Gå til innhold

feber eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måler vanligvis tempen min med pannetermometer, det lyser rødt om det er over 37,5 grader og noen ganger jeg måler får jeg ca 37,6 men sjelden jeg får opp til 38 når jeg måler og er frisk. Nå har jeg vært hjemme noen dager med vondt i halsen og målte meg i dag bare for å sjekke. Fikk alt fra 38,0 til 38,6. Føler meg overhodet ikke dårlig, bare litt varm i kinnene og pannen. Målte igjen i sted og da ble det 38,0 på det meste og 38,7 på det minste. Målte i tillegg i rumpen og fikk 37,5. Jeg har ingen forkjølelsessymptomer lenger og hadde tenkt meg på jobb i morgen men kan jeg det nå? Jeg har testet negativt på Corona. Vet ikke om jeg kan stole på pannetermometeret, spesielt ikke siden jeg føler meg frisk.

Anonymkode: a2da5...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pannetermometer er en vits! Det beste er rektalmåling. Du har ikke feber!

Anonymkode: 8292c...db4

• Liker 1
Skrevet

Ja, den må dessverre opp i rumpa. Men over 37 grader er unormalt hos meg i hvert fall dersom jeg ikke er syk. Spørs hva normaltemperaturen din er. 

Anonymkode: cf95c...338

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måler vanligvis tempen min med pannetermometer, det lyser rødt om det er over 37,5 grader og noen ganger jeg måler får jeg ca 37,6 men sjelden jeg får opp til 38 når jeg måler og er frisk. Nå har jeg vært hjemme noen dager med vondt i halsen og målte meg i dag bare for å sjekke. Fikk alt fra 38,0 til 38,6. Føler meg overhodet ikke dårlig, bare litt varm i kinnene og pannen. Målte igjen i sted og da ble det 38,0 på det meste og 38,7 på det minste. Målte i tillegg i rumpen og fikk 37,5. Jeg har ingen forkjølelsessymptomer lenger og hadde tenkt meg på jobb i morgen men kan jeg det nå? Jeg har testet negativt på Corona. Vet ikke om jeg kan stole på pannetermometeret, spesielt ikke siden jeg føler meg frisk.

Nei, du kan ikke gå på jobb i morgen når du har feber i dag!!! Altså, hallo, hvor sløv går det egentlig an å være!? Du skal ha en hel SYMPTOMSFRI DAG før du kan dra ut i samfunnet igjen!

Anonymkode: 541b6...ff7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den må dessverre opp i rumpa. Men over 37 grader er unormalt hos meg i hvert fall dersom jeg ikke er syk. Spørs hva normaltemperaturen din er. 

Anonymkode: cf95c...338

Med pannetermometer 37,2 kveldstid og 37,6 morgen. Har dog målt over dette noen ganger uten å ha feberfølelse. Hva tempen min ligger på når jeg måler i rumpen aner jeg ikke da jeg vanligvis alltid bruker pannetermometeret. 

Skrevet

Du går selvsagt ikke på jobb i morgen!

Anonymkode: 08c69...735

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det beste er at du er hjemme. For sikkerhetsskyld. Feber blir vel regnet som temperatur fra 37,5/38 grader. Jeg pleier å merke når jeg har feber. Fryser og er slapp. Likevel kan det kanskje være at folk ikke merker det hvis det er veldig lett feber? Så nei ikke gå på jobb. Du kan smitte andre hvis det er noe smittsomt, og du sier selv du har hatt vondt i halsen.

Endret av Warrior
  • Opprett ny...