AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/vQv7jL/naar-det-aa-si-nei-ikke-hjelper Quote Jeg fortalte om kvelden jeg ble utsatt for et overgrep. Kvelden da «Kristian» trengte et sted å overnatte. Kvelden han gjentatte ganger hadde fått tydelig beskjed at det ikke kom til å skje noe seksuelt mellom oss. Jeg bare fatter det ikke. Man lar en fyr overnatte hos seg. Man leser ikke kroppsspråket, bare tror blindt på ham. Hvorfor ikke heller la være med å utsette seg for slike situasjoner? Hvorfor skjer dette her om og om igjen? Hvorfor lærer man ikke? Jeg tror ikke en samtykkelov kommer til å funke heller - hvem skal håndheve den? Skal man ta lydopptak? Video? Anonymkode: fa30c...7d3 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 2. september 2020 Jeg fatter ikke at det er mulig å si at noen utsetter seg selv for voldtekt om man lar noen sove over. Hvorfor lærer ikke de som voldtar siden du ikke skjønner hvorfor de som blir voldtatt ikke lærer? Anonymkode: 4977c...1c3 64
Mt3 Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Hvorfor skal en ikke kunne la noen av det andre kjønn overnatte uten å regne med at det vil bli samleie ??? 37
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fatter ikke at det er mulig å si at noen utsetter seg selv for voldtekt om man lar noen sove over. Hvorfor lærer ikke de som voldtar siden du ikke skjønner hvorfor de som blir voldtatt ikke lærer? Anonymkode: 4977c...1c3 Naivitet lenge leve. Om man gjør seg tilgjengelig så lærer de som voldtar aldri. Anonymkode: fa30c...7d3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naivitet lenge leve. Om man gjør seg tilgjengelig så lærer de som voldtar aldri. Anonymkode: fa30c...7d3 Med all mulig respekt, men du har ikke skjønt en dritt. Anonymkode: 3b9ed...dcd 54
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, Mt3 said: Hvorfor skal en ikke kunne la noen av det andre kjønn overnatte uten å regne med at det vil bli samleie ??? Hvorfor vil man ta sjansen? Det er omtrent sånn at om ei lar en mann overnatte så betyr det at det blir noe, hvorfor skal hun ellers la ham overnatte? Hyggelig = ja. Hvorfor tror menn at bare ei jente er blid så er hun tilgjengelig? Hvem har skylden for det? Anonymkode: fa30c...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor tror menn at bare ei jente er blid så er hun tilgjengelig? Hvem har skylden for det? Anonymkode: fa30c...7d3 Menn! Anonymkode: f8962...1ba 26
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Med all mulig respekt, men du har ikke skjønt en dritt. Anonymkode: 3b9ed...dcd Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? Anonymkode: fa30c...7d3 4
little fairy Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Jeg mener kvinner må stå opp for seg selv. Ja, han burde jo forstått hun ikke ville, men er likevel lov å si klart og tydelig "nei" og forsøke å dytte vekk. Han virket jo ikke som en farlig person. Om det hadde vært snakk om overfallsvoldtekt eller en som virket truende så forstår jeg det kan være skremmende å forsøke å si i fra fordi man ikke vet hva som da kan skje. Man kysser ikke tilbake om man ikke vil, hvordan skal da den andre vite at en ikke vil? Tenker det kunne vært lettere å sagt i fra med en gang hvis man snudde hodet vekk idet han forsøkte å kysse i stedet til å vente. Det er et klart og tydelig signal. Et annet klart og tydelig signal er å ikke dele seng med en ukjent mann. Man kan også ta på seg pysjamas og unngå å ligge naken/i undertøy. Alle vet at om man tar med en jente/gutt fra byen så er det ofte ensbetydende med at vekommende ønsker sex. Sier ikke at man skal ha sex fordi om, men er lov å ta visse hensyn og heller avtale å møte den kjekke gutten neste helg for en date i stedet for å dele seng samme natt. Har selv opplevd for påtrengende menn. Har hatt klær på meg og kanskje lettere da. Har bare dyttet vekk / slappet til / sagt klart og tydelig "jeg er ikke interessert i noe mer". Nå har jeg aldri havnet til sengs med en i bare undertøyet som jeg ikke har ønsket sex med, så nei, jeg vet jo ikke hvordan jeg selv hadde reagert om han da plutselig prøvde seg. Men jeg har gått gjennom scenarioet i hodet mitt flere ganger og øvd meg på å si "nei" og tenke at hvis noe slikt skjer så skal jeg forsøke dytte vekk/reise meg og gå osv. 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? Anonymkode: fa30c...7d3 Jeg vet ikke. I mitt tilfelle sier det at jeg skulle bli tatt 3-årsfotografi av av en familievenn som insisterte på at det var best fotolys inne på et bittelite soverom hvor det ikke var plass til andre enn han og meg. Og at jeg en gang lekte bondegård med plastkuene mine i ei grøft hundre meter unna huset hjemme. At bestevenninna mi og mora hennes var forsinket hjem fra handletur når jeg skulle besøke henne og at jeg ble invitert inn for å vente av faren hennes. At jeg hadde mensen så lenge i strekk på ungdomsskolen at jeg ble innkalt på et spesielt møte med gymlæreren min i lærergarderoben for å snakke om det. Og at jeg en gang handlet mat på Kiwi på vei hjem fra et møte med NAV og parkerte sykkelen min i bakgården før jeg skulle inn hjemme. Hva synes du det sier om meg at jeg har utsatt meg for slike situasjoner? Anonymkode: 3b9ed...dcd 28
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? Anonymkode: fa30c...7d3 Hva mener du det sier om de som blir voldtatt? Anonymkode: 916b5...4b6 17
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #12 Skrevet 2. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? At de har mindre flaks en deg. Thats it. Barn som blir utsatt for overgrep, unge jenter som blir utnyttet, eller bare rein, skjær uflaks, feil tid til feil sted. Det er faktisk INGEN som fortjener å bli voldtatt. Uansett hva de har på seg. Kvalm holdning fra din side. Anonymkode: 20e3f...6d0 43
Mt3 Skrevet 2. september 2020 #13 Skrevet 2. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? Anonymkode: fa30c...7d3 Jeg har heller aldri blitt voldtatt, men har vært på hyttetur, overnatting og til og med delt samme seng uten å bli voldtatt av den grunn. Den hele og fulle skyld for voldtekt skal og må legges på den som voldtar, og som voldtekt menes samleie mot noens vilje eller mot noen som ikke var edruelig/våken nok til å være enig. Om noen vil gå nakne så er ikke det en innbydelse til samleie. 36
Trolltunge Skrevet 2. september 2020 #14 Skrevet 2. september 2020 De fleste menn voldtar ikke, selv om de deler seng med en kvinne, eller er i samme bolig. Nå må vi slutte med å unnskylde de FÅ idioter som ikke klarer å ta nei for nei med at kvinner ikke burde sette seg i slike situasjoner. 30
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #15 Skrevet 2. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kvalm holdning fra din side. Anonymkode: 20e3f...6d0 Hvorfor det? Jeg nevner ingenting om barn som blir utsatt for overgrep fra en voksen person. I hver eneste tråd der noe lignende mitt HI er så kommer det alltid en som skal si at som barn så ble jeg... Det er ikke deg jeg snakker om. Jeg snakker om de som burde vite bedre. SÅ mye det har vært i media opp gjennom flere ÅR at «ikke gjør det», «ikke utsett deg for slikt», «ikke inviter folk du ikke kjenner hjem» - og så fortsetter folk å gjøre det og så fortsetter overgrep... Anonymkode: fa30c...7d3 2
Mt3 Skrevet 2. september 2020 #16 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Jeg nevner ingenting om barn som blir utsatt for overgrep fra en voksen person. I hver eneste tråd der noe lignende mitt HI er så kommer det alltid en som skal si at som barn så ble jeg... Det er ikke deg jeg snakker om. Jeg snakker om de som burde vite bedre. SÅ mye det har vært i media opp gjennom flere ÅR at «ikke gjør det», «ikke utsett deg for slikt», «ikke inviter folk du ikke kjenner hjem» - og så fortsetter folk å gjøre det og så fortsetter overgrep... Anonymkode: fa30c...7d3 Men HVORFOR skal vi legge ansvaret over på offeret med å si du skal ikke det..., du må passe deg for..., ikke kle deg slik... Det er kun noen få SYKE folk som voldtar og de bør ansvarliggjøres og straffes for sine handlinger. Ikke slippe fri sånn som de jævlene som dopet og tok med seg ei ung dame til campingvogna/hytta og hygget seg med henne som var mer eller mindre i koma, og det finnes desverre mange andre hendelser også som blir henlagt/ ikke domfeldt. 24
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #17 Skrevet 2. september 2020 6 minutter siden, Mt3 said: Men HVORFOR skal vi legge ansvaret over på offeret med å si du skal ikke det..., du må passe deg for..., ikke kle deg slik... Det er en manns verden. Man må få en kvinnes verden om det skal forandres. Anonymkode: fa30c...7d3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #18 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? Anonymkode: fa30c...7d3 Det sier meg at du har vært heldig. Jeg sov over hos en venninne på et eget rom etter en fest, våknet av å bli penetrert av en venn hun hadde sluppet inn lenge etter jeg hadde sovnet, hadde ikke sjanse til å komme meg unna. Sov over hos en "kompis" som jeg stolte fult og fast på, våknet av å bli brutalt holdt nede og voldtatt, jeg ropte nei og forsøkte skyve han vekk men klarte det ikke. Anmeldte ingen av de pga holdningene til slike som deg, regnet med å ikke bli trodd. Kan legge til misbruk som barn i tillegg. Hva sier det om meg du. Jeg er sterk, jeg lever med det og er ingen mannehater. Men jeg glemmer det aldri. Anonymkode: 55b12...787 24
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #19 Skrevet 2. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri blitt voldtatt for jeg aldri har utsatt meg selv for slike situasjoner. Så hva sier det om de som blir det? Anonymkode: fa30c...7d3 Jeg ble voldtatt første gang av min far da jeg var 5 år. Men i følge deg, så var det min feil. Pappa sov jo i samme hus som meg. Hvor idiot er du? Det er aldri den som blir voldtatt sin feil. Anonymkode: 0e7b2...1ca 19
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #20 Skrevet 2. september 2020 En jeg kjente ble tiltalt for en slik sovevoldtekt. Fikk 6 års fengsel. Dama var for full til å motsette seg, men han ble ferska mens han forgrep seg. Anonymkode: 7e25c...775 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå