig å vite når hun snakker sant. Jeg har snakket med henne om lyving, fortalt historien om Ulv, ulv.. vel, mye.. men kjæresten tar ikke spesielt tak i det/ser ikke på det som spesielt alvorlig. Tydeligvis ikke mor heller.

Nå har hun kommet hjem fra skolen og sagt at en gutt i klassen er stygg med henne. Første gangen stemte det nok, for hvorfor lyve om noe slikt? Da fikk hun enormt med oppmerksomhet, som jo er bra. Men i det siste kommer hun og forteller de utroligste historier om denne stakkars gutten, som nok allerede er klassens sorte får. Har full oppdekning med assistent og er nok en håndfull, men samtidig forstår jeg ikke at alt det jenta forteller kan være sant. 

Jeg tror helt ærlig ikke på jenta. Men det gjør faren. Han er sint på denne gutten og hans foreldre, har daglig kontakt med skolen (som sier at de ikke forstår det, for de har aldri sett noe av det, selv om en voksen som sagt er med gutten både i timer og friminutt - men de har jo plikt til å følge opp saker som kommer fra foreldre og få alle til å føle seg trygge).. og nå vil han opprette sak mot skolen pga han føler skolen ikke tar tak.

Jeg har støttet ham hele veien, for jeg forstår jo det vil være sårt for ham om jeg sier at jeg ikke tror på dattera hans i denne forbindelsen. 
Så hva ville dere gjort? Ymtet frampå at kanskje hun vrir litt på sannheten? Hvordan gjøre det uten å tråkke på noen tær i så fall? Hun trenger jo tydeligvis litt hjelp, denne jenta. Men dumt når det går ut over andre barn/at fokuset blir feil.. at man må lyve om å bli sparket og slått for å bli sett..!

Anonymkode: 3c1c2...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun går i 3 !!! Hva med å snakke med henne om å lyve? du kan lese fortelling om gutten som ropte ulv. og andre lignende historier om å lyve. Hun må lære seg å slutte. Om dere ikke sier noe så tar hun det med seg frem til at veninnene dumper henne.

Anonymkode: 2f7da...370

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun går i 3 !!! Hva med å snakke med henne om å lyve? du kan lese fortelling om gutten som ropte ulv. og andre lignende historier om å lyve. Hun må lære seg å slutte. Om dere ikke sier noe så tar hun det med seg frem til at veninnene dumper henne.

Anonymkode: 2f7da...370

Hvorfor leser du ikke HI før du kommenterer? 

Anonymkode: e653b...a83

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...