Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerrige menn gir meg total avsmak. Da snakker jeg ikke om en som ikke spanderer på date osv, men sånn virkelig gjerrig. 

Her tenker jeg vi kan dele historier om gjerrige menn vi har opplevd igjennom åra. 

Jeg kan begynne med at jeg var gift med en så gjerrig mann, at eneste gangen han overrasket meg med noe var når han fant noe på 50% utgåtte varer hylla på Rema 1000. Gaver eller blomster kan jeg ikke huske å ha fått på 10 år. Godt jeg ble kvitt han ja. 

Jeg sier ikke at kvinner bare skal få og ta, må legge til at jeg fra min side overrasket han stadig vekk, men det tok han som noe forventet, gikk bare aldri den andre veien. Tragisk mann. Han var generelt egoistisk og jeg forakter han den dag i dag. 

Anonymkode: 2f398...a78

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

min ex var så gjerrig at da vi var ute å spiste og jeg la ned tips så tok han tipsen å puttet i egen lomme fordi det var bedre at han fikk de 35 kronene enn en vilt fremmed som uansett var betalt for å gjøre jobben sin..

Anonymkode: 53464...623

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet

Den største gjerrigknarken jeg kjenner, er min egen far. 

Jeg har betalt han en halv million, og takken var å lage et mareritt. (Som om det ikke var nok for han å ødelegge hele barndommen min) 

Jeg lever i gjeld og er ufør alenemor mens han sitter på tolv mill. Han har frastjålet meg macen min, ene bilnøkkelen min, samt babybok med de første bildene av barnet mitt. 

Samtidig som han reiser jevnlig til Spania og har seg med prostituerte i Alicante og Albir og min mor må betale alle utgiftene og regningene i huset deres, hvis ikke lager han et rent helvete. Altså bruker han gladelig 700 euro på bordeller og prostituerte enn å gi ei krone til sitt eneste barnebarn, eller å hjelpe. 

Vi har aldri fått ei krone, men det verste er all avskyen han viser meg, mens jeg vet hva han driver på med. Det finnes en spesiell plass helvete for sånne som han. 

For meg er gjerrigknarker et psykopati-tegn.

Anonymkode: 42f0a...616

• Liker 14
Skrevet

Dette er virkelig skyggesiden av kg. Her skal man sitte og fråtse i negative beskrivelser av menn? 🙄

Anonymkode: e3df1...002

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er virkelig skyggesiden av kg. Her skal man sitte og fråtse i negative beskrivelser av menn? 🙄

Omvendt også, har jeg sett.

Anonymkode: abb89...ed1

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her,

Det finnes mange ulike typer mennesker og mange positive og negative sider ved mennesker(menn). Det må gå an å snakke om de mindre fine sidene også. 

Jeg er pr i dag sammen med en fantastisk fin mann, men denne tråden handler om den gjerrige eksen min og andre gjerrige menn. Du kan godt opprette en tråd om de fantastisk fine menn og deres gode spandable sider! 

La oss som ønsker å dele erfaringer om dette gjøre det! 

• Liker 15
Skrevet

Ingen av eksene mine var gjerrige på penger, de ga gjerne flotte gaver og tom gaver i hverdagen, men de var ikke generøse av hjertet... Nå styrer jeg unna sånne spandable menn. Kjæresten min er nøysom og kan sikkert beskrives som gjerrig. Han kjøpte en ok gave til bursdagen min. Men han bruker ikke 10 kr ekstra om han ikke må, og vi går aldri ut og spiser sammen, feks. Men det eneste jeg vil ha og trenger nå av en mann er et barn, den største og dyreste gavene av dem alle...så jeg liker det i en mann at han ikke er vant med å forbruke. Unger er jo skitdyrt. 

Anonymkode: a6a9b...a78

• Liker 2
Gjest chunkylover53
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerrige menn gir meg total avsmak

Hva med gjerrige damer? Får du vann i munnen av dem? 🤣

Skrevet

Jeg hadde en eks som, etter at vi en gang hadde tatt en taxitur fra Gardermoen med foreldrene mine der moren min betalte regningen på ca 700kr, ba om å få regningen så han kunne få pengene igjen fra firmaet sitt. Han fikk da «gratis» 700kr. Taxisjåføren husker jeg synes dette var griskt og moren min synes dette var særdeles frekt. 

Anonymkode: f2f6a...7fa

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, chunkylover53 skrev:

Hva med gjerrige damer? Får du vann i munnen av dem? 🤣

Ts her,

Dette er kvinneguiden, så her diskuteres vi det i den retningen. Vurderte å legge til begge kjønn først. Så menn kan komme med historier om gjerrige kvinner og motsatt, men lot det være for denne gangen. 

Jeg er hetrofil og velger å dele livet mitt med en mann, så om en mann er gjerrig gir meg større avsmak en om en kvinne i min omkrets er gjerrig, da jeg ikke deler livet mitt med kvinnen. Og som jeg presiserte i innlegget mitt, så handler det ikke om at mannen må gi mer enn kvinnen. Det skal gå begge veier, gjerrigheten jeg snakker om er når det kun går den ene veien :) 

Gjerrige menn i et likestilt forhold. Jeg ønsker ikke en mann som kun spanderer og kaster bort masse penger unødvendig nei. Liker økonomisk smarte menn, men personen må ikke utstråle gjerrighet av den grunn vel. Som i å ikke handle inn mat og heller vente på at kona fyller kjøleskapet osv ..

Jeg tror også på at gjerrighet henger sammen med mye andre negative sider. 

Det står litt om det her blant annet ; https://www.webpsykologen.no/artikler/gjerrighet/

• Liker 7
Gjest chunkylover53
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er kvinneguiden, så her diskuteres vi det i den retningen.

Det er lenge siden dette sluttet å være en side kun for kvinner. 

Skrevet
1 minutt siden, chunkylover53 skrev:

Det er lenge siden dette sluttet å være en side kun for kvinner. 

Ts her,

Du er fri til å opprette en tråd som omhandler gjerrige kvinner, så slutt å pirke og trolle her. Skaff deg noe bedre å gjøre. 

Synes synd på deg nesten, med den rare oppførselen din. Sikkert bare enda en bitter mann. 

Hold deg til tema nå, kom med en historie om gjerrige menn eller gå opprette egen tråd om ønskelig innhold og tema. 

• Liker 22
Gjest chunkylover53
Skrevet

Jeg synes gjerrige menn er deilige. Finnes ikke noe bedre enn en mann med FEIT lommebok.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av eksene mine var gjerrige på penger, de ga gjerne flotte gaver og tom gaver i hverdagen, men de var ikke generøse av hjertet... Nå styrer jeg unna sånne spandable menn. Kjæresten min er nøysom og kan sikkert beskrives som gjerrig. Han kjøpte en ok gave til bursdagen min. Men han bruker ikke 10 kr ekstra om han ikke må, og vi går aldri ut og spiser sammen, feks. Men det eneste jeg vil ha og trenger nå av en mann er et barn, den største og dyreste gavene av dem alle...så jeg liker det i en mann at han ikke er vant med å forbruke. Unger er jo skitdyrt. 

Ts her,

Jeg tenkte som deg frem til barnefar viste seg å være gjerrig selv på kjøp av viktige ting til barna. Når jeg fikk beskjed om å ikke handle inn mer klær med mine egne penger, fordi de har nok, de hadde ikke nok ikke noe fint og mye smått og ikke værmessig vennlig. Forstår din tanke rundt de ikke generøse med hjertet men med lommebok, men barn bør du få med en som er både og :) En som har fin balanse på det. En som kan bruke 10 kr ekstra. Snakker om gjerrighet her ikke om overforbruk. Jeg støtter ikke over forbruk eller unødvendige gaver, når jeg sier at gjerrighet gir meg avsmak. 

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten nekter å betale halve leia og bor hos meg gratis, men forventer at jeg skal betale halve forsikringen på bilen hans (jeg har ikke førerkort engang) 

Anonymkode: de37d...fc6

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten nekter å betale halve leia og bor hos meg gratis, men forventer at jeg skal betale halve forsikringen på bilen hans (jeg har ikke førerkort engang) 

Hvorfor i alle dager godtar du det??😳

Anonymkode: 7499c...6af

• Liker 20
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gjerrig, men snylting. 

• Liker 20
Skrevet

Kvinner som tror menn er til for å kjøp til dem gir meg avsmak. 

Vi er i 2020 ikke 1950 bruk dine egne penger.

Anonymkode: 1a101...9d6

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt også, har jeg sett.

Anonymkode: abb89...ed1

Ja det går begge veier

Menn skriver dritt om kvinner, kvinner skriver dritt om menn. Og begge kjønnene er like ille.

Anonymkode: 1a101...9d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med en som skulle spare på de merkeligste ting for å kunne prioritere ting som betydde noe. F.eks. på ferie. Vi skulle selvsagt på tur i 3 uker, men det skulle spares helt inn til skjelettet. Vi var på badeland med broren hans med barn. Vi hadde de kjipeste hyttene på hele campingen. Om kvelden satt han borte i hytten til broren og drakk øl, mens jeg og ungene satt i den kjipe hytten uten hverken do, wifi eller TV. Ute regnet det, og ungene skulle uansett sove. Bladene jeg hadde sneket meg til å kjøpe ble fort lest ut... Da vi kom hjem, klagde han på at jeg hadde brukt over 1gb data den måneden 😛 Han ville gå igjennom mobilen min for å se hva som trakk så mye data 😮 På badelandet, så skulle alle bade unntatt jeg, for jeg hadde "det månedlige". Der var det låsbare skap som man kunne putte klesskiftet sitt i. Nøkkel kunne man låne i souvenirbutikken for 20 kr. Det skulle vi ikke ha, for jeg kunne jo bare bære på de 4 posene med skift i tillegg til sekken vi hadde med niste og div som vi trengte i løpet av dagen. Dette skulle jeg altså bære med meg rundt i hele badelandet i 30 grader... Mens de var i garderoben, stakk jeg i souvenirbutikken og fikk meg en nøkkel. Gjett om jeg fikk kjeft, og jeg måtte stå der foran broren hans og ungene hans og forsvare meg som en liten drittunge hvorfor jeg hadde sløst bort 20 kr på noe sånt tull. Ikke rart vi aldri hadde råd til noe gøy. 🤮

Anonymkode: 00077...ba5

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...