Gjest loveli Skrevet 2. september 2020 #41 Skrevet 2. september 2020 Akkurat nå, chunkylover53 skrev: Det er virkelig ikke mitt problem. Sikkert ikke mange som forstod hvorfor kvinner skulle ha rettigheter den gang de var henvist til å være husmødre heller, men tidene forandrer seg. En stor del av brukerbasen er menn. Navnet burde gjenspeile realiteten, spesielt når så mange brukere vegrer seg for å fortelle om at de bruker forumet pga navnet. Med et mindre belastende navn kunne det vært enda fler brukere også. Diskusjon.no finnes allerede, så da kan man stikke dit hvis man synes navnet KG er sjenerende.
sssssh! Skrevet 2. september 2020 #42 Skrevet 2. september 2020 Klikk.no som driver forumet har flere andre forumer. Løsningen burde heller være at dere får et manneforum. Jeg tiltrekkes av forumet fordi det er en «mannefri» sone, noe jeg sette meget pris på. Vil tro jeg ikke er den eneste. Likevel må jeg legge til at jeg setter pris på dere menn som er her for å lære mer om damer. Menn som er her for å rakke ned på oss kan ta seg en bolle. 4
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #43 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, loveli skrev: Diskusjon.no finnes allerede, så da kan man stikke dit hvis man synes navnet KG er sjenerende. Diskusjon.no har såvidt en brukerbase. 2 minutter siden, sssssh! skrev: Klikk.no som driver forumet har flere andre forumer. Løsningen burde heller være at dere får et manneforum. Jeg tiltrekkes av forumet fordi det er en «mannefri» sone, noe jeg sette meget pris på. Vil tro jeg ikke er den eneste. Likevel må jeg legge til at jeg setter pris på dere menn som er her for å lære mer om damer. Menn som er her for å rakke ned på oss kan ta seg en bolle. Hvorfor skal du drive kjønnsdiskriminering? Hvorfor er dette greit mot menn, men ikke mot kvinner? Jeg er ikke her for å rakke ned på kvinner, men ser at menn blir rakket ned på i kraft av sitt kjønn. Det har også skjedd meg.
Pannekake567 Skrevet 2. september 2020 #44 Skrevet 2. september 2020 4 minutter siden, chunkylover53 said: Så du tenker at eier av forumet ikke har et ansvar for å sørge for at diskrimineringen ikke skjer...? Jeg tenker at eierne av forumet i seg selv ikke diskriminerer. Det vill alltid være mennesker som mener at menn ikke har noe her å gjøre og ytrer seg om det. Det er ingenting ulovlig i å ytre sine meninger. Poenget mitt er at det er den som kommer med den diskriminerende ytringen som diskriminerer, ikke arenaen de gjør det på. 2
Gjest loveli Skrevet 2. september 2020 #45 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, chunkylover53 skrev: Så du tenker at eier av forumet ikke har et ansvar for å sørge for at diskrimineringen ikke skjer...? Den "diskrimineringen" som skjer er helt lovlig. Er du ute etter å provosere, skape debatt, eller er du faktisk opprørt over at et privat firma det er frivillig å følge heter noe kjønnsbestemt? Du har andre fullgode alternativer. Det blir nevnt i tråden her at dette er forumet med flest brukere, og som sagt finnes det andre forumer med kjønnsnøytralt navn. Men, når det finnes flest aktive brukere her så er jo tydeligvis nødvendigheten av dette forumet stort da? Kvinner vil snakke med andre kvinner hovedsaklig. Og det er faktisk lov. Bare se