Gå til innhold

Hvorfor er bygdefolk ofte mer "anti-insta" og "anti-moderne"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke går an å dra alle over en kam altså, men jeg er fra bygd men bor i Oslo. Mislikte bygda sterkt, alle vet alt om deg, terskelen for å stikke seg ut er lav osv.. 

Men jeg elsker å ta bilder, og synes det er viktig at jeg selv er med på bildet da det er min instagram. Ingen teit pose eller trutemunnselfies og en klisje tekst altså. Men med venner fra byen tar vi gjerne bilder for hverandre uten å bli irrtert mens de i bygda blir mer slik "skal det være sånn instapent eller?" "Botoxtryner!" Kaller de ofte byfolk. 

Noen som ser det samme?

Anonymkode: edb11...03e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjære alle over en kam!!!!!!!

Anonymkode: 83264...e9e

• Liker 4
Skrevet

Jeg er fra Oslo og liker turer i skogen. Tar ikke bilder😉

Skrevet

Aner ikke hva du snakker om. Men jeg bor i Oslo, og er også herfra. Jeg synes du høres litt harry/bygdete ut selv. 

Anonymkode: 3419d...176

• Liker 1
Skrevet

Anti-Insta er ikke typisk for bygdefolk. lol.

Anonymkode: 8da7f...e39

• Liker 2
Skrevet

Tror nok folk på bygda er nærmere den naturlige menneskelige tilstand.

Anonymkode: 93459...c76

• Liker 4
Skrevet

Nei det har jeg ikke lagt merke til. Jeg er selv fra bygda og har to insta-kontoer (en personlig og en tema-konto), og ser alle slags typer mennesker på insta, både fra bygd og by. Når det gjelder typiske selfie-bilder med posering og duckface, tror jeg ganske sikkert at byfolk generelt synes det er like teit som bygdefolk synes. ;)

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det viktig at du er med på bildet?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror nok folk på bygda er nærmere den naturlige menneskelige tilstand.

Anonymkode: 93459...c76

Gjerne utdyp, du mener at folk er stort uendret i forhold til byene?

Nja, synes det er mye forskjellig folk selv på bygdene. Folk har gjerne like mye forskjellige interesser på bygdene som i byen.

Men TS, hvis du også er fra bygda, hvorfor har du snudd deg mot ditt ''eget'' folk? Der du kom fra? Er det selv-hat for at du selv er oppvokst der? 😛

• Liker 1
Skrevet

Har ikkje lagt merke til det sånn direkte, men har lagt merke til at folk her ikkje er så veldig opptatt av telefon. Lar den gjerne stå i jakka etter jobb, ein del har ikkje smarttelefon heller. Synest det er kult eg.

Anonymkode: 20f97...15d

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikkje lagt merke til det sånn direkte, men har lagt merke til at folk her ikkje er så veldig opptatt av telefon. Lar den gjerne stå i jakka etter jobb, ein del har ikkje smarttelefon heller. Synest det er kult eg.

Anonymkode: 20f97...15d

Ja, synes jeg også egentlig. Flott at ikke alle er helt like og.

Skrevet

Kanskje de lever ekte liv og ikke på sosiale medier. 

Anonymkode: 0b379...8f1

• Liker 1
Skrevet
På 2.9.2020 den 14.12, AnonymBruker skrev:

Skjære alle over en kam!!!!!!!

Anonymkode: 83264...e9e

Hva er det med denne kammen og når skjærte man noensinne med den eller over den?

Anonymkode: 7069d...4f7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...