AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Velger å poste dette i denne kategorien, gitt situasjonen vi er inne i. Har siden helga vært forkjølet med hoste, snørr, sår hals, tett nese, fri for stemme og fri for smaks-og luktesans. I tillegg feber som på det meste var 38,9. Tok corona-test på mandag, fikk svar idag, negativ. Gudskjelov! Jobber i en bolig som BPA for en bruker, og etter turnusen skal jeg på jobb fra i morgen. Har snakket med lederen i kommunen som sier at jeg skal holde meg hjemme til jeger frisk og symptomfri. Det samme fikk jeg info om av sykepleier ifbm corona-testen. Brukeren på sin side ønsker at jeg kommer i morgen, og begrunner det med at vedkommede har planer og trenger min bistand, og mener at iom at jeg har testet negativt for corona kan jeg bevege meg fritt igjen i samfunnet. Vikar er ikke å få tak i, da alle på ringelista enten er studenter eller er forkjølet. Jeg ønsker IKKE å møte opp der syk. Jeg er fortsatt ikke frisk og vil ikke smitte brukeren. Jeg hoster, nyser og snørrer fortsatt og har ikke stemme. Ble selv smittet av et sykt familiemedlem som igjen har smittet flere andre. Som nå er i karantene i påvente av test. Smitter jeg bruker og pårørende skjer det samme med dem. Lurer bare på HVA jeg skal si til bruker for å få vedkommede til å forstå at jeg VIL komme på jobb, men KAN ikke. Vedkommede er svært dominerende og «vanskelig» til tider, så det er vanskelig å si nei. Bruker er «voksen», jeg er ung og «dum». (Føles det som mange ganger) Jeg er student, og dette er en av 3 jobber jeg også er avhengig av for å få økonomien til å gå rundt. Samtidig er dette en jobb der jeg tilbringer ca 20 timer i uka, og blir det konflikter og dårlig stemning går det ut over både humør og studier. Så hva gjør jeg? Jeg er ikke frisk! Skal jeg virkelig gå på jobb i morgen og fredag og potensielt smitte bruker, pårørende og alle andre jeg møter på min vei? Anonymkode: 67343...e80
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 Du skal selvfølgelig ikke på jobb. Bare si at du risikerer 20 000 i bot for brudd på smittevernsloven om du går på jobb. Om det ikke hjelper har du vel en sjef som kan si ifra? Anonymkode: 928cf...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Jeg hadde aldri gått på jobb med nesten 39 i feber hverken før eller i pandemien. Du er syk og skal holde deg hjemme. Å presse deg og stille på jobb har ingen som helst hensikt. Leder sier du skal holde deg hjemme og da skal du det. Anonymkode: 414cf...c1a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 Om din bruker ikke vil hører på deg om at du må blir hjemme grunnet sykdom så må du henvise brukeren til din leder. Da må din leder forklarer hvorfor du ikke kommer. Med mindre brukeren er din arbeidsgiver så er det din leder du må forholde deg til i personalsaker(her under sykdom). Anonymkode: 733c1...2dc
Anbefalte innlegg