Gå til innhold

Noen som kjenner noen som jobber i pressen..? Tanker rundt håndteringen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hvor de kritiske røstende er? Har vi blitt Russland som nektes å snakke negativt om regjeringen liksom..? Hvorfor er det ingen som spør om tiltakene er for strenge? Nå har vi hatt økt smitte i lang tid, og resultatet er 11 innlagte på sykehus. Nå begynner de tiltakene som gjøres å bli sinnssvake. 

Jeg sitter med ny runde med hjemmeskole og hjemmekontor pga et bitte lite lokalt utbrudd. Jeg kjenner at dette tærer voldsomt på psyken. Jeg har en masse deadlines på jobben, og skal sjonglere dette med å hjelpe barna mine. Det var ok i mars, men det tok mer på enn jeg hadde trodd. For nå som det ble ny runde, så kjenner jeg meg helt helt tom. Har bare lyst til å legge meg ned å gråte. Barna gråter fordi nok en gang gikk planene deres i grus. De har ofret mye allerede. 

I mars var det på mange måter ok. Vi visste lite og alle var i samme båt. Nå er det små klynger innimellom som blir tvunget til å bidra, og vi sitter med en fasit om at de som dør har en gjennomsnittsalder lik forventet levealder. Altså når ble det slik at unge friske mennesker skulle ofre alt for at de på gamlehjem skal leve litt lenger? Og det med dårlig livskvalitet uten besøk. 

Kan noen være så snill å vekke meg fra dette marerittet?

Anonymkode: 91508...43c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til den nye normalen 🙂 

Hilsen regjeringen som synes det er uakseptabelt at noen dør av (eller som oftest med korona).

(Husk at vi er sammen om dette og alle må bidra i dugnaden så vi kommer gjennom pandemien uten at vi mister alt for mange 80-90-åringer).

Anonymkode: 0186d...585

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer oppriktig på hvor de kritiske røstende er? Har vi blitt Russland som nektes å snakke negativt om regjeringen liksom..? Hvorfor er det ingen som spør om tiltakene er for strenge? Nå har vi hatt økt smitte i lang tid, og resultatet er 11 innlagte på sykehus. Nå begynner de tiltakene som gjøres å bli sinnssvake. 

Media har oppdaget at frykt for det ukjente er en av få ting som selger enda bedre enn kritikk mot politikere. 

Anonymkode: 9ab37...1b0

• Liker 4
Skrevet

det var en haug med kritiske røster på Debatten så sent som igår.

Det er bare å skru på tv eller åpne en avis, så finner du kritiske røster. Dette er en oppkonstruert problemstilling.

Her er en kritisk røst som er god:

https://morgenbladet.no/ideer/2020/08/politiet-reddet-oss?fbclid=IwAR2WUe6ZK1CWN7jMPrUAsvS9GpfrhU7bN9kQirmFPOrQmSJ3y1D8S51ztNA

og denne er jo interessant på sitt vis:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/opdB6a/en-fryktdrevet-pandemi-av-varige-helseproblemer?fbclid=IwAR3CVRWmzd9a5N2PJgLVVBtEGjW94dUxtGcQOPgBg8G0YZ-CIYK_FrT6HMY

Anonymkode: cd4b5...8ef

• Liker 5
Skrevet

Det er en helt annen alder på de som er smittet nå, derfor så få dødsfall og sykehusinnleggelser. Hvordan kan du klage på at du må bidra og være hjemme når det redder menneskeliv? Er eldre eller mennesker Med underliggende sykdommer mindre verdt?

Anonymkode: da627...505

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en helt annen alder på de som er smittet nå, derfor så få dødsfall og sykehusinnleggelser. Hvordan kan du klage på at du må bidra og være hjemme når det redder menneskeliv? Er eldre eller mennesker Med underliggende sykdommer mindre verdt?

Alle dere som stoler blindt på alt myndighetene sier begynner å gå tomme for unnskyldninger til å holde på sånn som dette nå. Først skulle hundretusener dø, så skulle sykehusene bli overfylte, når det ikke ble noe av skulle vi bare vente to uker, og så to uker til. Etter ca 8 uker innså de at nå kunne de ikke bruke den lenger. Da var det senskader som var det store problemet (senskader som ingen kan bevise). Og når det ikke ble så mange av senskadene heller, så skylder de på hvem som blir smittet. Unge folk beveger seg rundt, de har familie og kunder som er eldre de også. Ingenting skjer, og nå får det være bra. Nå tror jeg boksen med unnskyldninger og skremsler er tom. Nå får myndighetene være voksne nok til å innrømme at redsel gjorde at tiltakene gikk alt alt for langt. 

Husker dere svineinfluensaen anyone? Da skulle vi også alle dø. Og særlig de som var gravide gikk den sikre død i vente.

• Liker 6
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei dette argumentet.
Når tenkte noen noengang i de baner før korona?
Regner med du fa har holdt deg hjemme hele ditt liv, for man vet aldri når man kan dra med seg noen basselusker som kan ta livet av en gammel og svakelig person.
Regner også med at du har vært en forkjemper for store skatteøkninger som gåt til eldreomsorgen slik at ingen dør av manglende tilsyn eller behandling.

Anonymkode: 06a08...de7

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har stor forståelse for at du er drittlei. Du er ikke alene om det, gitt.

Vitsen med tiltakene er å unngå at mange blir syke samtidig slik at kapasiteten på sykehus ikke sprenges. Da ville vi virkelig fått et problem.

Det vi ser nå er bølger av smitte som oppstår og forsvinner igjen. Vi ser også at tiltakene strammes inn og lempes på i takt med bølgene. 

Jeg er usikker selv på om de mest ekstreme tiltakene har noen effekt - og særlig når det går ut over barns skolegang. Jeg frykter dessverre også for den varige påvirkningen av økonomien. Samtidig er det vel også slik at det er alt for tidlig å slå fast det ene eller det andre om Covid-19 - inkludert senskader. Jeg kjenner også noen som ble svært alvorlig syk av svineinfluensa selv om jeg selv valgte å ikke ta vaksinen (lot de som trengte det mest gå foran).

Ellers er jeg jo enig i  at disse "bare vent, om 14 dager da skal du se ..." har blitt litt latterlige. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Media har oppdaget at frykt for det ukjente er en av få ting som selger enda bedre enn kritikk mot politikere. 

Anonymkode: 9ab37...1b0

Vi har både ytringsfrihet og mulighet for å delta i en offentlig debatt i diverse medieforumer. Bruk dette dersom du har noe fornuftig å si.

Problemet er at kritikken er i stor grad konspirasjonsteoretisk og fordummende samt fylt av paranoia for at myndigheter og media kjører et eller annet komplott mot befolkningen. Sier seg selv at ingen vil poste crazy persons rants.

Jeg er selv ikke enig i alle grep myndighetene har gjort i løpet av denne perioden. Mye kan kritiseres. Og mye bør kritiseres. Men det må være velformulert og gjennomtenkt og med hold i virkeligheten. 

Anonymkode: 9e09e...89d

• Liker 3
  • Opprett ny...