AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg har to barn på 5 og 9 år, altså er de ikke helt små lenger. Men jeg er så sinnsykt sliten hele tiden! Er dette normalt?? Hvordan er det med dere andre foreldre? Jeg jobber fullt, men jobben i seg selv er veldig givende. Gir meg mye positivt. Har mann som tar sin del og er en god mann og pappa. (Han føler seg ikke spesielt sliten i hverdagen). Vi har gode rutiner på husarbeid og handling osv som funker. Vi er også utrolig heldige og har besteforeldre i nærheten, som vi treffer nesten ukentlig til glede for alle parter. Besøk og middag hos hverandre, og ofte sover barna over ca. en gang i måneden. Så vi har jo avlastning også. Likevel føler jeg meg altså ofte så ufattelig sliten. Ikke hver dag, men flere ganger i uka. Det kan gjøre vondt i hele kroppen, og føles som jeg har tatt meg skikkelig ut med trening. Har sjekket alt mulig hos fastlege, er fysisk frisk. Normalt kosthold, litt lite trening dessverre. Sover nok. Er dessverre en generelt stresset person, og blir sliten av mye folk og støy osv. Trenger egentlig mye egentid og tid til å hente meg inn, vanskelig å få til dette i hverdagen da det som regel går i ett med jobb og familie. Synes ofte tilværelsen blir overveldende med familielivet og alt som hører med, dette stresser meg opp og tar nok en del energi. Jeg kjenner jeg blir mer og mer frustrert over dette, og litt bekymret for at det er sånn det kommer til å være i uoverskuelig fremtid 😟Føler meg rett og slett skikkelig tappet for krefter veldig ofte. Noen som har lignende erfaringer, og hva gjorde dere evt for å komme til hektene? TS Anonymkode: 0c819...dce
Meridian Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Prøv å kutte ut gluten, det stjeler energi og er ikke bra for kroppen hverken psykisk eller fysisk. Du vil merke at du får mer energi av å kutte ut alt med gluten i. Spis mer mat som gir energi. Som grønsaker, salat, frukt, bær. Drikk vann med sitron, det gir mye livsviktig energi til kroppen. Og prøv å gjøre litt yoga. Jeg vet om mange som føler seg energiløse og slitne i hverdagen, og riktig mat kan hjelpe. Hvis du er interessert kan du følge anthony william - medical medium, han forteller mye om mat som er bra å spise, og mat som ikke er bra å spise. 3
Kitcat Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 (endret) Man har ulik tålegrense for stress, så selv om mannen din ikke er sliten kan hverdagslivet oppleves utmattende for deg. Viktig å lytte til kroppens signaler, og de forteller deg nå at du kan gå på en smell. Vil anbefale deg å jobbe litt redusert en periode for å få egentid. Kutt heller ned på noen utgifter for å få noen timer fri i uken. Sørg for bedre balanse mellom hvile og aktivitet. Kanskje litt mer (lett) fysisk aktivitet kan øke tålegrensen din for stress. Kontakt frisklivssentralen der du bor og hør om mulighet for Kurs i Belastningsmestring (KIB). Det er et praktisk kurs basert på kognitiv psykologi som gir deg gode verktøy i hverdagen. Yoga og Mindfulness kan du også ha nytte av. Endret 2. september 2020 av Kitcat 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 4 minutter siden, Bølle skrev: Prøv å kutte ut gluten, det stjeler energi og er ikke bra for kroppen hverken psykisk eller fysisk. Du vil merke at du får mer energi av å kutte ut alt med gluten i. Spis mer mat som gir energi. Som grønsaker, salat, frukt, bær. Drikk vann med sitron, det gir mye livsviktig energi til kroppen. Og prøv å gjøre litt yoga. Jeg vet om mange som føler seg energiløse og slitne i hverdagen, og riktig mat kan hjelpe. Hvis du er interessert kan du følge anthony william - medical medium, han forteller mye om mat som er bra å spise, og mat som ikke er bra å spise. Kan ikke du forklare oss hvordan gluten «stjeler energi»? Anonymkode: d45fd...24c 12
Humle Brumle Skrevet 2. september 2020 #5 Skrevet 2. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke du forklare oss hvordan gluten «stjeler energi»? Anonymkode: d45fd...24c Ja og hvordan vann med sitron gir «livsviktig energi» ? 9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #6 Skrevet 2. september 2020 6 minutter siden, Bølle skrev: Prøv å kutte ut gluten, det stjeler energi og er ikke bra for kroppen hverken psykisk eller fysisk. Du vil merke at du får mer energi av å kutte ut alt med gluten i. Spis mer mat som gir energi. Som grønsaker, salat, frukt, bær. Drikk vann med sitron, det gir mye livsviktig energi til kroppen. Og prøv å gjøre litt yoga. Jeg vet om mange som føler seg energiløse og slitne i hverdagen, og riktig mat kan hjelpe. Hvis du er interessert kan du følge anthony william - medical medium, han forteller mye om mat som er bra å spise, og mat som ikke er bra å spise. Ja, forklar hvordan gluten stjeler energi. Og så kan du fortelle om bakgrunnen til Anthony William, feks at han får åpenbaringer fra en erkeengel? Anonymkode: b1739...554 5
Kitcat Skrevet 2. september 2020 #7 Skrevet 2. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke du forklare oss hvordan gluten «stjeler energi»? Anonymkode: d45fd...24c Jeg vil faktisk påstå at å forsøke å spise glutenfritt som småbarnsfamilie, når man ikke har påvist cøliaki eller glutenintoleranse INTRODUSERER en masse ekstra stress. 17
Gjest Trynefaktor Skrevet 2. september 2020 #8 Skrevet 2. september 2020 Hahaha. Spis gluten du. Sitronvann er godt, men jeg tviler på at du får livsviktig energi av det. Skadelig er det neppe da. Har du nok tid til å ta deg inn? Jeg må ha noe tid alene på kvelden, også må jeg trene regelmessig. Det hjelper på energien.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #9 Skrevet 2. september 2020 Husker ikke hva det heter, men skrive et sånn «døgnhjul», hvor du plotter inn hva du bruker døgnets 24t på. Skriv inn alt, også mobilbruk osv. Se så om det er noe du kan kutte ut for en periode, for å legge inn mer engentid som du bruker på noe som lader dine batteri (gå en tur alene, lese en bok, høre på podcast, musikk, meditasjon, avspenning osv.) (ikke bruk egentid til SoMe for det stjeler energi). Er du fysisk aktiv ? En sterk kropp er også mer motstandsdyktig for stress Anonymkode: 9b6c9...a9d 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #10 Skrevet 2. september 2020 Hva er det du har fått sjekket hos legen da? Jern, d-vitamin, b-12, stoffskifte? Husk at innenfor referanseområde ikke nødvendigvis betyr bra nok, og mange leger er alt for dårlige på det. Reumatisk? Siden du føler deg så fysisk sliten og har vondt i kroppen. Er det mat du ikke tåler? Øk på aktivitet, trenger ikke være tung trening, men en gåtur i frisk luft reduserer stress og gjør godt for kroppen din. Kan du gå ned i stilling, kanskje jobbe bare 80% for en periode? Jobber redusert selv og fikk et helt nytt liv når jeg fikk mer tid for meg selv til å gjøre ting i mitt tempo. Men trenger jeg fridagen min til å hvile så gjør jeg det, jeg jobber ikke redusert for å vaske hus hele tiden. Og som brukeren over nevner, at mannen din ikke føler noe på belastningen er ikke så relevant for deg. Min mann tåler «ingenting» av stress og har en betydelig mindre kapasitet enn hva jeg har. Det er ikke noe du skal føle som et nederlag at du føler deg mer sliten. Anonymkode: 325e6...46c 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #11 Skrevet 2. september 2020 Vet ikke hvordan du trener, men hva med å få gått deg en tur hver dag? Gjerne i et område med litt natur. Begynn med 30 minutter. Det gjør stor forskjell og er mye bedre enn kavete treningssenter med høy musikk. Anonymkode: c2d7e...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 På 2.9.2020 den 14.08, AnonymBruker skrev: Ja, forklar hvordan gluten stjeler energi. Og så kan du fortelle om bakgrunnen til Anthony William, feks at han får åpenbaringer fra en erkeengel? Anonymkode: b1739...554 Og der avslørte du at du ikke vet noe om ham, for det har han aldri sagt. Anonymkode: caf0c...a5f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 Hei føler det litt som deg, har 1 barn og 1 på vei så har en "unnskyldning" 😛 men føler utrolig sterkt på at jeg trenger en ferie. Aner ikke hvordan jeg skal få tatt meg det men.. jeg har trukket meg unna venner og familie så det har ikke vært bra. En ting jeg gjør som løfter stresset er å strikke. Det gir mental avslapning. Anonymkode: bbad2...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå