Gå til innhold

Pris veterinær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva vaksine, helsesjekk og mikrochip for kattunge koster? Klinikken er av det dyreste slaget..

Anonymkode: 9c9b0...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulike priser hos ulike veterinærer. Ring til de ulike du har i nærheten å hør. 

Anonymkode: bea4a...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på det for å vurdere om du skal ha katt vil jeg tror du ikke burde få deg det. Det er kun en bitte liten del av kostnaden med å ha et dyr.

Anonymkode: d2cc1...13f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kastrering samtidig og kostet da 3200kr. Er nok midt på treet prismessig skulle jeg tro. Var med pass, vaksiner, kastrering og chipping.

Anonymkode: 26965...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du lurer på det for å vurdere om du skal ha katt vil jeg tror du ikke burde få deg det. Det er kun en bitte liten del av kostnaden med å ha et dyr.

Herregud... det må da være lov å stille spørsmål uten at sånne som deg skal komme med moralpreken 🤦🏼‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Jeg lurer da på ca priser uansett. Ganske smart å sjekke ut gjennomsnittsprisen på det meste, så man kan ta et valg etter det. Vi velger veterinær etter pris i tillegg til dyktighet og åpningstider. Kjører gjerne ekstra for den som er like god men rimeligere også, da jeg føler mange vil ha mest mulig og bry seg minst mulig. 

Anonymkode: 26965...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det koster mellom 1000 og 1500 her jeg bor. dyr koster og katter skal ha helsesjekk og vaksine en gang i året samt ormekur. får de tannproblemer (noe de ofte gjør når de blir noen år) så koster dette noen tusen. sånn er det bare og det må folk ta høyde for når de får seg dyr

Anonymkode: 02340...b59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det koster mellom 1000 og 1500 her jeg bor. dyr koster og katter skal ha helsesjekk og vaksine en gang i året samt ormekur. får de tannproblemer (noe de ofte gjør når de blir noen år) så koster dette noen tusen. sånn er det bare og det må folk ta høyde for når de får seg dyr

Men herlighet... har ts sagt at h*n spør på grunn av dårlig råd? Nei, alle vil gjerne vite pris på en tjeneste før de benytter seg av den, det har ingenting med betalingsevne å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men herlighet... har ts sagt at h*n spør på grunn av dårlig råd? Nei, alle vil gjerne vite pris på en tjeneste før de benytter seg av den, det har ingenting med betalingsevne å gjøre. 

ho sier det er i dyreste laget. pom man mener dyrlege er i dyreste laget så burde man ikke skaffe seg dyr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som vet hva vaksine, helsesjekk og mikrochip for kattunge koster? Klinikken er av det dyreste slaget..

Anonymkode: 9c9b0...50e

Hvis du vet at klinikken er av det dyreste slaget, hvorfor ikke bare spørre dem...? :klo:

Det er uansett forskjellig fra klinikk til klinikk. Umulig for folk på kg å kunne svare deg på dette. Velger du chip og sterilisering/kastrering i samme operasjon, kan det være du får noe rabatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ho sier det er i dyreste laget. pom man mener dyrlege er i dyreste laget så burde man ikke skaffe seg dyr. 

Fordi man fint kan velge en rimeligere dyrlege om kvaliteten er det samme? Å man ønsker gjerne å vite ca pris på en tjeneste før man benytter seg av den. Bare slutt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan fint skaffe seg dyr selv om man har vett til å anerkjenne at noen klinikker er dyrere enn andre. 

Jeg bruker selv en rimelig klinikk til årlig vaksine da jeg har relativt dårlig råd, men når katta har vært sjuk har jeg tatt den med til en dyrere veterinær jeg stoler mer på, har uansett forsikring så til annet enn årlige ting er det ikke noe stress. 

Anonymkode: a2ef1...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Man kan fint skaffe seg dyr selv om man har vett til å anerkjenne at noen klinikker er dyrere enn andre. 

Jeg bruker selv en rimelig klinikk til årlig vaksine da jeg har relativt dårlig råd, men når katta har vært sjuk har jeg tatt den med til en dyrere veterinær jeg stoler mer på, har uansett forsikring så til annet enn årlige ting er det ikke noe stress. 

Sånn forøvrig betaler jeg 1000-1200 for årlig sjekk og vaksine, ville regnet med 800-1000 ekstra for chip. Mange veterinærer har også egne "kattungepakker" hvor man får en rimeligere pris hvis man tar alt samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 900 for vaksiner og helsesjekk for hunden min. Sandviken i Bergen. 

For Micro chip tror jeg at det koster 500 ekstra i tillegg til sjekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte 650 kr nå i våres for helsesjekk og vaksine av hund, regner med chip fort blir en ekstra 500. Chip ordnet oppdretter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...