Gå til innhold

Pusse opp gammelt skap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse opp et skap jeg fant på loppemarked, og jeg har en veldig klar plan for hvordan det skal se ut til slutt. Men det er malt minst to ganger fra før. Nå er den grå, men ser den også har vært rosa. Litt avskalling her og der, men ellers i hel og fin stand. 

Bør jeg fjerne all gammel maling før jeg maler på nytt? Eller holder det å pusse til overflaten blir ca jevn? 

Anonymkode: e1877...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at malingen henger best på ved å fjerne all gammel maling. Jeg synes godt det holder med med å pusse av det løse, og at man får en jevn overflate.

Skrevet
5 minutter siden, exictence skrev:

Det sies at malingen henger best på ved å fjerne all gammel maling. Jeg synes godt det holder med med å pusse av det løse, og at man får en jevn overflate.

Ok, da prøver jeg på det. Takk for svar! 

Anonymkode: e1877...52a

Skrevet

Vanligvis anbefales det at man fjerner den gamle malingen. Infra Malingfjerner er veldig mild (i den forstand at den ikke gir deg kreft) og god malingfjerner som gjør det lett å fjerne lagene med maling.

Deretter pusser du slik at overflaten er jevn.

Hvis du bruker kalkmaling behøver du ikke grunne, men da behøver den voks eller lakk over der igjen for at det skal holde seg pent. Hvis du bruker vanlig maling BØR du grunne slik at malingen fester seg ordentlig. Vanlig maling behøver ingen overflatebehandling.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...