AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Hei. Etter samtaler med psykolog har jeg fått beskjed om at jeg har blitt og er utsatt for psykisk vold av min far. Syns den er tung å svelge men ser også at det faktisk stemmer. Syns det er fryktelig vanskelig å vite hvordan jeg skal forholde meg til dette framover. Noen med erfaringer som har lyst å dele? Anonymkode: 7aa20...8e4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Jeg kuttet kontakten og har ikke angret ett sekund.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: Jeg kuttet kontakten og har ikke angret ett sekund. Så flott at du klarte det👏 pr nå klarer nok ikke jeg det. Må bli sterkere i meg selv først. TS Anonymkode: 7aa20...8e4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så flott at du klarte det👏 pr nå klarer nok ikke jeg det. Må bli sterkere i meg selv først. TS Anonymkode: 7aa20...8e4 Jeg var faktisk aldri glad i min far, var nok derfor det ikke var vanskelig å kutte kontakten. Jeg oppdaget selv veldig tidlig at han ikke var en bra person å ha i livet sitt. Ønsker deg lykke til og håper du får den hjelpen du trenger.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: Jeg var faktisk aldri glad i min far, var nok derfor det ikke var vanskelig å kutte kontakten. Jeg oppdaget selv veldig tidlig at han ikke var en bra person å ha i livet sitt. Ønsker deg lykke til og håper du får den hjelpen du trenger. Jeg har alltid vært pappa jente. Og har gjort alt for at jeg kunne være hos han. Han har sagt og gjort ting som ikke er bra og som har ødelagt psyken min. Jeg syns også synd på han da han skyver alle rundt seg bort og han blir alene. Hvorfor jeg føler som jeg gjør vet jeg ikke. Men at han ikke er snill og er et egoistisk menneske er helt klart. Og at han ikke gjør meg godt er også helt klart. Så hvorfor er det tøft at noen sier det såpass direkte? TS Anonymkode: 7aa20...8e4
Sunnys Skrevet 5. september 2020 #6 Skrevet 5. september 2020 På 2.9.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid vært pappa jente. Og har gjort alt for at jeg kunne være hos han. Han har sagt og gjort ting som ikke er bra og som har ødelagt psyken min. Jeg syns også synd på han da han skyver alle rundt seg bort og han blir alene. Hvorfor jeg føler som jeg gjør vet jeg ikke. Men at han ikke er snill og er et egoistisk menneske er helt klart. Og at han ikke gjør meg godt er også helt klart. Så hvorfor er det tøft at noen sier det såpass direkte? TS Anonymkode: 7aa20...8e4 Klart slike ting er tøft. Det er tøft fordi han er faren din. En far du har vokst opp med, en omsorgsperson. En person du er glad i, og den nærmeste du har etter mor. det går fint an å være glad i- og sint på samtidig. folk her på KG er rask med å råde andre til å «kutte kontakt» så snart det er et problem i en relasjon. Det er ikke bare å kutte kontakten med sine egne foreldre, i ditt tilfelle far. du trenger ikke ta stilling til dette nå. Nå skal du fokusere på terapien, få bearbeidet alt sammen, og bli en sterkere versjon av deg selv. å hate tilbake og straffe han, er ikke nødvendigvis det som kan hjelpe deg videre. men når du blir sterkere inni deg, fått plassert og landet alt sammen kna du jo vurdere om du vil ta en prat med han om det en gang. høre hva han har å si.. men det er du som kjenner deg selv og din far best. Og det er kun du som vet hva som er best for deg. ikke alle foreldre er like grei, men ofte handler det om de selv. Lav selvfølelse, og problemer de selv dealer med.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Ble utsatt for psykisk vold av eksmannen. Jeg fikk det mye bedre etter å ha kuttet all kontakt med han. Er selvsagt enklere enn med foreldre, men jeg ville ha faset din far ut. Minimum kontakt, om noe. Anonymkode: a8db0...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå