Gå til innhold

Far betaler ikke bidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Etter at far ikke har hatt samvær på 3 år tok jeg endelig mot til meg å søkte om fastsettelse av bidrag gjennom nav. Dette var i januar og det ble et vedtak på summen jeg skulle ha. 

Jeg har mottar forskuddsbidrag fra nav til nå. I dag ringte jeg nav innkreving og fikk beskjed om at arbeidsgiver ble pålagt å trekke bidrag direkte fra mars av, og at de jevnlig har purret på, men ikke fått svar. Arbeidsgiver er veldig god venn av får privat, og jeg mistenker at de sammen trenerer saken. Nav sa at neste steg vil være rettslig prosess mot arbeidsgiver. 

Er det noen som har opplevd noe lignende å kan fortelle om prosess og utfall? 

Anonymkode: f43da...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring, ville bare si at staten vanligvis er veldig god til å innkreve de pengene de skal ha..

Anonymkode: b2fa0...c6a

• Liker 9
Skrevet

Jepp, dette har jeg erfaring med... NAVI er veldig trege med å kreve inn penger.

hos meg ente det med at barna "endelig" fikk bidraget når de var godt voksne...

Anonymkode: 5dade...02c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke personlig erfaring, ville bare si at staten vanligvis er veldig god til å innkreve de pengene de skal ha..

Anonymkode: b2fa0...c6a

Du har tydeligvis ikke personlig erfaring nei!!!!! Nav innkreving er håpløse!! Har holdt på i ti år med en slik eks! Bidragsgjelden er nå på over 300,000kr og det skjer ikke en skit! Tross utallige telefoner og brev! Så ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om!

Anonymkode: 4bb4d...a8d

• Liker 1
Skrevet

det er ris til egen bak for arbeidsgiver. samme hvor gode venner de er, tviler jeg på at en arbeidsplass ønsker dra på seg inkasso på en ansatts vegne. det tar litt tid, men sannsynligheten for at arbeidsgiver gir seg, er størst. om ikke far slutter å jobbe da. 

finnes de og....,

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Etter at far ikke har hatt samvær på 3 år tok jeg endelig mot til meg å søkte om fastsettelse av bidrag gjennom nav. Dette var i januar og det ble et vedtak på summen jeg skulle ha. 

Jeg har mottar forskuddsbidrag fra nav til nå. I dag ringte jeg nav innkreving og fikk beskjed om at arbeidsgiver ble pålagt å trekke bidrag direkte fra mars av, og at de jevnlig har purret på, men ikke fått svar. Arbeidsgiver er veldig god venn av får privat, og jeg mistenker at de sammen trenerer saken. Nav sa at neste steg vil være rettslig prosess mot arbeidsgiver. 

Er det noen som har opplevd noe lignende å kan fortelle om prosess og utfall? 

Det kommer til å ta tid, men pengene kommer til slutt. Staten er en hard kreditor. 
Så lenge han har kontrakt der han jobber må de som fører regnskap trekke ham. 

Faren til barna mine betaler heller ikke. Vi får noe penger, men hver gang han bytter jobb, så stopper det. 

Anonymkode: 5345c...b8f

• Liker 1
Skrevet

Mener at nav innkreving kan kreve disse pengene fra arbeidsgiveren. Ikke så populært for arbeidsgiver å få gjeld påvegne av en arbeidstaker. 

Når det er sagt så må du bare ringe og purre. Ofte. Skjer det ikke noe så kan du ringe konfliktrådet for hjelp. Av erfaring så er de raskere med å kreve inn penger enn det nav er. 

Anonymkode: 45951...107

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer til å ta tid, men pengene kommer til slutt. Staten er en hard kreditor. 
Så lenge han har kontrakt der han jobber må de som fører regnskap trekke ham. 

Faren til barna mine betaler heller ikke. Vi får noe penger, men hver gang han bytter jobb, så stopper det. 

Anonymkode: 5345c...b8f

de er faktisk ikke pålagt å trekke han. det er valgfritt. men om de ikke trekker  han, får arbeidsgiver gjelden. det er de som får inkassoen. 

Skrevet

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.. 

Ts

Skrevet

Jeg opplevde det samme som deg, og jeg kontaktet NavInnkrevning og purret på. To månderer senere fikk han kniven på strupen ved at de begjærte tvangssalg av huset hans. Da betalte han 😊 Har bidragspliktig eiendom eller andre ting av verdi( bil/motorsykkel etc) så kan de lettere drive inn pengene. 

Anonymkode: a14d6...e07

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde det samme som deg, og jeg kontaktet NavInnkrevning og purret på. To månderer senere fikk han kniven på strupen ved at de begjærte tvangssalg av huset hans. Da betalte han 😊 Har bidragspliktig eiendom eller andre ting av verdi( bil/motorsykkel etc) så kan de lettere drive inn pengene. 

Han har ingenting desverre,  men jeg tror arbeidsgiver har, hvis de skulle ha på han som konsekvens. 

Ts

Skrevet

De kan ikke ta utlegg i arb.givers eiendom. Men arb.giver er pålagt å trekke i lønnen, og det er,som noen over her har nevnt, ulovlig å ikke gjennomføre pålagt trekk. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kan ikke ta utlegg i arb.givers eiendom. Men arb.giver er pålagt å trekke i lønnen, og det er,som noen over her har nevnt, ulovlig å ikke gjennomføre pålagt trekk. 

Men selv om arbeidsgiver er pålagt dette, gjør han det ikke. 

Ts

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Du har tydeligvis ikke personlig erfaring nei!!!!! Nav innkreving er håpløse!! Har holdt på i ti år med en slik eks! Bidragsgjelden er nå på over 300,000kr og det skjer ikke en skit! Tross utallige telefoner og brev! Så ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om!

Anonymkode: 4bb4d...a8d

Hva gjør han for å slippe? Hvis jeg skulle være så uheldig å bli far en dag, så vil jeg selvsagt unngå å betale bidrag! Håper du har noen nyttige tips.

Anonymkode: 750f4...1f8

Skrevet
På 3.9.2020 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Men selv om arbeidsgiver er pålagt dette, gjør han det ikke. 

Ts

Ta kontakt med Nav Innkrevning og forklar saken, så tar de grep vil jeg tro. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...