AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Aner ikke hvordan jeg skal uttrykke meg uten å høres såå utakknemlig ut men... Jeg er gravid og skal snart føde. Har lenge slitt med rygg og kvalme, så allmenntilstanden min suger generelt sett. Nå har jeg fått nyss i at en venninne har arrangert babyshower for meg til helgen med flere kjente (avtalt med meg at hun skal komme innom med godis og se film) hvor det også er ei som flyr fra Oslo og må overnatte til søndag/mandag. Så det betyr at jeg får en gjest hele helgen uten forvarsel. Og jeg kjenner at jeg blir veldig stresset. Jeg er inne i en dårlig periode for tiden hvor jeg takler besøk over et par timer men ønsker å være mye alene. Jeg har som sagt mye vondt og vært endel nedfor. Å måtte ha besøk over flere dager gjør at jeg får lyst til å si at jeg er syk og avlyse hele greia, men får dårlig samvittighet for hun som har sikkert lagt ut endel penger på flybillett og tatt fri fra jobb (hun jobber ofte helg). Mannen er bortreist til mandag, som gjør at jeg føler jeg står litt alene i dette. Jeg er klart takknemlig for å ha venner som vil arrangere dette for meg, men jeg liker ikke sånne overraskelser. Jeg ble spurt i vår om jeg ville ha babyshower og jeg sa nei, iallefall ikke noe overraskelser. Bør jeg bare skjerpe meg, være takknemlig og komme meg gjennom helgen eller er det innafor å si noe? Isåfall hva skal jeg si? Veldig redd for å såre noen.. Anonymkode: 3368c...916
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Om du har sagt i fra at du ikke ønsker dette, så er det dårlig gjort. Men usikker på hva du bør gjøre... kanskje gi beskjed til venninna di? Minne henne på hva du ønsker. Jeg har selv sagt at jeg ikke vil ha babyshower, da jeg ikke synes noe om det. Det blir respektert heldigvis. Anonymkode: 75804...43a 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Uff, jeg tror faktisk jeg hadde fortalt folk at jeg mistenkte korana, og måtte holde meg isolert til etter testresultatet 🙈 Har dessverre ikke noe bedre råd å gi, men jeg skjønner deg så ufattelig godt. ❤️ Anonymkode: 2020d...ba4 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Skjønner deg godt jeg! Hadde ikke likt å få babyshower selv, og hvertfall ikke om det var overraskelse. Synes også at det høres litt rart ut at venninnen din skal bo en hel helg hos deg uten at du er blitt spurt/gjort oppmerksom på det. Sikker på at det er planen og at hun ikke har hotell eller noe sånt? Hva gjelder selve selskapet angår så kan du jo informere hun som er ansvarlig om at du har hørt rykter, og minne om at du har bedt om at noe sånt ikke arrangeres. Og si at om det må gjennomføres så ønsker du at det skal holdes veldig low key og ikke vare mer enn et par timer. At noen reiser langt og tar seg fri er ikke ditt problem, de har valgt å gjøre det selv uten å høre om det passer for deg. Anonymkode: cfda8...13a 10
Daria Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Å bli påprakket en overnattingsgjest uten forvarsel eller samtale er jo ikke greit uansett omstendigheter, det burde være en selvfølge at hun sov hos noen andre. Her tror jeg rett og slett at jeg ville vært ærlig og direkte med hun som arrangerer - sagt at jeg satte stor pris på omtanke og initiativ, men at formen rett og slett ikke tillot noe sånt nå. De fleste arrangerer jo sånt fordi man vil glede mottaker, og som arrangør ville jeg heller fått den beskjeden i forkant enn å få vite etterpå at alt jeg hadde gjort var å plage venninnen jeg ville gjøre noe fint for. 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Aner ikke hvordan jeg skal uttrykke meg uten å høres såå utakknemlig ut men... Jeg er gravid og skal snart føde. Har lenge slitt med rygg og kvalme, så allmenntilstanden min suger generelt sett. Nå har jeg fått nyss i at en venninne har arrangert babyshower for meg til helgen med flere kjente (avtalt med meg at hun skal komme innom med godis og se film) hvor det også er ei som flyr fra Oslo og må overnatte til søndag/mandag. Så det betyr at jeg får en gjest hele helgen uten forvarsel. Og jeg kjenner at jeg blir veldig stresset. Jeg er inne i en dårlig periode for tiden hvor jeg takler besøk over et par timer men ønsker å være mye alene. Jeg har som sagt mye vondt og vært endel nedfor. Å måtte ha besøk over flere dager gjør at jeg får lyst til å si at jeg er syk og avlyse hele greia, men får dårlig samvittighet for hun som har sikkert lagt ut endel penger på flybillett og tatt fri fra jobb (hun jobber ofte helg). Mannen er bortreist til mandag, som gjør at jeg føler jeg står litt alene i dette. Jeg er klart takknemlig for å ha venner som vil arrangere dette for meg, men jeg liker ikke sånne overraskelser. Jeg ble spurt i vår om jeg ville ha babyshower og jeg sa nei, iallefall ikke noe overraskelser. Bør jeg bare skjerpe meg, være takknemlig og komme meg gjennom helgen eller er det innafor å si noe? Isåfall hva skal jeg si? Veldig redd for å såre noen.. Anonymkode: 3368c...916 Her ville jeg lett sendt en melding kvelden før og sagt du var forkjøla, så du må desverre avlyse. Lett! Anonymkode: b9820...7e9 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 Når jeg ble spurt i vår så sa jeg at jeg ikke følte behov, og har flere ganger fått beskjed om at jeg må si ifra hvis jeg vil ha et (men har ikke gitt beskjed om det). Jeg vet at venninna mi har snakket med mannen min som har gitt grønt lys for å overnatte, så er faktisk litt gretten på han og. Han vet hvordan jeg har vært, men tenker sikkert at det bare er hyggelig at jeg ikke sitter alene i helgen. Vet at alle mener bare godt. Jeg er i tillegg hormonell som fy som gjør at jeg er redd for å begynne å grine av at jeg er sliten 😩 TS Anonymkode: 3368c...916 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg ble spurt i vår så sa jeg at jeg ikke følte behov, og har flere ganger fått beskjed om at jeg må si ifra hvis jeg vil ha et (men har ikke gitt beskjed om det). Jeg vet at venninna mi har snakket med mannen min som har gitt grønt lys for å overnatte, så er faktisk litt gretten på han og. Han vet hvordan jeg har vært, men tenker sikkert at det bare er hyggelig at jeg ikke sitter alene i helgen. Vet at alle mener bare godt. Jeg er i tillegg hormonell som fy som gjør at jeg er redd for å begynne å grine av at jeg er sliten 😩 TS Anonymkode: 3368c...916 Hadde blitt ganske pissed på mannen jeg og. Viktigste er vel kanskje å kommunisere med han hvorfor det ikke var greit for deg. Hmm... vanskelig det der. De vil jo bare gjøre noe fint for deg, men så velger de helt feil taktikk, og dermed blir det bare en negativ ting for deg. Enkleste løsning er å si du er syk/ikke i form. Det er jo litt sant også, du er jo ikke i form til å holde selskap. Ellers så kan du naturligvis si ifra til venninnen din at du har hørt rykter og si at det er uaktuelt. Så blir det hennes problem med følgende av det, hun har jo gått mot det du har sagt du ønsker. Tredje alternativ blir å stille opp og prøve å kose deg, og så håndtere følelsene rundt det etterpå. Kanskje det blir fint selvom det ikke føles sånn ut nå? Men skjønner deg godt om det ikke frister altså. Anonymkode: cfda8...13a 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Jeg ringte ei annen venninne som bekreftet mine mistanker, og var lei seg for at jeg følte det sånn (men hun forstod det godt også). Hun sa også at jeg vil ikke vinne noe på å konfrontere, siden det mest sannsynligvis vil se ut som utakknemlighet og skape sur stemning.. Og det beste er bare å ta på et smil og håpe helgen går greit. Ellers vil jeg risikere å havne i en konflikt med flere. Det ønsker jeg jo iallefall ikke.. Så jeg antar at jeg får bare "suck it up". Men skal iallefall spørre mannen hvorfor i all verden han ikke sa noe til meg 😩 TS Anonymkode: 3368c...916 2
Nerine_ Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Hvorfor kan ikke denne venninnen som må overnatte bo hos noen av de andre? 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Hvorfor kan ikke denne venninnen som må overnatte bo hos noen av de andre? Hun kjenner ikke de andre på den måten. Har møtt de andre via meg ifm bursdagsfest, utdrikningslag, bryllup osv. Hun er ikke herfra og har ingen andre kjente her. TS Anonymkode: 3368c...916
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #12 Skrevet 2. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte ei annen venninne som bekreftet mine mistanker, og var lei seg for at jeg følte det sånn (men hun forstod det godt også). Hun sa også at jeg vil ikke vinne noe på å konfrontere, siden det mest sannsynligvis vil se ut som utakknemlighet og skape sur stemning.. Og det beste er bare å ta på et smil og håpe helgen går greit. Ellers vil jeg risikere å havne i en konflikt med flere. Det ønsker jeg jo iallefall ikke.. Så jeg antar at jeg får bare "suck it up". Men skal iallefall spørre mannen hvorfor i all verden han ikke sa noe til meg 😩 TS Anonymkode: 3368c...916 Hadde gjort det klart for venninnene at så lenge overnattingsgjesten sover hos andre, blir du med på festen. Møtes på midten. Anonymkode: d66eb...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvorfor kan ikke denne venninnen som må overnatte bo hos noen av de andre? Så vil jeg også anta at de andre ikke ville likt å plutselig fått en halvfremmed overnattingsgjest, samt at hun hadde blitt såret over å bli skippet til noen andre når hun har lagt av hele helgen til meg. Tror ikke hun har snakket med noen av de andre på 5 år(da jeg giftet meg). TS Anonymkode: 3368c...916
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 Så koselig at de arrangerer shower for deg! Litt dårlig planlagt å love bort soveplass uten å prate med deg først. Jeg hadde nok bare latt det gå sin gang, det kan trossalt bli vedlig koselig også. Kanskje får du litt hjelp i hjemmet denne helgen? Både med husarbeid og matlaging. Jeg ville hvertfall forberedt denne gjesten om at du ikke er helt i form så hun får overse skitt og rot, finne seg til rette selv og at du bruker mye tid i senga og sofaen. Hun har helt sikkert forståelse for dette. Når du kjenner at det blir nok så kan du trekke deg tilbake på soverommet. Anonymkode: 3e3db...a36 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #15 Skrevet 2. september 2020 Jeg har gitt beskjed til mannen min at om noen av mine venninner planlegger babyshower for meg, så skal han be de droppe det. Jeg er overhodet ikke interessert i noe sånt.. veldig hyggelig med besøk osv etter at babyen er født. Men når den enda ligger i magen og formen min er helt på trynet, så skal jeg ha meg frabedt sånt.. hadde sagt det rett ut til venninnen at de kunne droppe hele greia. Anonymkode: 21c63...79b 2
Bokdamen Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 (endret) Å herlighet jeg har så vondt av deg og som er konfliktsky person får jeg helt vondt i magen 😬 Jeg ville ringt venninnen som det er planlagt skal bo hos deg og snakket litt om hvordan du har det. Ikke for nødvendigvis hindre henne å komme, men sikre at hun ikke kommer med forventning om en venninnehelg med sene kvelder og lange samtaler. Hvis dere er gode venner, kan dere kanskje få en fin helg sammen som er helt low key? Takeaway og film mens dere ligger på sofaen og stille sammen 😅 Edit: glemte din mann. Hva faen? Her må du ta det en prat og så skylder han deg fotmassasjer, x antall bæsjebleier og at du får sove lenge når babyen kommer 😘 Endret 3. september 2020 av Bokdamen
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 Denne tråden lærte meg at når jeg selv blir gravid skal jeg gi alle venninnene mine tydelig informasjon om at jeg IKKE ønsker det. Det samme med forloverne. De kan være forlovere på EN betingelse, og det er at de ikke arrangerer utdrikningslag. Jeg hater overraskelser. Hadde jeg vært deg (nå vet jeg du har mer info enn første innlegg) hadde jeg bare sagt at jeg har korona-symptomer samme dagen og skrudd av mobilen. Hadde i grunn ikke brydd meg om hun som hadde flydd. Når man har gitt tydelig beskjed om at man ikke ønsker det er det jo helt tåpelig å komme flyvende. Det må man nesten ta på egen kappe. Vanvittig fredig å komme på suprise-overnatting og! Anonymkode: a904c...10a 3
Månestjerne Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 Hvorfor kan hun ikke bo på hotell?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 Jeg er litt uenig med folket her ser jeg, men jeg syns du må ta deg litt sammen jeg. Ja, det er litt dårlig gjort av mannen din, men jeg tenker også at han gjør dette i beste mening, i god tro om at det skal bli en hyggelig helg/kveld for deg! Og nå som du vet om dette så bruk tid i forkant på å hvile/slappe av, og så kan du kose deg med en hyggelig dag sammen med venninnene dine når den kommer! Ang overnattingsgjest så får du bare være helt ærlig, si at du er dødssliten og snik med deg pcen din inn på rommet og se Netflix i senga, de fleste venninner er (etter min erfaring i alle fall) faktisk ganske forståelsesfulle om man bare forklarer hvordan ting er på en ordentlig måte. Kanskje hun til og med varter deg litt opp også!? Dette er én gang i livet ditt, og hvem vet, kanskje det blir en minneverdig happening? Hvis ikke er den relativt raskt over og det blir ikke gjentatt igjen. Anonymkode: f8f87...1d2 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 Du får masse gaver da 😍 positiv tenkning 😍 Anonymkode: dd160...8f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå