Gå til innhold

Synes du gaming er en aktverdig hobby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke uvanlig å bruke masse tid og penger på en hobby. Uansett hvor "meningsløs" hoobbyen fremstår for andre som ikke har samme interesse. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan bruke så mye tid og penger på frimerker. Men anser de likvel ikke som tapere av den grunn, bare noen med andre interesser.

Men gamere som bruker mye tid og penger på hobbyen sin blir gjerne ansett som tapere. Hvorfor?

Anonymkode: c550c...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke gaming er en aktverdig hobby.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke uvanlig å bruke masse tid og penger på en hobby. Uansett hvor "meningsløs" hoobbyen fremstår for andre som ikke har samme interesse. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan bruke så mye tid og penger på frimerker. Men anser de likvel ikke som tapere av den grunn, bare noen med andre interesser.

Men gamere som bruker mye tid og penger på hobbyen sin blir gjerne ansett som tapere. Hvorfor?

Anonymkode: c550c...a2d

Hobby er Hobby. Gaming er like legitimt som annen Hobby. Fins faktisk folk som tjener mye penger på gaming faktisk. Er jo en egen Sport. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes gaming er en betydelig mer aktverdig hobby enn samling av frimerker og sånt... gaming er mer sammenlignbart med sport og idrett enn filmtitting, siden det er noe man aktivt gjør og presterer i.

Anonymkode: 0cd83...aea

• Liker 7
Skrevet

Hobby er hobby, uansett hva det er. Meningsløst for andre å skulle bedømme hvor meningsfull, evnt meningsløs, en hobby er. 

• Liker 1
Skrevet

Absolutt. Jeg gamer ikke selv, men som jeg forstår så er det ikke bare en aktivitet man må jobbe for å prestere i, det er også veldig sosialt. Man kan også tjene penger på det om man velger å satse. 

Anonymkode: ce0d0...72a

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes egentlig ingen hobbyer er så voldsomt "aktverdig". Det viktigste er jo at den som driver med det er fornøyd, hva andre mener om det spiller jo ingen rolle. Selv synes jeg at gaming har et ufortjent dårlig rykte men sånn er det. 

• Liker 1
Skrevet

Skal innrømme at jeg synes hobbyer som fallskjermhopping eller toppturer er mer aktverdige enn gaming, selv om jeg ikke selv har noe av dette som egen interesse. Men det er meg personlig. Jeg dømmer ingen.

Anonymkode: 27acd...d7f

• Liker 3
Skrevet

Ja selvfølgelig. 

Regner med at det er en genrasjonsting. Dagens 40+foreldre (og besteforeldre) som ikke kjenner til gaming, tror at det bare er å "sitte på rommet hele dagen og spille". De ser ikke at ungene har masse sosial kontakt via spillene, utvikler engelsken, bygger ferdigheter som er nyttige ellers i livet. Det er bare en annerledes hobby enn vi er vant til (skriver "vi" fordi jeg er over 40 selv) og derfor ikke like bra som det vi alltid har holdt på med. (<-- sarkasme)

Hvor mange av de flinkeste pilotene og flygelederne som utdannes nå tror dere ikke har gamet?

Anonymkode: ee299...9b1

• Liker 4
Skrevet

Jeg gamer, resten av familien gjør ikke. Opplever at jeg får kommentarer på gamingen og at jeg vil bruke tid på dette fra foreldre og slekt. Samtidig sitter søsknene mine med nesa i mobilen flere timer om dagen uten at de får noen bemerkninger. 

Tenker at hvis det er OK å sitte med alt mulig på en mobil store deler av dagen, så burde det ikke skade å sitte ved en pc. Tror mange av fordommene henger igjen fra gamle dager, eventuelt folk som har opplevd mennesker i nære relasjoner som har hatt et usunt forhold til spillingen, som avhengighet. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror gaming fortsatt er gnakse lavt i hobby-hierarkiet. Men fortsatt over bil-mekking 😂

Anonymkode: 47a8d...f78

Skrevet

Gaming forbindes vel med unge (ofte gutter) som ikke har så mange venner og ikke har så mye sosial kontakt (da ikke av typen som foregår over nett, men faktisk fysisk kontakt med andre mennesker) 

Anonymkode: 5de76...7ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan se begge sider. Min mann har interessen gaming, men velger nå å slutte pga det er ikke bra for hans psykiske helse. Han blir sittende for lenge og glemmer tiden, og han får mer goder ut av sine andre hobbyer som feks trening. Gaming er for mange vanskelig å regulere og kan ofte være et symptom på virkelighetsflukt. Ikke er det spesielt sunt heller pga man blir sittende så lenge så det er nok en hobby jeg har litt fordommer mot, men spiller selv av og til. 

Anonymkode: e892c...239

• Liker 1
Skrevet

Nå ser ikke jeg på egen gaming som en hobby, men mer en fritidssyssel. Jeg, kvinne på 40, snakker ikke høyt om at jeg gamer, og det er fordi at jeg oppfatter at dette er noe mange ser ned på.

Anonymkode: 7972d...be6

• Liker 1
Skrevet

Aktverdig er det ikke, og det er ikke en sunn hobby om man holder på med det mange timer i uka (det er heller ikke det å samle frimerker) da folk flest er mer enn nok stillesittende på jobb og skole om de ikke i tillegg skal sitte i ro på fritiden. Å være så mye i ro øker selvsagt dødeligheten betraktelig. 

Anonymkode: ce9d4...533

• Liker 2
Skrevet

Gaming har stort sett vært forbundet med unge menn somer jomfruer og ikke klarer å få seg dame.

Men nå som flere og flere kvinner også gamer tror jeg ryktet etterhvert må endres. Det ikke lenger riktig å hevde at gamere ikke får ligg. De er jo kvinner, og kvinner får ligg når som helst.

Anonymkode: 7b913...0ab

Skrevet

Jeg tenker at negativiteten kring gaming kobles til at mange ganger så tar den over alt annet i livet som er viktig, familie/skole/samliv/søvn mm.

Anonymkode: b8ecf...f7c

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser ikke jeg på egen gaming som en hobby, men mer en fritidssyssel. Jeg, kvinne på 40, snakker ikke høyt om at jeg gamer, og det er fordi at jeg oppfatter at dette er noe mange ser ned på.

Anonymkode: 7972d...be6

Hva er forskjellen på hobby og fritodssyssel? 

Anonymkode: 49469...23a

• Liker 6
Skrevet

Anser både gaming og frimerker som taperhobbyer. Og TV-titting.

Og forum-diskutering 🤐 

*liste seg stille ut av glasshuset*

Anonymkode: 5ee6d...48f

• Liker 5
Skrevet

Ser ikke på det som hobby.. Det er mer en virkelighetsflukt. Som å lese en roman eller se på TV. 

Det er mer aktverdig enn å skrive/lese blogger eller leke modell på Instagram 🤪 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...