Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har uføreforsikring gjennom Tryg via utdanningsforbundet som jeg nå dessverre må benytte. Jeg har delutbetaling på 10% når vedtak om aap går over 2år, så dette blir første utbetaling. 

Har noen vært igjennom mølla og kan si noe om saksbehandlingstid og om det var mye styr? Da gjerne med samme forsikringsselskap.

Anonymkode: 9c1bd...b4a

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1404976-uf%C3%B8reforsikring-tryg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde forsikring gjennom annen bank. Jeg ringte de og de ba meg sende vedtaket fra Nav. De sa det kunne ta 2-3 uker. Men innen 1 uke hadde jeg fått pengene. Dette skjedde da jeg gikk over på ufør. Saken var helt grei. Når får jeg utbetaling 20. hver måned

Anonymkode: 62773...2a9

• 3 måneder senere...

Jeg regner med at det var meg som skrev hovedinnlegget.

Meldte saken i september, Tryg har hentet inn det de trenger fra nav, leger og spesialister. Saken har vært innom Tryg sin rådførende lege og er nå tilbake hos Tryg. Håper på svar snart, blir så nervøs for utfallet. 

Noen andre med erfaringer? Kan de plutselig gi avslag? Hadde ingen reservasjoner da jeg tegnet forsikringen.

Anonymkode: 9c1bd...b4a

Hadde uføreforsikring gjennom tryg, det var svært enkelt å forholde seg til. De fulgte Navs vedtak. Det eneste negative var at jeg fikk utbetalingen min i desember  = mye formuesskatt uten at jeg hadde noen mulighet til å ha noen inntekter på formuen det året. Hadde beløpet kommet på konto i januar hadde jeg spart de pengene...

Anonymkode: b4600...7a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...