Gå til innhold

Noen luringer med barn, med kritt, har flyttet inn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, chunkylover53 skrev:

Hvorfor innbiller du deg at krittegning av barn på en oppkjørsel de disponerer er et tema?

Oi oi oi, du flyttet inn først. Hu-ti-tu. Skal du ha en premie også? De leier på lik linje med deg. Ferdig snakka. Kjøp deg hus uti skauen om naboer er til bry for deg.

Ja, gud bedre så mye dumt man skal lese på KG; tenke seg at folk virkelig klager på at barn tegner med kritt på belegningsstein!

Fordi det er et reelt tema, i høyeste grad. Tenk deg litt om før du svarer da. Please. 

Når folk ikke skjønner at vi deler en eiendom og følgelig må ta hensyn til hverandre. Helt hjernedødt 😆

Anonymkode: 27132...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor innbiller du deg at katten er et tema? 🤦‍♂️

Kattehold er ok og jeg flyttet inn før dem. De har foresten hund og katt selv. Gud bedre så mye dumt man skal lese på KG 😆

Haha, ja Gud bedre så mye dumt å lese på KG😆 feks den gangen jeg leste om en person ikke tålte å se kritt på bakken etter at barn har lekt og kost seg! Fysj asså.

Enig med deg, oppegående folk driver ikke med kritt! 

tegne med kritt= ikke for oppegående folk. 

Anonymkode: c80f0...758

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, chunkylover53 skrev:

Tror du det er voksne mennesker som har tegnet?

Lykke til med å få barn sier jeg.

Gratulerer, dummeste innlegget i tråden. Take a cookie 🍪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen flytteplaner for nærmeste fremtid 🤦‍♂️ forventer bare at voksne mennesker (foreldrene) tenker seg om. 

at de tenker seg om?😂 Da kan jeg fortelle deg det at barn tegner med kritt ute er like vanlig som at barn sykler eller går ute. Jeg greier ikke overhodet å fatte at dette i det hele tatt dukker opp som en problem hos deg? Det er HELT normalt, HELT ufarlig, går bort ved duggfall😂 Du er jo hysterisk! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kalini skrev:

at de tenker seg om?😂 Da kan jeg fortelle deg det at barn tegner med kritt ute er like vanlig som at barn sykler eller går ute. Jeg greier ikke overhodet å fatte at dette i det hele tatt dukker opp som en problem hos deg? Det er HELT normalt, HELT ufarlig, går bort ved duggfall😂 Du er jo hysterisk! 

Normal sykling har ingen betydning for naboene 🤦‍♂️ bla tilbake om du ikke fanget opp at jeg er avslappet (men som sagt mener at dette er snodig og vitner om mangel på folkeskikk) 🤦‍♂️

Mye dumskap på kort tid her nå, så lar dere holde på for dere selv litt fremover nå 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chunkylover53
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er et reelt tema, i høyeste grad. Tenk deg litt om før du svarer da. Please. 

Når folk ikke skjønner at vi deler en eiendom og følgelig må ta hensyn til hverandre. Helt hjernedødt 😆

Barns tegning med kritt er ikke noe mer reelt tema enn en utekatt som tisser og bæsjer overalt skal jeg si deg.

Hvilke hensyn mener du at barna skulle tatt? Skulle de ringt utleier og spurt om det var greit at de tegnet med kritt på oppkjørselen til boligen de bor i?

Du burde ha en litt mer ydmyk holdning til livet når lommeboka ikke strekker til annet enn å lei en bolig med noen andre 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Normal sykling har ingen betydning for naboene 🤦‍♂️ bla tilbake om du ikke fanget opp at jeg er avslappet (men som sagt mener at dette er snodig og vitner om mangel på folkeskikk) 🤦‍♂️

Mye dumskap på kort tid her nå, så lar dere holde på for dere selv litt fremover nå 😆

Hva gjør du når barna roper og skriker i lek? Eller at de har plastpinner på sykkelhjulene for at de skal høres ut som mopeder?

Du er så langt fra avslappet som mulig når det første du tenkte på med denne krittegningen var å legge deg ut på KG for å få sympati.

Folkeskikk er å la barn være barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chunkylover53
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du peker på andre, så har du tre fingre mot deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare koselig at barn tegner med kritt! Det skjer her hele tiden:) Blir borte i regnet. Katten din derimot, hadde irritert meg. Avføring i min hage og i felles sandkasser osv... Syns egentlig naboer burde godkjenne dersom noen vil skaffe seg utekatt..

Anonymkode: 849c1...efd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still deg noen enkle spørsmål: Vil tegningene gjøre det umulig for deg å bruke oppkjørselen som normalt? Eller de andre som bor der? Kan man gå på den? Kan biler fortsatt parkere der?

Hvis svaret er nei, da må du ta kontakt med foreldrene til barnet og be dem om å slutte.
Hvis svaret er ja, da trenger du ikke å gjøre noe som helst. Det forsvinner så fort det regner og det berører jo ikke deg noe spesielt. Du kan løfte blikket når du går forbi om du synes det ser stygt ut, eller lukk øynene de sekundene du går forbi. Problemet løst. 

Snart kommer snøen og da er det mange måneder til neste gang barna kan tegne med kritt. 
Bortkastet tid og energi å bry seg om dette, for det skader ingen. Så lenge det ikke er rasistiske ytringer, bannord og stygge ord om andre mennesker eller krenkende tegninger som kjønnsorgan som tegnes, så har du ikke noe å miste nattesøvnen over. Om du føler deg krenket av noen krysseduller så burde du oppsøke hjelp. 
Og så klart, så lenge de holder seg til bakken og ikke tegner på objekter, biler eller vegger og andre upassende overflater så er dette en så kalt "ikke-situasjon". 

Det at man som huseier kan nekte noen å gjøre noe så uskyldig, betyr ikke at du burde misbruke den makten. La nå barn være barn. Det vil jo ikke påvirke deg og din hverdag noe spesielt. 

Anonymkode: d04f1...b4f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere slappe av. Jeg er ikke hissig selv, men tenker at dette er snodig gjort av nye leietakere. 

Jeg tenkte at dette evt må skrubbes vekk, men tydeligvis ikke. Tegner sikkert mer når dette er borte. 

Hva er det som er snodig med barn og kritt? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei det var mitt poeng. sykling har ingen betydning for naboene, har kritt betydning for naboene mener du? Da er jeg svært nysgjerrig på hvilken (negativ) betydning du mener det har for deg som nabo? Gjerne utdyp svaret ditt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er morsom at den eneste som har et problem med at unger tegner på bakken der de bor er HI. Likevel har det kommet så mange snodige svar i tråden (i følge HI). Vi mangler alle sammen tydeligvis folkeskikk.

Synes synd på barna som bor i samme hus som HI. Om hun "klager" over litt kritttegning så blir det sikkert ikke enkelt å bor der på lengere sikt.

Anonymkode: 79d5f...e9e

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i nabolaget så tegnes det mye med kritt, over alt. også på en murvegg. Er et par gamlinger som syter og klager høylytt, de 50+ andre gir faen for det skader ingen. 

Det var et mini-problem men ikke problem-problem da hunden min var valp for et par år siden og han måtte slikke på alle tegningene han gikk forbi. Turene tok dobbelt så lang tid og jeg misbrukte setningen "SLUTT Å SLIKK PÅ ALT!" alt for mye den sommeren. Men løste det med å gå på gresset eller å rett og slett løpe forbi slik at han ikke rakk å slikke på bakken. Løsningsorientert kalles det. 👍

Anonymkode: d04f1...b4f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts tror du nesten bare må innse at dette er veldig vanlig, og at du må ta deg en bolle. Sett deg ned slapp av og tenk på at du var et barn en gang. Har nesten aldri sett en så ensidig tråd der alle er ueinig med TS. Kanske du kan kjøpe egne kritt og være med på moroa en dag? Med en meters avstand så klart😉

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar ikke til deg at 99% av alle som svarer er uenig med deg? Hva var da poenget med tråden?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...