hvilke holdninger til kvinner 80% av de mannlige brukerne her har. Enten ser de på kvinnfolk som søppel eller sexobjekter. Synes det er helt greit at navnet skjemmer flere menn fra å komme hit. Eller, når jeg tenker over alkurat dét, så kanskje jeg ville foretrukket et bedre navn slik at RIKTIG type menn forviller seg inn hit? Hm.., nei, jeg tror ikke det vil skje uansett forresten, når jeg ser hvilke type menn som henger på forumer generelt så er det vel ikke så mye å hente der. Mannfolka ved teknologiske forumsider virker oppegående, reflekterte og morsomme, men ikke de som henger på forumer generelt. Virker som en kvinnegreie å oppsøke andre personer for å snakke slik. Og da er det helt ok å ha et forum som gjenspeiler brukergruppen og behovet. Det sagt, jeg bryr meg ikke så veldig om det skifter navn. Kommer ikke til å si til alle jeg kjenner at jeg henger her uansett. 😛
Gjest loveli Skrevet 2. september 2020 #46 Skrevet 2. september 2020 7 minutter siden, chunkylover53 skrev: Diskusjon.no har såvidt en brukerbase. Hvorfor skal du drive kjønnsdiskriminering? Hvorfor er dette greit mot menn, men ikke mot kvinner? Jeg er ikke her for å rakke ned på kvinner, men ser at menn blir rakket ned på i kraft av sitt kjønn. Det har også skjedd meg. Ja, og hvorfor det? Hvis menn hadde vært interessert i diskusjonsforumer så hadde de hengt der. Men det er de ikke. Kvinneguiden har ikke aktivt prøvd å spise brukermassen til diskusjon.no så vidt jeg vet, men skaffet seg brukere fordi brukerne selv velger å trekkes mot nettstedet. Da er det ganske tydelig for meg at kvinneguiden trengs fordi flest folk har trukket seg hit. Dersom det var et stort savn for menn hadde diskusjon.no vært større. KGnavnet reflekterer brukergruppen og behovet til brukergruppen, ser ingenting galt med det.
Gjest Optimo Skrevet 2. september 2020 #47 Skrevet 2. september 2020 14 minutter siden, loveli skrev: Diskusjon.no finnes allerede Egentlig burde alle melde overgang dit, hvertfall alle som ikke bare er interessert i å diskutere sladder og kjendiser. Bedre debattmiljø. Større takhøyde. Ikke så inngripende moderering. Nå er det sikkert 90% menn der, men det kunne jo endret seg fort med et storinnrykk herfra. Kom igjen a jenter! 👍
youcancallmejune Skrevet 2. september 2020 #48 Skrevet 2. september 2020 KG kan like godt bytte navn, for mannfolkene har jo tatt seg godt til rette her nå. Jeg er en ev få(?) som savner å ha et rent kvinneforum, men den tiden er nok over for godt. Det er bare i lukkede fb-grupper det er mulig nå. Det virker som en del menn har problemer med å la oss ha et fristed. Der damer er kommer mennene. Alltid. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg har ikke fnugg av lyst til å elge meg inn i Mannegruppa Ottar og diverse testosteronstinne forum. Jeg synes mannegreier er helt uinteressante og liker ikke sjargongen. 6
Gjest loveli Skrevet 2. september 2020 #49 Skrevet 2. september 2020 4 minutter siden, Guile skrev: Egentlig burde alle melde overgang dit, hvertfall alle som ikke bare er interessert i å diskutere sladder og kjendiser. Bedre debattmiljø. Større takhøyde. Ikke så inngripende moderering. Nå er det sikkert 90% menn der, men det kunne jo endret seg fort med et storinnrykk herfra. Kom igjen a jenter! 👍 Enig!
youcancallmejune Skrevet 2. september 2020 #50 Skrevet 2. september 2020 6 minutter siden, Guile skrev: Egentlig burde alle melde overgang dit, hvertfall alle som ikke bare er interessert i å diskutere sladder og kjendiser. Bedre debattmiljø. Større takhøyde. Ikke så inngripende moderering. Nå er det sikkert 90% menn der, men det kunne jo endret seg fort med et storinnrykk herfra. Kom igjen a jenter! 👍 Aldri. Jeg liker overhodet ikke den harde tonen der inne. 2
Energidronning Skrevet 2. september 2020 #51 Skrevet 2. september 2020 Femininkompassen Dameveilederen Kvinge eller Dameg (første delen fra -"kvinne" eller "dame", andre delen som i Norge/Noreg med betydningen "vei")
sssssh! Skrevet 2. september 2020 #52 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, chunkylover53 skrev: Diskusjon.no har såvidt en brukerbase. Hvorfor skal du drive kjønnsdiskriminering? Hvorfor er dette greit mot menn, men ikke mot kvinner? Jeg er ikke her for å rakke ned på kvinner, men ser at menn blir rakket ned på i kraft av sitt kjønn. Det har også skjedd meg. Jeg vet at du prøver å fyre opp stemningen og det er fint du legger opp til en diskusjon rundt dette. Jeg var ikke bevisst på dette før nå. Diskriminering handler om å behandle noen mindre gunstig, i dette tilfelle kjønn. Ser ikke at menn blir behandlet dårligere enn kvinner av kvinneguiden. Om du har blitt rakket ned har det med all sannsynlighet vært fra privatpersoner. Den dagen KG sletter ditt innlegg i kraft av å være mann eller nekter deg å delta er det diskriminering. Ser derfor ikke ditt poeng. Syns du skal gå i bresjen for å lage et eget forum! Jeg heier på deg:) Forslag på nytt navn: Ultrafemi rosaforum 3
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #53 Skrevet 2. september 2020 (endret) 45 minutter siden, sssssh! skrev: Diskriminering handler om å behandle noen mindre gunstig, i dette tilfelle kjønn. Ser ikke at menn blir behandlet dårligere enn kvinner av kvinneguiden. Om du har blitt rakket ned har det med all sannsynlighet vært fra privatpersoner. Den dagen KG sletter ditt innlegg i kraft av å være mann eller nekter deg å delta er det diskriminering. Ser derfor ikke ditt poeng. Her fraskriver du KG sitt ansvar som eier av plattformen. KG står som ansvarlig for alt som publiseres her inne. Når noen blir diskriminert på bakgrunn av sitt kjønn av en annen bruker, så er KG faktisk ansvarlig for det. I så måte burde KG tilpasse seg tingenes tilstand og få ett nytt navn til forumet som på en bedre måte kan representere den reelle brukermassen. At du ikke ser mitt poeng gjør ikke poenget mitt mindre legitimt, det betyr bare at du ikke har kjennskap til lovkravene. Endret 2. september 2020 av chunkylover53
Nappetass1 Skrevet 2. september 2020 #54 Skrevet 2. september 2020 Herregud til overdramatisering! Ingen hindrer deg i å opprette et eget forum, et mer mannevennlig og mindre «diskrimerende» som sådan Kvinneguiden har eksistert i over 20 år, men skal altså nå plutselig endre både navn og innhold for å tekkes en knippe hårsåre menn? Spar meg. 5
Gjest Optimo Skrevet 2. september 2020 #55 Skrevet 2. september 2020 2 timer siden, youcancallmejune skrev: Aldri. Jeg liker overhodet ikke den harde tonen der inne. Mye hardere tone her inne, der majoriteten av brukerne huker av på anonym og kjører null filter. Syns det er ganske utrivelig her, egentlig.
Gjest chunkylover53 Skrevet 2. september 2020 #56 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, Nappetass1 skrev: Herregud til overdramatisering! Ingen hindrer deg i å opprette et eget forum, et mer mannevennlig og mindre «diskrimerende» som sådan Kvinneguiden har eksistert i over 20 år, men skal altså nå plutselig endre både navn og innhold for å tekkes en knippe hårsåre menn? Spar meg. Jeg er lei av å gjenta meg selv. Kan du ikke lese i tråden før du svarer det alle svarer? At noe har vært noe over en tid er virkelig ikke et argument for at det skal bevares. Jødeparagrafen varte fra 1814 til 1851. Skulle den ha bestått fordi den hadde vært i over 30 år allerede? Kvinner hadde ikke stemmerett før lenge etter menn. Skulle det bare ha forholdt seg sånn, fordi det var sånn lenge? En stor andel av dette forumets bruker er menn. Da kan forumeier ta ansvar for diskrimineringen som skjer her inne. Dette er et privat-offentlig sted, så jeg har like mye rett som mann til å være her som en kvinne uten å bli sjikanert for det. Det er ikke sånn at likestilling og slikt ikke gjelder for menn.
Anglofil Skrevet 2. september 2020 #57 Skrevet 2. september 2020 Hei Vi har per dags dato ingen planer om å endre navnet på forumet. Det er ingen hemmelighet at forumet retter seg spesielt mot kvinner, men vi ønsker selvfølgelig alle menn hjertelig velkommen. Når det er sagt takk vi for alle innspill og vil ta de med oss for videre vurdering og diskusjon. Anglofil (teamleder) 4
Nappetass1 Skrevet 2. september 2020 #58 Skrevet 2. september 2020 4 timer siden, chunkylover53 skrev: Jeg er lei av å gjenta meg selv. Kan du ikke lese i tråden før du svarer det alle svarer? At noe har vært noe over en tid er virkelig ikke et argument for at det skal bevares. Jødeparagrafen varte fra 1814 til 1851. Skulle den ha bestått fordi den hadde vært i over 30 år allerede? Kvinner hadde ikke stemmerett før lenge etter menn. Skulle det bare ha forholdt seg sånn, fordi det var sånn lenge? En stor andel av dette forumets bruker er menn. Da kan forumeier ta ansvar for diskrimineringen som skjer her inne. Dette er et privat-offentlig sted, så jeg har like mye rett som mann til å være her som en kvinne uten å bli sjikanert for det. Det er ikke sånn at likestilling og slikt ikke gjelder for menn. Altså.. ser du ikke ironien i det du selv skriver? Det fremstår som det er deg som ikke leser innlegg her. Vi er bare uenige i at menn som gruppe blir diskriminert og sjikanert på dette forumet! Slett ikke mer sjikanert enn andre iallfall. Dette er et debattforum, det er ikke gitt at alle skal være enige med deg vet du. Å sammenligne Kvinnguiden med jødeparagrafen og kvinners stemmerett blir forøvrig helt på jordet, du gjør det umulig å ta deg seriøst- at du ikke ser dette selv er faktisk flaut og hjelper ikke akkurat saken din. 4
Gjest chunkylover53 Skrevet 3. september 2020 #59 Skrevet 3. september 2020 7 timer siden, Nappetass1 skrev: Altså.. ser du ikke ironien i det du selv skriver? Det fremstår som det er deg som ikke leser innlegg her. Vi er bare uenige i at menn som gruppe blir diskriminert og sjikanert på dette forumet! Slett ikke mer sjikanert enn andre iallfall. Dette er et debattforum, det er ikke gitt at alle skal være enige med deg vet du. Å sammenligne Kvinnguiden med jødeparagrafen og kvinners stemmerett blir forøvrig helt på jordet, du gjør det umulig å ta deg seriøst- at du ikke ser dette selv er faktisk flaut og hjelper ikke akkurat saken din. Menn blir sjikanert på bakgrunn av sitt kjønn her som følge av navnet på nettsiden. Det er forumeier sitt ansvar. Det er sammenliknbart all den tid at noe har vært slik over tid ikke er et gyldig argument for at noe skal vedvare. Tidene forandrer seg, det burde du som kvinne ha kjennskap til.
Gjest chunkylover53 Skrevet 3. september 2020 #60 Skrevet 3. september 2020 8 timer siden, Anglofil skrev: Hei Vi har per dags dato ingen planer om å endre navnet på forumet. Det er ingen hemmelighet at forumet retter seg spesielt mot kvinner, men vi ønsker selvfølgelig alle menn hjertelig velkommen. Når det er sagt takk vi for alle innspill og vil ta de med oss for videre vurdering og diskusjon. Anglofil (teamleder) Så dere fraskriver dere ansvaret for at menn sjikaneres og diskrimineres som følge av navnet på forumet deres? Mener dere at dere ikke står ansvarlig for hva som skrives på deres forum?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå