AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg har siden tirsdag morgen følt meg ganske dårlig med verking i leddene, hodepine, feber og vond hals. Da jeg ringte koronatelefonen fikk jeg imidlertid beskjed om å se an symptomene i 48 timer. Jeg var ikke i form til å true med media osv så jeg bare godtok beskjeden jeg fikk. Hva i all verden er egentlig dette for noe?! Er det ikke viktig at vi testes likevel? Akkurat nå er jeg såpass sjuk at jeg ligger relativt rett ut så kroppen tvinger meg til å isolere meg selv, men hvordan skal jeg evne å respektere karantene og isolasjonsreglene når jeg blir bedre? Altså hvis helsevesenet gir blanke så er jeg fristet til det samme! Jeg føler meg ignorert og oversett! Jeg vet at det er flere dagers ventetid i kommunen min også så jeg risikerer å sjekke meg først når sykdommen er på hell (typ dag 7 eller noe...). Kjenner jeg blir så provosert når jeg hører Høie snakke med fagre ord om testkapasitet osv. Bullshit tenker jeg! Vurderer å droppe hele testen siden jeg blir så til de grader nedprioritert! Måtte bare slippe ut litt damp et sted og KG ble stedet! Anonymkode: 4ad04...548 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 True med media for at du må se an symptomene et par dager er vel å ta i. Bare hold deg inne i mellomtiden? Anonymkode: 79a24...867 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Hva er egentlig problemet? Kan du ikke bare gjøre som du har fått beskjed om? Anonymkode: 76b7a...039 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: True med media for at du må se an symptomene et par dager er vel å ta i. Bare hold deg inne i mellomtiden? Anonymkode: 79a24...867 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig problemet? Kan du ikke bare gjøre som du har fått beskjed om? Anonymkode: 76b7a...039 Det kan jo hende det hadde vært relevant at nærkontaktene varsles før det har gått ei uke eller to dersom dette er covid-19, så de slipper å spre det så innmari videre...? Anonymkode: a6ec0...323 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 Du er vel ikke prioritert da. Bli hjemme til du er frisk. Hvis du blir så syk at du må ha legehjelp, gir du beskjed om at du har influensasymptomer slik så de kan komme i rett smittevernsutstyr. Anonymkode: 91fe4...21d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jo hende det hadde vært relevant at nærkontaktene varsles før det har gått ei uke eller to dersom dette er covid-19, så de slipper å spre det så innmari videre...? Anonymkode: a6ec0...323 Så bare varsle dem, da? Anonymkode: 79a24...867
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bare varsle dem, da? Anonymkode: 79a24...867 Ringer jo ikke rundt for å varsle når jeg ikke vet om jeg er smittet! Gidder ikke den stigmatiseringen uten "hard facts". - ts Anonymkode: 4ad04...548
Anbefalte innlegg