Gå til innhold

Det kommer til å bli tomme barnehager utover høsten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barn med litt snørr ikke er ønsket i barnehagen så er det mange barnehager som kommer til å ha lite eller ingen barn i høst og vinter! 

Anonymkode: 11e05...920

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er snørrete og har vært det hele uken. De har ikke sagt noe i barnehagen. 

Anonymkode: d70a4...b5f

• Liker 5
Skrevet

I min barnehage så går det bra med litt snørr. Så tror det kommer an på hvordan form barnet er i:)

Anonymkode: 8678b...904

Skrevet

I vår barnehage er ikke snørr tillatt... 

Skrevet

Snue er heldigvis tillatt i vår. Hvis ikke hadde jeg vært hjemme fra midten av august til april. 

Anonymkode: 55a55...e16

• Liker 1
Skrevet

Det er jo lov med snørr og "noen host", så nei... tror barnehagene er fullere enn en vanlig høst, siden de vil bli mindre syke i år.

Anonymkode: 943c5...5d2

Skrevet

Provoserende at skoler og barnehager i landet ikke har samme regler! 

• Liker 6
Skrevet

Jobber i barnehage, og hos oss får barna komme med snørr, selv om det er gult eller grønt. Hoste ser vi an. Rart siden vi ansatte må holde oss hjemme med samme symptomer.

Anonymkode: cc4d1...22a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage er ikke snørr tillatt... 

Da må du vise dem FHIs retningslinjer. Hvis de prøver å sette seg over dem, er det klage til kommunen neste, og deretter fylkeskommunen. 

Anonymkode: 4a945...294

• Liker 2
Skrevet

Snørr er uproblematisk! Mange barn går stadig og snørrer, spes utover høsten.Vi har fått beskjed om å bli hjemme og se tilstanden an ved hoste, og når barnet er slapt og allmenntilstanden nedsatt skal han holde seg hjemme/eventuelt teste oss. Ingen syke barn i vår barnehage og full dekning 🙂 

Anonymkode: b66e7...484

• Liker 1
Skrevet

Ble sendt rett hjem med snørr i dag. Hvorfor er det ikke like regler?

Anonymkode: 78bbd...666

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig at de har vurdert allmenntilstanden til barnet utover snørret? Eller at du bor i et område med mye smitte blant barn? Ja, det burde vært like regler, men det er vanskelig for de tilsette i barnehagen å vurdere også. Mange kjører nok "føre var" prinsippet

Anonymkode: b66e7...484

Skrevet

FHIs veileder sier jo at snørr er helt greit, uavhengig av farge.

Jeg synes det er problematisk at barnehager får sette sine egne standarder, framfor å følge FHI. Mitt barn ble sendt hjem fordi han NØS tre ganger. :glare:

Anonymkode: 78e33...a0c

• Liker 4
Skrevet

Hver barnehage lager egne regler virker det som. Hos oss er snørr ikke greit, da blir de sendthjem. Fra 3. August har vi brukt 9 sykt barn dager😢

Anonymkode: dc37c...3a2

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle tolker veilederen forskjellig, siden det er en veileder så kan man tydeligvis det. Veldig frustrerende, føler at hos oss får alle barn komme i barnehagen nesten uansett hvilke symptomer de har. Styrer er for snill, rett og slett. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at barn får gå i barnehage med snørr så lenge FHI samtidig sier at barn får lette symptomer på covid. 

Anonymkode: ad8e8...c7e

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er merkelig at barn får gå i barnehage med snørr så lenge FHI samtidig sier at barn får lette symptomer på covid. 

Anonymkode: ad8e8...c7e

Helt enig.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FHIs veileder sier jo at snørr er helt greit, uavhengig av farge.

Jeg synes det er problematisk at barnehager får sette sine egne standarder, framfor å følge FHI. Mitt barn ble sendt hjem fordi han NØS tre ganger. :glare:

Anonymkode: 78e33...a0c

Barnehagene kan lage sine egne regler ja, og det er utrolig leit og provoserende 😔

Anonymkode: e7e49...be0

• Opprett ny...