Gå til innhold

På tide å bytte navn på Kvinneguiden

Anbefalte innlegg

Gjest chunkylover53
Skrevet
5 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Nei? Du klaget jo på fargevalget også? Kan jeg spørre deg hva som er så ufattelig problematisk - eventuelt belastet - med at det heter Kvinneguiden?

Forumet gjør ingen aktive ting utover navnet og fargevalg.

Nei, hva tror du? Ønsker du at jeg skal mansplaine det for deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, chunkylover53 skrev:

Forumet gjør ingen aktive ting utover navnet og fargevalg.

Nei, hva tror du? Ønsker du at jeg skal mansplaine det for deg?

Bra svar, thank you. :)

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Altså. Om det er et forum man ikke føler seg velkommen på, hvorfor bruke tiden sin der? Jeg for eksempel identifiserer meg ikke som kristen, så jeg stikker heller ikke nesa mi innpå kristenforumer. Skjønner ikke problemet.

Det er en forskjell siden Kvinneguiden går på brukernes kjønn, og ikke interesser eller livssyn. 

Før var det "Speiderguttforening" og "Guttemusikk". Man kunne bedt jentene lage egne korps og friluftsklubber, men noen fant vel ut at det var gammeldags å lage foreninger for ett kjønn.

Jeg har forresten ikke noen sterk mening om det. I følge reglene er ikke forumet forbeholdt kvinner, men det er flaut å være her ja. 

Skrevet
4 minutter siden, Isambard skrev:

I følge reglene er ikke forumet forbeholdt kvinner, men det er flaut å være her ja.

Så med andre ord bør navnet på forumet endres fordi menn synes det er flaut å være her?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Nightcrawler skrev:

Så med andre ord bør navnet på forumet endres fordi menn synes det er flaut å være her?

Ja takk, hvis det ikke er for mye bry. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Isambard skrev:

Ja takk, hvis det ikke er for mye bry. 

Jeg ser ikke hvordan det er ledelsen til KG sitt problem at menn synes det er flaut å bruke forumet.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Nightcrawler skrev:

Jeg ser ikke hvordan det er ledelsen til KG sitt problem at menn synes det er flaut å bruke forumet.

Det kommer an på hvor mye de bryr seg om brukerne. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Det finnes mange andre forumer du kan melde deg inn i hvis et forum som heter kvinneguiden ikke passer for deg.

Hadde dette vært det eneste forumet i Norge, kommunalt eller statlig drevet osv så hadde jeg skjønt frustrasjonen, men dette er vel en privat bedrift som kan gjøre akkurat hva de vil.

Jeg har mange ganger blitt slettet fordi jeg skriver ting som moderator mener at ikke passer seg på KG. Jeg synes jo også det er teit, men sånn er det når jeg skriver på et forum som vil ha en viss profil utad.

Du er her frivillig og da er det også frivillig å stikke dersom du føler dette ikke passer deg.

Gjest chunkylover53
Skrevet
7 minutter siden, loveli skrev:

Skjønner ikke problemet. Det finnes mange andre forumer du kan melde deg inn i hvis et forum som heter kvinneguiden ikke passer for deg.

Les hva jeg har skrevet i tråden.

Gjest chunkylover53
Skrevet (endret)
8 minutter siden, loveli skrev:

Du er her frivillig og da er det også frivillig å stikke dersom du føler dette ikke passer deg.

Frivillig å stikke fra Norge om du ikke liker hvordan folk behandler deg her også....eller?

Og nei, jeg sammenlikner ikke med rasisme, jeg setter det på spissen fordi argumentasjonen din er svak.

Endret av chunkylover53
Skrevet

Frivillig å stikke fra Norge om du ikke liker hvordan folk behandler deg her også....eller?

Ja, selvsagt. Bare å stikke. Du er vel ikke født som KG-bruker, er du vel? Snakk om å krisemaksimere.

• Liker 5
Gjest chunkylover53
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Ja, selvsagt. Bare å stikke. Du er vel ikke født som KG-bruker, er du vel? Snakk om å krisemaksimere.

Merkelig hvor sårt dette temaet var for deg. Jeg er ute etter en samtale med ledelsen, ikke å krangle med tilfeldige brukere.

Endret av chunkylover53
Skrevet

Merkelig hvor sårt dette temaet var for deg. Jeg er ute etter en samtale med ledelsen, ikke å krangle med tilfeldige brukere.

Nei, ikke sårt. Bare sliter med å skjønne argumentasjonen din. 🙄

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, chunkylover53 skrev:

Og nei, jeg sammenlikner ikke med rasisme, jeg setter det på spissen fordi argumentasjonen din er svak.

Det er forskjell på å forlate moderlandet og moderatorer. Men ja, dersom du ikke liker Norge kan du flytte, eller engasjere deg politisk.

Jeg har lest HI. Jeg spør igjen, hva er problemet? Du kan velge å være her.

Skrevet

Så...i følge damene får jeg ikke være her (mer) ?

Da, så.....     :sukk:     ((:fnise:))

Skrevet
1 hour ago, chunkylover53 said:

Både menn og de som ikke identifiserer seg med kjønn har en mindreverdig posisjon på forumet, hvilket til stadighet påpekes av kvinner som uttaler "dette er KVINNEguiden" når en mann deltar i en tråd.

Apropos det:

Gjest chunkylover53
Skrevet
Akkurat nå, Pannekake567 skrev:

Apropos det:

Nettopp. Og det er ikke jeg som har laget tråden engang🤣

Skrevet
Just now, chunkylover53 said:

Nettopp. Og det er ikke jeg som har laget tråden engang🤣

Det underbygger fortsatt ikke påstanden om at navnet er diskriminerende, men er et godt bevis på at det er menneskene som bruker det som diskriminerer.

Gjest chunkylover53
Skrevet
4 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Nei, ikke sårt. Bare sliter med å skjønne argumentasjonen din. 🙄

Det er virkelig ikke mitt problem. Sikkert ikke mange som forstod hvorfor kvinner skulle ha rettigheter den gang de var henvist til å være husmødre heller, men tidene forandrer seg.

3 minutter siden, loveli skrev:

Det er forskjell på å forlate moderlandet og moderatorer. Men ja, dersom du ikke liker Norge kan du flytte, eller engasjere deg politisk.

Jeg har lest HI. Jeg spør igjen, hva er problemet? Du kan velge å være her.

En stor del av brukerbasen er menn. Navnet burde gjenspeile realiteten, spesielt når så mange brukere vegrer seg for å fortelle om at de bruker forumet pga navnet. Med et mindre belastende navn kunne det vært enda fler brukere også.

Gjest chunkylover53
Skrevet
Akkurat nå, Pannekake567 skrev:

Det underbygger fortsatt ikke påstanden om at navnet er diskriminerende, men er et godt bevis på at det er menneskene som bruker det som diskriminerer.

Så du tenker at eier av forumet ikke har et ansvar for å sørge for at diskrimineringen ikke skjer...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...