Camilla22 Skrevet 2. september 2020 #1 Skrevet 2. september 2020 Jeg har lyst å jobbe med kontorarbeid, men har ikke relevant erfaring. Har 2 år utdannelse utover videregående som vil være fordel i mange stillinger, men jeg har ikke erfaringen de krever. Noen her som kan hjelpe meg på hvordan jeg burde formulere søknaden for å i det hele tatt komme på intervju? Jeg har lang arbeidserfaring, men fra salg og service og ønsker å jobbe i kontor.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #2 Skrevet 2. september 2020 3 minutter siden, Camilla22 said: Jeg har lyst å jobbe med kontorarbeid, men har ikke relevant erfaring. Har 2 år utdannelse utover videregående som vil være fordel i mange stillinger, men jeg har ikke erfaringen de krever. Noen her som kan hjelpe meg på hvordan jeg burde formulere søknaden for å i det hele tatt komme på intervju? Jeg har lang arbeidserfaring, men fra salg og service og ønsker å jobbe i kontor. Prøv å søke på bemanningsforetak for å få erfaring. Det er vanskelig å få «kontorjobb» idag uten erfaring og utdanning som ikke er relevant. Hva for kontorjobb ønsker du? Det meste er spesifisert idag. Hr/ økonomi/ andre fag. Du kan også søke på resepsjonsjobber og prøve å få en fot inn på kontoret. På mitt kontor er den minste utdannelsen bachelor og det er EN som har det og hun er vikar. Alle andre har mastergrad eller flere tiår med relevant erfaring. Anonymkode: ff468...80d 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #3 Skrevet 2. september 2020 Hva slags kontor vil du jobbe på? Anonymkode: 59e78...95f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #4 Skrevet 2. september 2020 23 minutter siden, Camilla22 skrev: Jeg har lyst å jobbe med kontorarbeid, men har ikke relevant erfaring. Har 2 år utdannelse utover videregående som vil være fordel i mange stillinger, men jeg har ikke erfaringen de krever. Noen her som kan hjelpe meg på hvordan jeg burde formulere søknaden for å i det hele tatt komme på intervju? Jeg har lang arbeidserfaring, men fra salg og service og ønsker å jobbe i kontor. Fortell hvem du er og hva du har som er relevant for jobben (kurs, utdanning, personlige egenskaper f.eks), skriv om din motivasjon for jobben, hva du kan bidra med, at du ønsker å ta kurs hvis nødvendig... osv.... Anonymkode: c7682...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 Ønsker alt fra sekretær til kontor oppgaver som ikke trenger relevant utdanning. Sliter veldig med erfaringskravene i stillingsannonsen. Får ikke helt til å flette salg og service med kontor jobb. Anonymkode: a3d41...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Sjekk ut stillinger som dokumentkontroller? Vi har flere med bakgrunn fra salg og service på mitt arbeidssted som jobber som det. Anonymkode: fcf67...d8f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Jobb med rettskriving. På kontor må du kunne skrive feilfritt. Anonymkode: 9dd33...af8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut stillinger som dokumentkontroller? Vi har flere med bakgrunn fra salg og service på mitt arbeidssted som jobber som det. Anonymkode: fcf67...d8f Hva gjør egentlig en dokumentkontroller? Anonymkode: d5dae...106
prt90 Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 På 2.9.2020 den 11.23, Camilla22 skrev: Jeg har lyst å jobbe med kontorarbeid, men har ikke relevant erfaring. Har 2 år utdannelse utover videregående som vil være fordel i mange stillinger, men jeg har ikke erfaringen de krever. Noen her som kan hjelpe meg på hvordan jeg burde formulere søknaden for å i det hele tatt komme på intervju? Jeg har lang arbeidserfaring, men fra salg og service og ønsker å jobbe i kontor. Hva tenkte du egentlig å gjøre på dette kontoret? 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Det er ekstremt vanskelig uten rett nettverk. Jeg har en bachelorgrad og erfaring som administrasjonskonsulent, og har søkt på hundrevis av stillinger. Ledig i snart to år nå. Anonymkode: dfad3...19e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 Kan man ringe arbeidsgiver å tilby dem å jobbe som praksis så de ser hvordan man jobber? Jeg må skifte jobb og vet liksom ikke hvordan jeg skal komme meg inn i et kontor jobb. Har 2 år høyere utdanning som er veldig fint, men mangel på relevant erfaring ødelegger. Anonymkode: a3d41...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 Vikarbyrå. Alle på min jobb startet der. Anonymkode: 066c0...656 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Dumt å tilby arbeidsgiver å jobbe gratis en periode for å vise dem kompetansen og lærevillig heten? Anonymkode: a3d41...6cd
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Vi har normalt mellom 190-270 søkere ved den type jobber du snakker om. Du må rett og slett skaffe deg mer utdannelse, eller skaffe deg mer nettverk du kan bruke. Uten erfaring er det nesten umulig å komme til intervju dessverre. Anonymkode: 9936b...819
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 Utdannelsen har jeg, jeg har ikke relevant arbeidserfaring. Mange av de jobbene jeg ser krever minimum videregående, men jeg har ikke erfaringen de vil ha... Anonymkode: a3d41...6cd
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Utdannelsen har jeg, jeg har ikke relevant arbeidserfaring. Mange av de jobbene jeg ser krever minimum videregående, men jeg har ikke erfaringen de vil ha... Anonymkode: a3d41...6cd Hvis du har 2 års høyre utdanning, så har du ikke utdannelsen i boks. I 99% av alle utlysninger kreves minst bachelor. Ingen som søker etter noen med halvferdig grad eller et par årsstudium. Anonymkode: 3cede...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå