Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #1 Skrevet 20. juli 2005 Har vært hos legen idag og fått konstatert sopp. tror jeg må ha fått det av leketøyet mitt (dildo) er flink til å rengjøre de etter bruk men er det fler som har samme erfaring? Hvordan kan jeg motvirke dette. Er singel og derfor blir dildoen flittig brukt. Liker det bedre en masse tilfeldig sex. Noen gode råd ellers for å forebygge dette?
Pleier Skrevet 20. juli 2005 #2 Skrevet 20. juli 2005 (endret) Sopp kommer av ubalanse i normalfloraen i vagina. Og det kan skje ved antibiotikabehandling, menstrusjon, overrenslighet, urenslighet, klamt og fuktig miljø (g-string, stramme bukser). Så jeg tror ikke at det er dildoen din som har smittet deg. Du kan forebygge sopputbrudd ved å spise yoghurt, drikke biola og annet med melkesyre bakterier. Ellers så er det viktig å opprettholde en lav pH, så drikk mye juice. Dildoen din må du vaske godt etter hver gangsbruk. Er det muligheter til å koke den så er det best. Husk å vær våt, eller bruk glidemiddel. Endret 20. juli 2005 av Pleier
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #3 Skrevet 20. juli 2005 Tre et kondom på den og bytt mellom hver gang?
Gjest Ananas Skrevet 20. juli 2005 #4 Skrevet 20. juli 2005 Kansje glidemiddelet påvirker pH-balansen inni der? Middelfart-konsernet selger vaginoler som primært er tabletter med melkesyrebakterier. De er til å stikke inn.
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 20. juli 2005 #5 Skrevet 20. juli 2005 hei! kjenner til sopp ja!!! har hatt soppinfeksjoner altfor mange ganger i livet... gode tips du har fått... men du kan også: slutte å bruke trange bukser, bare bruke bomullstruser- vask 90 grader, ikke spise sukker eller gjær, ikke stresse, ikke bruke tøymykner osv....helt umulig.... du finner masse bra midler mot candida på apoteket!! Lykke til. forrsten kan dildo være med på å irritere slimhinnen i vagina...det samme skjer med meg...
mari Skrevet 20. juli 2005 #6 Skrevet 20. juli 2005 det kan også være at du reagerer på noe som dildoen er laget av, men da ville du vel reagert før... prøv med kondom på du, hvis du tror det er det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå