Gå til innhold

Ville dere latt barnet dra i barnebursdag 4 dager før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg har blitt helt korona koko her men eldste barnet har blitt invitert i barnebursdag til helga. Jeg har termin på onsdag. Jeg er livredd for at jeg eller far skal ha symptomer slik at jeg må føde på isolat eller at han ikke får være med. Ville dere latt eldste barnet få dra i bursdagen og være rundt masse barn i disse korona tider? 

Ja,jeg vet jeg kanskje er litt hysterisk så ingen frekke eller spydige kommentarer er velkomne her. 

Anonymkode: 0e2ad...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis eldste går i barnehage til vanlig så ser jeg ingen grunn til å unngå bursdager især, i alle fall så lenge det tas forholdsregler som håndvask og ikke overdrevent antall barn ift. plass. 

Anonymkode: c1922...b0c

• Liker 16
Skrevet

Uff, har vært høygravid. Man er jo ikke helt på sitt mest rasjonelle og det er jo ikke rart, kropp og sinn forbereder seg til fødsel. Hadde jeg bodd i Oslo eller et sted med mye smitte så forstår jeg deg godt. Selv om det er utrolig kjedelig for barnet å ikke dra i den bursdagen hadde jeg bare ikke fiksa det selv. Men her jeg bor har det ikke vært mye smitte, så det hadde nok godt bra. Uansett, ditt valg, gjør det som føles rett og snakk med partneren din om det:)

Anonymkode: 75fc7...903

Skrevet

Går barnet i barnehage til vanlig så mener jeg det ikke er noe å tenke på, da kan barnet gå i bursdag også 🙂

Forstår absolutt redselen din, men nå er vi dessverre i forkjølelsestider. Så det er utrolig mange måter å pådra seg symptomer på, slik at jeg ikke ville ansett en barnebursdag som noe farligere enn noe annet. 

Men om barnet er hjemme med dere, ikke omgås andre barn nå mot termin og ikke er med i butikken,  da vil jo så klart bursdagen øke sjasen forkjølelsessymptomer, om det i utgangspunktet er isolert...

Anonymkode: 1bfc8...b1f

• Liker 4
Skrevet

Lever dere tilnærmet isolert eller? Hvis barnet er i barnehage eller på skole og mannen på jobb til daglig, vil jo ikke selskapet utgjøre en økt risiko i særlig grad.

• Liker 9
Skrevet
28 minutter siden, Daria skrev:

Lever dere tilnærmet isolert eller? Hvis barnet er i barnehage eller på skole og mannen på jobb til daglig, vil jo ikke selskapet utgjøre en økt risiko i særlig grad.

Jeg skrev: ingen spydige kommentarer....

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skrev: ingen spydige kommentarer....

Det var ingen spydig kommentar i mine øyne. 

Anonymkode: 81ce0...6fe

• Liker 12
Skrevet

Var jeg spydig? :klo: Jeg ser det har falt ut en s - jeg mente å skrive ellers, ikke eller, men det var et oppriktig ment spørsmål - hvorvidt dere holder dere for dere selv resten av tiden har alt å si for om det å sende barnet i en bursdag innebærer en risiko verdt å tenke over.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...