Gå til innhold

80 nye smittede sålangt idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da lukter vi kanskje på 100-tallet mot slutten av dagen😩 og nå kan det vel ikke bortforklares med etterslep fra helgen heller..  Hjelp, don’t like it! 

(og vær så vennlig og ikke kom trekkende med «det er jo så innlagte på sykehus»-argumentet, det er ikke særlig holdbart all den tid det stort sett er unge som smittes nå. Begynner smitten å spre seg fra disse gruppene over til besteforeldre og sykehjem, først DA vil det vises på innlagtstatistikken også).

Anonymkode: 2b69e...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så da lukter vi kanskje på 100-tallet mot slutten av dagen😩 og nå kan det vel ikke bortforklares med etterslep fra helgen heller..  Hjelp, don’t like it! 

(og vær så vennlig og ikke kom trekkende med «det er jo så innlagte på sykehus»-argumentet, det er ikke særlig holdbart all den tid det stort sett er unge som smittes nå. Begynner smitten å spre seg fra disse gruppene over til besteforeldre og sykehjem, først DA vil det vises på innlagtstatistikken også).

Bagatelliseringsbrigaden kommer nok snart på besøk til tråden din skal du se...

Anonymkode: 2260b...d7b

• Liker 8
Skrevet

Men helt seriøst - hva er problemet med økt smitte så lenge den økte smitten ikke fører til masse sykehusinnleggelser og dødsfall?

Anonymkode: 1b1fd...87b

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TIpper smitten sprer seg til de gamle om to uker. Jeg gruer meg til antallet innlagte eksploderer!

Anonymkode: 6e8cd...f29

• Liker 2
Skrevet

Ja den har økt i lang tid nå uten at det tar av som dere spår. Helt ærlig, føler dere dere ikke litt teite der dere lager nye tråder hver dag med «nå er det 90 nye smittede» «nå er det 89 nye smittede», når absolutt ingenting annet enn det skjer? Lang tid har gått siden de lokale utbruddene har blusset opp. Vi venter hele tiden på at ditt og datt skal skje og DAAAA kommer dette til å gå sååå ille. Men det gjør jo ikke det.. ikke gjort det på flere måneder. Hvor lenge skal vi vente på disse utfallene som aldri skjer???

Anonymkode: c6a88...80d

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TIpper smitten sprer seg til de gamle om to uker. Jeg gruer meg til antallet innlagte eksploderer!

Anonymkode: 6e8cd...f29

Du må ha grått mange tårer hver influensasesong? 

Anonymkode: da74a...367

• Liker 8
Skrevet

Ja den har økt i lang tid nå uten at det tar av som dere spår. Helt ærlig, føler dere dere ikke litt teite der dere lager nye tråder hver dag med «nå er det 90 nye smittede» «nå er det 89 nye smittede», når absolutt ingenting annet enn det skjer? Lang tid har gått siden de lokale utbruddene har blusset opp. Vi venter hele tiden på at ditt og datt skal skje og DAAAA kommer dette til å gå sååå ille. Men det gjør jo ikke det.. ikke gjort det på flere måneder. Hvor lenge skal vi vente på disse utfallene som aldri skjer???

Hele verden støtter jo teoriene våre da så. Med andre ord er det vel dere Bolsonarofans som burde føle dere flaue! 

• Liker 1
Skrevet

Fram mot helgen 28. til 30. august samlet innbyggere fra Fredrikstad og Sarpsborg seg til et muslimsk religiøst arrangement i Sarpsborg. Nå viser det seg at minst en av deltagerne var smittet av korona. Foreløpig er det bekreftet at 31 av 35 smittetilfeller de siste tre dagene tilhører samme miljø,Så endel av smittetallene er vel derfra. Folk må tydligvis treffes i hopetall i disse corona tider..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så interessert i antall smittende per dag. Så lenge kurven viser flat så er det mer interessant. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele verden støtter jo teoriene våre da så. Med andre ord er det vel dere Bolsonarofans som burde føle dere flaue! 

Du vet, når det gjelder det å ha rett, anser jeg den som kommer nærmest observerbar virkelighet å være den som har (mest) rett, ikke den som har flest meningsfeller.
Men du har en annen oppfatning der, skjønner jeg....

Anonymkode: 30d83...d6b

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet, når det gjelder det å ha rett, anser jeg den som kommer nærmest observerbar virkelighet å være den som har (mest) rett, ikke den som har flest meningsfeller.
Men du har en annen oppfatning der, skjønner jeg....

Anonymkode: 30d83...d6b

Nå var det vel ikke du og dine meningsfeller som fikk rett når det viste seg at smitten økte når vi åpnet landegrensene. 

Anonymkode: 8f210...e98

Skrevet

100 smittede på en dag i hele norge er ikke mye da!

Anonymkode: 07403...eaf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

100 smittede på en dag i hele norge er ikke mye da!

Dette er nok uansett ikke folk som reiser mye rundt i Norge. Forhåpentligivs

Anonymkode: b8e9d...d4e

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smitten er nå mest hos de unge. Derfor er de få som innlegges og ingen nye dødsfall. Men hvis smitten når de eldre og de i risikogruppen, så kan det bli mange innlagte og nye dødsfall. Smitten har økt blant de unge i mange land, f. Eks i Spania . Da Spania ble rødt var det ikke mange dødsfall ,men  nå øker antall døde i Spania igjen. Det er naivt og tro at dette ikke kan skje i Norge også. Det går bra i Norge nå fordi det er de unge som smittes. Hvis de smitten når de som ikke tåler det, så vil det bli verre igjen . Senest idag sa FHI at viruset ikke har mutert ! De er det samme viruset som i vinter. Og det er mange nordmenn i risikogruppen. 

Anonymkode: 9fde3...0d8

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men helt seriøst - hva er problemet med økt smitte så lenge den økte smitten ikke fører til masse sykehusinnleggelser og dødsfall?

Og der var den brigaden på plass.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg har blandt annet ikke lyst til å påføre meg en betennelse i hjertet.

Anonymkode: 350e7...7c3

• Liker 8
Skrevet

Tja, jeg har blandt annet ikke lyst til å påføre meg en betennelse i hjertet.

Anonymkode: 350e7...7c3

Er det noen som har fått betennelse i hjertet da ??

Skrevet

De har jo hatt massetesting av studenter ved universiyetene...kamskje derfor? Det er jo bare bra at smitten oppdages! :)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har fått betennelse i hjertet da ??

Flertallet får dette. Det burde derfor bli obligatorisk med ekkokardiografi(er) og hjertemedisinsk vurdering for alle smittede.

Anonymkode: 00b35...690

• Liker 4
  • Opprett ny...