Gå til innhold

Er det noe sted man kan si sin mening om håndteringen av korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså en plass der folk uten makt kan ytre sin mening? Be om noen ordentlige svar fra myndighetene? Jeg orker ærlig talt ikke å se på dette lenger!! Myndigheter som ruinerer folk, sperrer folk inne, nekter dem å trene. Jeg vil ha et svar på hva pokker det er som egentlig skjer?! For dette gir ingen som helst mening!

Anonymkode: 805da...1fc

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du vil ha svar fra myndighetene, men at folk uten makt skal ytre meninga si? What?

• Liker 2
Skrevet

Ytringsfriheten er under angrep..

De store sosiale medie aktørene sletter og moderer politisk "ukorrekt" innhold i stadig større skala.

Skummelt å være vitne til, og noe jeg ikke håpet ville skje i vår levetid.

Anonymkode: 8dc70...f05

• Liker 3
Skrevet

Når omtrent hele landet og verden er med, men du ikke synes det gir mening, er det kanskje på tide å mistenke at det er deg, ikke alle andre, det er noe galt med?

Anonymkode: c9d7b...c30

• Liker 7
Skrevet

Du kan jo stille opp i Debatten.

Anonymkode: 6d997...2da

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo stille opp i Debatten.

Anonymkode: 6d997...2da

Debatten er bare åpen for dem som vil krisemaksimere. Slik som hun legen 🙂 

Anonymkode: 7453c...ef1

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når omtrent hele landet og verden er med, men du ikke synes det gir mening, er det kanskje på tide å mistenke at det er deg, ikke alle andre, det er noe galt med?

Jeg vil anslå at 75% av de jeg kjenner synes håndteringen er hårreisende og alt for streng. Så at kritikerene ikke slipper til betyr ikke at de ikke finnes. (Det ser man forøvrig her inne også).

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anslå at 75% av de jeg kjenner synes håndteringen er hårreisende og alt for streng. Så at kritikerene ikke slipper til betyr ikke at de ikke finnes. (Det ser man forøvrig her inne også).

Helt enig!

For noen få år siden var det ikke noe problem at 1400 døde av influensa en vinter. Hvorfor er det plutselig krise om noen få hundre dør av korona?

Det henger virkelig ikke på greip med så strenge tiltak.

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Like barn leker best, I guess. Nesten alle jeg kjenner er enige med tiltakene.

• Liker 4
Skrevet

skriv et debattinnlegg, still spørsmål til en politiker, send en henvendelse til helsemyndighetene.

Hva er problemet? Det er jo bare å si det.

Anonymkode: c362f...b04

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Så du vil ha svar fra myndighetene, men at folk uten makt skal ytre meninga si? What?

Mulig jeg formulerte meg klønete: jeg er en helt vanlig borger som ønsker å stille kritiske spørsmål til regjeringen, som feks:

- hvordan kan de forsvare at unge voksne nektes å drive breddeidrett når vi vet hvor viktig aktivitet er, og hvor farlig overvekt er.

- Hvordan kan de forsvare at arbeidsplasser i utelivsnæringen forsvinner, når det eneste som skjer ved en tidlig stengning er at festen flyttes privat.

- Hvordan kan de åpne opp for reiser når resultatet er at de får fullstendig panikk med en gang smitten øker littegrann (altså ærlig talt det MÅ de ha skjønt at ville skje)

- Hva er logikken bak at bare deler av samme husstand blir satt i karantene?

- Hvordan kan de la småbedriftene lide for at de blir pålagt å stenge sine bedrifter ved eventuell smitte?

- Kan de med hånden på hjertet forsvare at de setter barn i karantene uten positiv test? Synes de det er ok at barn blir fratatt sin lovfestede rett til undervisning? (Ikke sammenlign hjemmeundervisning med skole, folk flest kan ingen ting om opplæring)

- Har de kartlagt de psykiske konsekvensene av det de driver med? Jeg kjenner etterhvert rimelig mange som er på god vei mot mental kollaps. 

Osv osv

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like barn leker best, I guess. Nesten alle jeg kjenner er enige med tiltakene.

Nå snakker jeg slekt, venner, kolleger, så det er folk i alle aldre og yrker (også innen helsevesenet).

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg formulerte meg klønete: jeg er en helt vanlig borger som ønsker å stille kritiske spørsmål til regjeringen, som feks:

- hvordan kan de forsvare at unge voksne nektes å drive breddeidrett når vi vet hvor viktig aktivitet er, og hvor farlig overvekt er.

- Hvordan kan de forsvare at arbeidsplasser i utelivsnæringen forsvinner, når det eneste som skjer ved en tidlig stengning er at festen flyttes privat.

- Hvordan kan de åpne opp for reiser når resultatet er at de får fullstendig panikk med en gang smitten øker littegrann (altså ærlig talt det MÅ de ha skjønt at ville skje)

- Hva er logikken bak at bare deler av samme husstand blir satt i karantene?

- Hvordan kan de la småbedriftene lide for at de blir pålagt å stenge sine bedrifter ved eventuell smitte?

- Kan de med hånden på hjertet forsvare at de setter barn i karantene uten positiv test? Synes de det er ok at barn blir fratatt sin lovfestede rett til undervisning? (Ikke sammenlign hjemmeundervisning med skole, folk flest kan ingen ting om opplæring)

- Har de kartlagt de psykiske konsekvensene av det de driver med? Jeg kjenner etterhvert rimelig mange som er på god vei mot mental kollaps. 

Osv osv

dette snakket de om på Debatten igår. Bare å skru på tv'en.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dette snakket de om på Debatten igår. Bare å skru på tv'en.

Takk for tips, fikk ikke sett deg i går, men da skal jeg se det idag. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå snakker jeg slekt, venner, kolleger, så det er folk i alle aldre og yrker (også innen helsevesenet).

Pussig. Bor du i nord-norge, eller på et veldig lite sted?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt spm. Men litt skummelt også, er redd ledere skal benytte krisen til å overta makt og skaffe seg posisjoner

Anonymkode: b4585...203

• Liker 2
Skrevet

Debatten er bare åpen for dem som vil krisemaksimere. Slik som hun legen 🙂 

Igår var de fleste kritiske. 

Skrevet

Massene trodde i sin tid at jorden var flat også.. Ting er ikke nødvendigvis korrekt selv om flertallet mener det..

• Liker 2
Skrevet

Altså en plass der folk uten makt kan ytre sin mening? Be om noen ordentlige svar fra myndighetene? Jeg orker ærlig talt ikke å se på dette lenger!! Myndigheter som ruinerer folk, sperrer folk inne, nekter dem å trene. Jeg vil ha et svar på hva pokker det er som egentlig skjer?! For dette gir ingen som helst mening!

Dette er skremselspropaganda! Vi har aldri blitt "sperret inne", portforbud har det aldri vært her, treningssentre er åpne og det er fri ferdsel til å trene ute. Hvordan har du personlig blitt "ruinert"? Myndighetene gjør tvert imot alt de kan for å redde økonomien, det var derfor grensene åpnet i sommer noe de fleste nordmenn var imot. 

Anonymkode: d799a...ad9

• Liker 4
Skrevet

Det er vel generelt på tide med en debatt i Norge. Her i Tyskland har det vært debatter siden april og hverken fagfolk, leger eller politikere er enige. Er overrasket over hvordan alt aksepteres blindt i Norge. 

Anonymkode: 0f538...d20

• Liker 3
  • Opprett ny...