Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

....

Endret av supermamz
Skrevet
8 minutter siden, supermamz skrev:

Hei! 

Jeg har et spørsmål, var ferdig som lærling for 2 år siden, men fikk ikke tatt fagprøven før nå i år. Begynte denne uken som jobb igjen etter å har vært sykemeldt og hjemme med barn i over 2 år. Så har ikke vært i jobb siden læretiden juni 2018. Nå har jeg hatt 1 vakt på sykehjemmet i nærområdet og har aldri blitt tvingt til å ta medisinkurset. Ble ringt i dag og da ble det sagt av sjefen som hadde fått med seg at jeg syns det var ekkelt etter tlf samtale i går. Å hun sa at hvis jeg ikke tok medisnkurset så fikk jeg samme lønnen som ufaglært. Da måtte jeg bare kalle med for helsefagarbeider, men da jobbet jeg ikke som en helsefagarbeider. 

Vet jeg vil ta medisinkurset den dagen jeg skal ha en fast stilling, men planen fremover er kun og ta en vakt her og der. Går enda hjemme med sønnen min så blir kanskje 1 helg i mnd jeg blir å jobbe i snitt... Å da føler jeg at alt kommer til å være nytt, men hun var ikke intressert i høre på meg... Så nå sitter jeg her ganske tom for ord egentlig. Når jeg var elev på skole og lærling fikk jeg høre at det var frivillig, men de fleste tar det etterhvert for at det er mer aktraktivt når man søker på stillinger. Men kan vell hende det er noe nytt som har skjedd på disse 2 årene.?

Vet ikke om dette innlegget er forståelig, huff.. Føler at det eneste jeg ha lyst til først var og komme meg i arbeid igjen og få kjenne på det igjen...

Søk etter vakter på sykehus. Der får du ikke røre medisiner uansett som helsefagarbeider

Skrevet
12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Søk etter vakter på sykehus. Der får du ikke røre medisiner uansett som helsefagarbeider

ja skulle ønske jeg bodde nærmere så jeg kunne ha jobbet på sykehus. Er det jeg har hatt lyst til hele veien. Å håper det blir slik i framtida :)

Skrevet

Medisinkurset er veldig enkelt å ta. I tillegg skal arbeidsgiver gi deg opplæring på arbeidssted. Jeg ville tatt det. Ikke sikkert at du er så aktuell for ledige vakter om du ikke kan gi medisiner. Det gir og ekstra arbeid for dine kollegaer. 

Anonymkode: a63dc...059

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som stopper deg? Det skal da ikke være nødvendig å tvinge folk til å ta et kurs som gjør at man kan gjøre jobben sin? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil ta det? Vil tro det er lettere å få fast jobb hvis du har det allerede, enn å vente på å få fast jobb før du tar det. 

Anonymkode: 79a4a...184

• Liker 3
Skrevet

Det er bedre for deg om du har medisinkurs. Lettere å få vakter, og du slipper å føre til "merarbeid" for kollegaene dine. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår helt ærlig ikke problemstillingen din. Medisinutdeling er ikke så komplisert at man glemmer det fra gang til gang, det er snakk om å gi medisiner fra multidose og dosett som regel. Det er også en ok ting å gjøre ovenfor kollegaene dine, det gjør ting mye enklere hvis det oppstår en situasjon der du er nødt til å ta over medisintralla feks, eller pasienten du har ansvaret for skal ha medisiner utenom de faste tidene. 

Anonymkode: e9b56...2bb

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet ditt. Medisinkurset må uansett tas hvert år for å friske opp. Og jeg skjønner at sjefen ønsker det, du får lønn som helsefagarbeider men ønsker ikke å jobbe som en. Skulle bare mangle. Jeg jobber som assistent og har null økonomisk kompensasjon for det, men medisin kurs har jeg selvfølgelig tatt. 

Anonymkode: 826cc...aa5

• Liker 1
Skrevet

Medisinkurset er veldig enkelt, opplæring og prøven tok totalt 90 min første gang. Nå tar jeg den årlige prøven på 10 min. Har tatt den to ganger før. 

Anonymkode: 4dda8...d37

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Medisinkurset er veldig enkelt, opplæring og prøven tok totalt 90 min første gang. Nå tar jeg den årlige prøven på 10 min. Har tatt den to ganger før. 

Jeg må ta et kurs som skal ta 12 timer hjemme da. Så jeg aner ikke 🤷 Aldri hørt om medisinkurs som bare tar 90 min jeg... Hørtes ikke forsvarlig ut heller! 😮

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå er det mange forskjellige medisinkurs ute å går da. Kurset som kreves for en helsefagarbeider er et 12-timers kurs. Men det lar seg fint gjøre på 3-4 timer, man kan jo mye av det fra før når man har utdannelsen. Kanskje du har tatt kurset for assistenter, eller at kurset har endret seg siden du tok det første gang?

Anonymkode: e9b56...2bb

Skrevet
50 minutter siden, supermamz skrev:

Jeg må ta et kurs som skal ta 12 timer hjemme da. Så jeg aner ikke 🤷 Aldri hørt om medisinkurs som bare tar 90 min jeg... Hørtes ikke forsvarlig ut heller! 😮

Det sies at det tar 12 timer, men er som regel gjort mye raskere. Tror jeg brukte 3-4 første gangen. 

Anonymkode: 826cc...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...