AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Hva betyr karakterer man får i masterutdanningen sin for videre yrkesliv? For sykepleiere bryr jo INGEN seg om karakterene fra bacheloren f.eks mens innen IT er det mange om beinet og karakterer teller myye, hvertfall her jeg bor. Jeg holder nå på med en master ved siden av jobb innen en kombinasjon av helse+IT, men har og barn osv. og lurer på hvor mye arbeid jeg bør legge i emnene. Vil disse karakterene forfølge meg i jakten på en jobb, eller har de ingenting å si? Har dere blitt spurt om karakterer i rekruttering eller har noen erfaringer å dele? For ordens skyld må jeg presisere at jeg har ingen planer om å ta ph.d 🙂 Anonymkode: 6a15d...6e0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Har skjønt det sånn at dette er en bransje hvor det skjer mye spennende, og at de nesten konstant ser etter nye ansatte. Var på intervju i en sånn stilling med helt irrelevant utdannelse men noe relevant arbeidserfaring. Ble innstilt som nr 2 fordi den andre personen hadde mer IT-kompetanse enn meg. Det ble ikke nevnt karakterer i det hele tatt, og jeg fikk en C på min master. Anonymkode: 89726...eaa
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Hvis du skal ha karriere i akademia er selvfølgelig karakterer relevant, det kan også komme anledninger senere i livet der det plutselig er noe du har lyst til hvor karakterene teller, f.eks et forskningsprosjekt. Jeg er forøvrig sykepleier med master, og karakteren er sett på ja. Du får jobb selv om toppkarakteren ikke er på plass, men jeg har blitt invitert med på prosjekter pga god karakter og har også forhandlet meg til lønnsforhøyelse på bakgrunn av det. Anonymkode: 084ca...52a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #4 Skrevet 5. september 2020 Kommer an på。 Det er kombinasjon av karakterer og relevant erfaring på cven. Har man en B så er det bedre p bruke tid på erfaring enn å få A i snitt. Men har du D så vet jeg ikke hvordan man skal komme seg videre....men IT er fortsatt HOT og de fleste som har en fullført grad med C får gode jobber. Anonymkode: ca771...ee8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 For nyutdannede uten (mye) erfaring ser vi NØYE på karakterene, spesielt i fag som er relevante for jobben. Etter noen års relevant erfaring betyr karakterene ingenting. Anonymkode: ee020...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå